Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Personal trainers

Zijn hier mensen met een personal trainer of die er eentje hebben gehad? Wat zijn je ervaringen? 

To trapt af: 

Ik heb er sinds kort een na medisch advies van m'n arts omdat ik spierproblemen heb. Gelukkig kon m'n arts me een "goedkope" aanraden, al de andere trainers die ik vond op internet en bij m'n sportclub kosten het dubbel. Ik vind het best wel een groot verschil met de groepslessen die ik in mijn club volg. Ik voel veel meer dat ik m'n spieren heb gebruikt. Sommige oefeningen ken ik van de groepslessen maar we doen ze dan net een beetje anders waardoor ze meer impact hebben. Het helpt ook dat ik ze correcter uitvoer. Daarnaast werken we aan m'n eetpatroon maar op een erg relaxte manier, zonder dat er met de vinger wordt gewezen. Heel fijn. Vind het een aanrader ondanks het nog steeds hoge kostenplaatje.


Ik heb een personal trainer en ben zeer tevreden. Het is ontzettend zwaar, maar ik maak goede vorderingen. De progressie gaat sneller dan wanneer ik zelfstandig train. Ik durf net wat verder te gaan, omdat ik erop vertrouw dat mijn personal trainer weet wat goed is. 

ik train 2 keer per week met een pt. Lekker hoor. 

Zodra mijn budget het toe laat wil ik het ook proberen. Mag ik vragen wat jullie per sessie betalen?

€40 per keer 

50 euro voor een uur. 

Julali schreef op 06-08-2021 om 21:56:

50 euro voor een uur.

En sport je dan 1 keer per week? Of meerdere keren? 

Ik zou ook wel een personal trainer willen proberen, maar 1 keer per week lijkt mij weinig resultaat opleveren, toch? (Overigens sport ik nu helemaal niet, dus alles is meer dan niets

Ik train ook met een PT. 2x per week een uur. Kost ongeveer €50 per uur. Ik vind het het zeker waard!

-Nienke- schreef op 06-08-2021 om 22:00:

[..]

En sport je dan 1 keer per week? Of meerdere keren?

Ik zou ook wel een personal trainer willen proberen, maar 1 keer per week lijkt mij weinig resultaat opleveren, toch? (Overigens sport ik nu helemaal niet, dus alles is meer dan niets )

Ik doe 2*pt, 2*kickboks, 2* Taekwon-Do en wat losse trainingen en soms een beetje hardlopen tussendoor. 

-Nienke- schreef op 06-08-2021 om 22:00:

[..]

En sport je dan 1 keer per week? Of meerdere keren?

Ik zou ook wel een personal trainer willen proberen, maar 1 keer per week lijkt mij weinig resultaat opleveren, toch? (Overigens sport ik nu helemaal niet, dus alles is meer dan niets )

2x met mijn personal trainer, maar ik train zelf daarnaast ook nog. 

Ik train sinds 2 maanden met een PT en doe dat 1 x per week 30 minuten. Na die 30 minuten train ik voor mezelf nog een half uur, doe dan meer cardio. En dan train ik meestal nog 1 x per week zelfstandig, maar doe ik veel oefeningen die ik ook samen met mijn Pt doe. Maar met PT is het net even intensiever. Ook kijken we naar mijn eetpatroon en ga ik ong om de week op de weegschaal.
Het bevalt mij erg goed. 

Sporten jullie dan vooral met een PT om af te vallen, of bijvoorbeeld om strakker te worden / meer spieren te kweken / wat dan ook? 

-Nienke- schreef op 06-08-2021 om 22:40:

Sporten jullie dan vooral met een PT om af te vallen, of bijvoorbeeld om strakker te worden / meer spieren te kweken / wat dan ook?

ik deels voor afvallen, maar omdat ik artritis heb ook om soepel te blijven. Bij sommigen oefeningen, helpt hij met net wat extra ver te komen met oprekken oid

-Nienke- schreef op 06-08-2021 om 22:40:

Sporten jullie dan vooral met een PT om af te vallen, of bijvoorbeeld om strakker te worden / meer spieren te kweken / wat dan ook?

Fit blijven (nog fitter worden) techniek, lenigheid, kracht. Alles. Soms ga ik compleet dood soms lijkt het relaxt maar is t stiekem toch zwaar. 
We doen veel stoot- en traptechnieken op de pads, lopen op de band, ondersteunende oefeningen. 

Veelal om sterker en strakker te worden. Ondanks mn gewicht redelijk hetzelfde blijft, ben ik veel centimeters kwijt!
Ik loop trouwens ook nog 3x per week hard naast m'n PT.

Ik train sinds vier weken met een personal trainer twee keer per week dertig minuten buiten in het park.

Ik moet echt afvallen dus probeer er naar toe te wandelen of hard te lopen om meer calorien te verbranden maar doe de personal training vooral om aan mijn core strength te werken. Ik heb nul doorzettingsvermogen dus met begeleiding behaal ik veel meer dan alleen.

Tot nu toe bevalt het goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.