Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Rode vlekken op armen en benen n hardlopen?

Kom ik net thuis van m’n rondje, zit ik onder de  rode vlekken. Vooral m’n bovenbenen maar ook m’n linker onderarm en hand. Het werd gelukkig niet erger met douchen (ging ook niet tintelen ofzo) en nu trekt het wel weg. Maar dit heb ik echt nog nooit gehad. 
Het was behoorlijk fris (graad of 3) en er hing mist. Ik had gewoon een lange tight en windjasje aan. 
Iemand ervaring hiermee? 


Ja hoor. Ik heb dat altijd als ik in de kou heb gefietst. Gewoon in een spijkerbroek. Hele rode plekken op mijn bovenbenen.

Ja heb ik ook vaak na het hardlopen met kouder weer. Meestal op mijn bovenbenen, soms op mijn armen of romp. 

Enkele malen bij een allergie gehad. Maar dan voel je ook heel duidelijk het protest van je huid tegen een vreemde stof.

DanGun

DanGun

03-11-2021 om 12:10 Topicstarter

O dus zo raar is het niet 😂 

DanGun

DanGun

03-11-2021 om 12:10 Topicstarter

rionyriony schreef op 03-11-2021 om 11:45:

Enkele malen bij een allergie gehad. Maar dan voel je ook heel duidelijk het protest van je huid tegen een vreemde stof.

Dat lijkt me erg lastig zeg 

Heb ik ook altijd na hardlopen in de kou, trekt vanzelf weer weg. 

DanGun

DanGun

03-11-2021 om 12:16 Topicstarter

Afgelopen winter heb ik meerdere avonden per week buiten gestaan en gesport vanwege de buitentraining ivm Corona. Ook wanneer het flink vroor. En nooit dit soort vlekken gehad. Nouja, weer wat nieuws 😉

Heb ik ook, bij een bepaalde temperatuur in combinatie met een bepaalde luchtvochtigheid. Vlekken en een jeuk!!! De jeuk zit echt in mijn bloed en gaat helaas niet weg bij krabben. 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

03-11-2021 om 13:53

DanGun schreef op 03-11-2021 om 12:16:

Afgelopen winter heb ik meerdere avonden per week buiten gestaan en gesport vanwege de buitentraining ivm Corona. Ook wanneer het flink vroor. En nooit dit soort vlekken gehad. Nouja, weer wat nieuws 😉

Gebruik je een ander wasmiddel? Het is toch vreemd dat je eerst nooit rode plekken kreeg in de kou en nu wel.

Ik denk dat het ook aan het soort kou kan liggen. Het is vandaag naar en gekkig koud vind ik. Als het droge kou is (bij vorst bijvoorbeeld) heb ik het bijvoorbeeld niet. 

Zijn het een soort “bloemen” (rode lijnen rondom een lichtere vlek) op je huid of echt rode vlekken? Ik krijg in de sauna namelijk altijd een soort “bloemen” door de wisseling van warm naar koud (en weer terug). Dus als je warm was van het sporten en je huid kou ving van buiten zou het misschien door het temperatuursverschil verklaard kunnen worden. 

DanGun

DanGun

03-11-2021 om 14:36 Topicstarter

Fenyw schreef op 03-11-2021 om 13:19:

Heb ik ook, bij een bepaalde temperatuur in combinatie met een bepaalde luchtvochtigheid. Vlekken en een jeuk!!! De jeuk zit echt in mijn bloed en gaat helaas niet weg bij krabben.

Ja het was behoorlijk mistig! En ik liep een langere afstand dan normaal. 
Jeuk is echt killing! Had vroeger wintertenen, drama 

DanGun

DanGun

03-11-2021 om 14:36 Topicstarter

Thunderbird schreef op 03-11-2021 om 13:53:

[..]

Gebruik je een ander wasmiddel? Het is toch vreemd dat je eerst nooit rode plekken kreeg in de kou en nu wel.

Nope 

DanGun

DanGun

03-11-2021 om 14:37 Topicstarter

er.is.maar.1.Pino schreef op 03-11-2021 om 13:59:

Zijn het een soort “bloemen” (rode lijnen rondom een lichtere vlek) op je huid of echt rode vlekken? Ik krijg in de sauna namelijk altijd een soort “bloemen” door de wisseling van warm naar koud (en weer terug). Dus als je warm was van het sporten en je huid kou ving van buiten zou het misschien door het temperatuursverschil verklaard kunnen worden.

Nee niet echt geloof ik. 

DanGun

DanGun

03-11-2021 om 14:37 Topicstarter

Duufje schreef op 03-11-2021 om 13:56:

Ik denk dat het ook aan het soort kou kan liggen. Het is vandaag naar en gekkig koud vind ik. Als het droge kou is (bij vorst bijvoorbeeld) heb ik het bijvoorbeeld niet.

Waterkoud noemde mijn pa dat 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.