Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

AcidicShark11

AcidicShark11

13-08-2021 om 11:50

MotoGP liefhebbers verzamelen! (WSBK/SSP etc ook welkom)

Ik was per ongeluk de F1 draad aan het updaten over de MotoGP, tijd voor een apart topic dus!

Dit jaar is tot nu toe echt bizar.

- Moto3: Pedro Acosta!: Bizar fenomeen, wat dit jochie (nu net 17) doet is niet te filmen. Gelukkig staan er overal camera's. Gaat binnen een jaar door naar Moto2; ik heb geen flauw idee hoe dat gaat uitpakken. Hij is er lang en 'groot' genoeg voor.
Rossi stopt tóch mee: Na een carrière van meerdere decennia hangt The Doctor toch zijn leer aan de wilgen. Een icoon die gemist zal worden. Gelukkig rijd zijn VR46 Academy gewoon wel nog volgend jaar. Ik ben benieuwd.
KTM maakt rare sprongen: Raul Fernandez wordt tegen zijn zin in volgend jaar van de Moto2 naar de GP gesleept. Hij was in gesprek met Petronas voor 2023 maar KTM stak er op het laatste moment een stokje voor, ze zijn hun protegé Jorge Martin al kwijt geraakt aan Ducati, en dat laten ze dus niet nog een keer gebeuren. Raul heeft eerder al aangegeven nog een jaar Moto2 te willen doen voordat hij doorstroomt. Afgelopen race zag hij er ondanks dat hij goed eindigde er doodongelukkig uit. Hoe dat gaat eindigen?
- Maverick Vinales van Yamaha: Wat een puinhoop. Geen idee hoe het allemaal nu precies zit, maar het ziet er niet best uit voor Mav op de camerabeelden. Hij maakte al het drastische besluit dit seizoen (en vroeg) om weg te gaan bij Yamaha het liep ook al een tijd niet lekker tussen die twee, maar wat er afgelopen race gebeurd is, oei oei oei.
- Aprillia: Zie Vinales, ze bevinden zich nu in een enorm lastig parket. Aleix is onmisbaar, dat lijkt me duidelijk gezien wat hij allemaal gedaan heeft (alleen dat podium plekje nog) 
Iannone was natuurlijk een puinhoop met zijn 'illegale biefstuk' diva gedrag (testdag missen omdat je een cosmetische operatie hebt ondergaan bijvoorbeeld) en rechtszaken. Daarvoor hadden ze Scott Redding, prima rijder maar die was toen nog jong en een onvoorspelbaar projectiel.
Vinales zou de tweede man worden volgend jaar, maar wíllen ze dat nu nog na al het gedonder wat ze hebben gehad?
- Petronas: Darryn Binder. Jongere broer van Brad, slaat blijkbaar gewoon de Moto2 over a la Jack Miller een paar jaar terug, dus van de Moto3 meteen de GP in. Briljante rijder, heeft sinds 2 jaar wat mij betreft de nickname "Divebomb Darryn" wel van zich af geschud, maar of dit nu een handig idee is?
- Idmitsu: Ai Ogura Rijdt in de Moto2, wat een rookie, ik ben onder de indruk. Hij is niet zo opvallend als een Garder of Bezzechi, rustig stil, een soort sniper die stiekem naar voor sluipt (deed hij in Moto3 ook).
- Dé Nederlander Bo Bendsnyder: Puinhoop weer. Deed het best aardig in de Moto3 voor KTM, echter eigenlijk te groot voor die kleine fietsjes. Begon in de Moto2 op NTS een Nederlands team met weinig funding, dat ging niet lekker. Rijd nu voor SAG, begon goed maar staat nu aldoor zo'n beetje strak achteraan. Oef.

WSBK:

- Jonathan Rae (Kawasaki), de Marquez van wsbk, is al een paar races gaan liggen en heeft dit jaar wel het vuur aan de schenen. Heeft aangegeven niet echt interesse te hebben in doorstromen naar de GP ondanks zijn succes.
- Scott Redding (Aprillia?) Hey die kennen we. Is na de GP terug gegaan naar de BSSP en nu weer gepromoveerd naar de WSBK. Doet het prima, heeft de afgelopen 2 races gewonnen (WSBK heeft een race op zaterdag én zondag) en ook zijn vriendin ten huwelijk gevraagd. Ze zei ja. 
- Toprak Razdinges (Yamaha) onthoud de achternaam niet/krijg het ook niet uitgesproken. Toprak dus, is de afgelopen jaren al prima bezig geweest en trekt dat nu nog even door.
- Michael van der Mark (BMW) Dé Nederlander op het veld hier. Twee jaar terug overgestapt van Yamaha naar BMW, ik ben er nog niet kapot van. 

En er is nog veel meer maar ik vind het lang genoeg voor een OP.
Wie komt er mee schrijven!


Sophia_!

Sophia_!

13-08-2021 om 11:55

 

Sophia_!

Sophia_!

13-08-2021 om 11:58

WSBK volg ik niet maar de MotoGP en 2 en 3 wel. 

Rij je zelf ook motor? Even nieuwsgierig 😁

AcidicShark11

AcidicShark11

13-08-2021 om 15:28

Sophia_! schreef op 13-08-2021 om 11:58:

WSBK volg ik niet maar de MotoGP en 2 en 3 wel.

Rij je zelf ook motor? Even nieuwsgierig 😁

Lijkt me doodeng! Ik houd het even bij scooter. 

Jij?

AcidicShark11

AcidicShark11

13-08-2021 om 15:47

Vinales wordt per direct vervangen door Cal Crutchlow. Ok dan.
En ipv de geblesseerde Morbidelli haalt Yamaha Joe Dixon omhoog. Ben benieuwd, die presteert net zo goed als een pannenkoek, maar ja je moet denk ik toch wat.

Sophia_!

Sophia_!

13-08-2021 om 16:08

AeonofWinter schreef op 13-08-2021 om 15:28:

[..]

Lijkt me doodeng! Ik houd het even bij scooter.

Jij?

Ja, ik ben wel motorrijder. Niet op zo'n buikschuiver met 180 over de weg hoor, dat zou ik ook niet durven 😮

Sophia_!

Sophia_!

13-08-2021 om 16:10

AeonofWinter schreef op 13-08-2021 om 15:47:

Vinales wordt per direct vervangen door Cal Crutchlow. Ok dan.
En ipv de geblesseerde Morbidelli haalt Yamaha Joe Dixon omhoog. Ben benieuwd, die presteert net zo goed als een pannenkoek, maar ja je moet denk ik toch wat.

Zo, viel te verwachten dat ze Vinales eruit zouden gooien.  Niet acceptabel was dit. 

Beter een pannenkoek dan niks, waarschijnlijk. 

AcidicShark11

AcidicShark11

13-08-2021 om 16:46

Sophia_! schreef op 13-08-2021 om 16:10:

[..]

Zo, viel te verwachten dat ze Vinales eruit zouden gooien. Niet acceptabel was dit.

Beter een pannenkoek dan niks, waarschijnlijk.

Dat denk ik ook ja. Om broertje Binder nu meteen op die fiets te zetten? Laat dan eerst idd Dixon het maar proberen. 

Maar een zooitje is het wel.

Sophia_!

Sophia_!

13-08-2021 om 17:31

Het is zeker een zooitje ja. Raar seizoen zo. 

AcidicShark11

AcidicShark11

13-08-2021 om 18:36

Sophia_! schreef op 13-08-2021 om 17:31:

Het is zeker een zooitje ja. Raar seizoen zo.

Nou, ben benieuwd wat er nog meer komt. Ik vond vorig jaar al idioot, maar het kan dus nog gekker.

AcidicShark11

AcidicShark11

13-08-2021 om 18:46

Sophia_! schreef op 13-08-2021 om 16:08:

[..]

Ja, ik ben wel motorrijder. Niet op zo'n buikschuiver met 180 over de weg hoor, dat zou ik ook niet durven 😮

Tof! Geen buikschuiver, meer Harely achtig dus?

Ik hoop ooit mijn motorrijbewijs te halen. Mijn (onrealistische) droom is een zwarte Kawasaki Ninja. Later, als ik groot ben. Maar eerst maar een autorijbewijs en niemand dood rijden. 

Sophia_!

Sophia_!

13-08-2021 om 19:27

CAA65-RMUFFDRLJURI5-KIYPINQA.jpg

Deze wil ik, de Honda Rebel 

Mijn oude motor heb ik verkocht, dus nu zit ik even zonder. Dat gaat niet lang duren.

AcidicShark11

AcidicShark11

14-08-2021 om 21:36

Sterk staaltje gedoe weer. In de moto3 kegelde Rodrigo niet alleen Yamanaka er af (die liep botbreuken op) maar deed daarna ook nog doodleuk hetzelfde met Suzuki.
Resultaat: Rodrigo start morgen in de pitlane en moet een longlap penalty doen. Ik vind het nog mild, wat mij betreft was dat een raceban geweest. Ga maar even afkoelen en je zondes overdenken.

AcidicShark11

AcidicShark11

14-08-2021 om 21:37

Sophia_! schreef op 13-08-2021 om 19:27:

CAA65-RMUFFDRLJURI5-KIYPINQA.jpg

Deze wil ik, de Honda Rebel

Mijn oude motor heb ik verkocht, dus nu zit ik even zonder. Dat gaat niet lang duren.

Mooi zeg!

Sophia_!

Sophia_!

14-08-2021 om 21:45

AeonofWinter schreef op 14-08-2021 om 21:36:

Sterk staaltje gedoe weer. In de moto3 kegelde Rodrigo niet alleen Yamanaka er af (die liep botbreuken op) maar deed daarna ook nog doodleuk hetzelfde met Suzuki.
Resultaat: Rodrigo start morgen in de pitlane en moet een longlap penalty doen. Ik vind het nog mild, wat mij betreft was dat een raceban geweest. Ga maar even afkoelen en je zondes overdenken.

Pfff, ze zullen zich ook 's gedragen.

Ik had geen tijd om te kijken, ik kijk nu de kwalificatie van de motogp terug. 

AcidicShark11

AcidicShark11

15-08-2021 om 21:19

Sophia_! schreef op 14-08-2021 om 21:45:

[..]

Pfff, ze zullen zich ook 's gedragen.

Ik had geen tijd om te kijken, ik kijk nu de kwalificatie van de motogp terug.

Race ook gezien? Wat een spektakel, damn! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.