Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Hoelahoep, is het wat?

Op de een of andere manier kom ik de laatste weken steeds hoelahoeps tegen. In de krant, op internet. Als kind heb ik er eentje gehad, maar daarna nooit weer gedaan. 

Wat is jullie ervaring ermee? Leuk om te doen, of ligt ie na een week te verstoffen?


ik volg even.

Ik heb zo'n gewichtshoelahoep, maar ik heb hem nog niet veel gebruikt. Ik vind het wel pittig door het gewicht, de dag na gebruik heb ik spierpijn bij m'n buik en daardoor zet ik nog niet echt door met hoelahoepen. Maar volgens meerdere YouTube filmpjes en online artikelen zou het heel goed zijn en als je het volhoudt zou het echt verschil moeten maken. Maar volhouden is voor mij dus een ding 

SilverQuelea47

SilverQuelea47

12-09-2021 om 22:07

Ik vind het leuk om te doen maar, als je zo eentje hebt die je uit elkaar kunt halen, is de neiging tot verstoffen er wel. Die van mij ligt nu uit elkaar omdat het in de weg stond en ik heb hem al een tijdje niet in elkaar gezet.

Maar zo even tussendoor een minuutje of wat beide kanten is best lekker. Wel zorgen voor genoeg ruimte want anders is het geen doen.

Ik heb een dans hoela hoep. Dus niet zo'n zwaar fitness ding. Als het het eenmaal te pakken hebt is het heel makkelijk om tijdens het tv kijken te doen. Ik had die genomen bij het begin van corona. Ik merkte dat ik door het thuiswerken hele dagen op mijn stoel zat en ik wilde tussendoor ook even wat bewegen. Maar dan iets wat je kan doen zonder om te moeten kleden, en wat je ook bijv. even een kwartiertje kan doen. Het is best inspannend, dus je hebt wel echt het gevoel dat je iets doet.

Ik heb ook wat hoepel workshops gedaan. Dus ik kan er ook nog wel wat meer mee dan alleen rondjes rond mijn buik laten draaien. Alleen voor dat soort moves, heb je dan weer super veel ruimte nodig en dat heb ik thuis niet. Ik heb ook een te kleine tuin. De drempel om het dan in een park ofzo te doen is voor mij te groot.

Vrijevlinder

Vrijevlinder

13-09-2021 om 08:31 Topicstarter

Puddingbroodje schreef op 12-09-2021 om 22:06:

Ik heb zo'n gewichtshoelahoep, maar ik heb hem nog niet veel gebruikt. Ik vind het wel pittig door het gewicht, de dag na gebruik heb ik spierpijn bij m'n buik en daardoor zet ik nog niet echt door met hoelahoepen. Maar volgens meerdere YouTube filmpjes en online artikelen zou het heel goed zijn en als je het volhoudt zou het echt verschil moeten maken. Maar volhouden is voor mij dus een ding :-O$

Hier ben ik ook bang voor, ik ken mezelf. Maar aan de andere kant, erg duur is zo'n ding niet en ik kan hem altijd weer op MP zetten. 

Heb jij zo een met ribbels?

Ik vraag me af of je met een hoelahoep zonder ribbels geen spierpijn en blauwe plekken krijgt. 

Vrijevlinder

Vrijevlinder

13-09-2021 om 08:33 Topicstarter

Dutchgirly schreef op 12-09-2021 om 22:21:

Ik heb een dans hoela hoep. Dus niet zo'n zwaar fitness ding. Als het het eenmaal te pakken hebt is het heel makkelijk om tijdens het tv kijken te doen. Ik had die genomen bij het begin van corona. Ik merkte dat ik door het thuiswerken hele dagen op mijn stoel zat en ik wilde tussendoor ook even wat bewegen. Maar dan iets wat je kan doen zonder om te moeten kleden, en wat je ook bijv. even een kwartiertje kan doen. Het is best inspannend, dus je hebt wel echt het gevoel dat je iets doet.

Ik heb ook wat hoepel workshops gedaan. Dus ik kan er ook nog wel wat meer mee dan alleen rondjes rond mijn buik laten draaien. Alleen voor dat soort moves, heb je dan weer super veel ruimte nodig en dat heb ik thuis niet. Ik heb ook een te kleine tuin. De drempel om het dan in een park ofzo te doen is voor mij te groot.

Dit klinkt leuk inderdaad. Heb jij blauwe plekken gehad in het begin of krijg je dit niet met een lichtere hoelahoep?

Vrijevlinder

Vrijevlinder

13-09-2021 om 08:36 Topicstarter

Marquise schreef op 12-09-2021 om 22:07:

Ik vind het leuk om te doen maar, als je zo eentje hebt die je uit elkaar kunt halen, is de neiging tot verstoffen er wel. Die van mij ligt nu uit elkaar omdat het in de weg stond en ik heb hem al een tijdje niet in elkaar gezet.

Maar zo even tussendoor een minuutje of wat beide kanten is best lekker. Wel zorgen voor genoeg ruimte want anders is het geen doen.

Dus, hup, in elkaar zetten dat ding. 

En toch ook weer een voordeel, dat je hem uit elkaar kan halen, neemt hij tenminste geen ruimte in. Maar nadeel is inderdaad dat je dan weer moeite moet doen om hem te gebruiken. 

Vrijevlinder schreef op 13-09-2021 om 08:33:

[..]

Dit klinkt leuk inderdaad. Heb jij blauwe plekken gehad in het begin of krijg je dit niet met een lichtere hoelahoep?

Nee je krijgt er zeker geen blauwe plekken van. Ze wegen 600g geloof ik. 



Als je het leuk vindt kan je op de site van Robin ook wat filmpjes bekijken over hoe het werkt en wat je er mee kan.

https://robinhoop.nl/kickstart/



Helemaal onderaan staan allemaal filmpjes. Het is een beetje een onoverzichtelijke pagina. Dit is trouwens echt niet het enige hoor, dit valt nog onder basis.

Ik heb er thuis één van 1,1 kilo en bij mijn vriend in de sportkamer één van 1,4. Die laatste is fijner maar ik moet er wel bij zeggen dat ik geen heel slank mugje ben.  In het begin voelde het wel wat beurs tijdens en na gebruik maar dat went heel snel, na een keer of 3 voel je er eigenlijk niet zoveel meer van. Het versterkt de spieren in je torso en ook je benen doen mee, dat merk je wel heel goed al mag je geen wonderen verwachten, daarvoor is de beweging toch te eenzijdig.

Nu ik weer 3 keer pw naar de sportschool kan staan ze te verstoffen. Samen met de crosstrainer en de bokszak. Maar toen de sportschool dicht was hoelahoepte ik regelmatig, zeker 3,4 keer  in de week. 

SilverQuelea47

SilverQuelea47

13-09-2021 om 08:53

Vrijevlinder schreef op 13-09-2021 om 08:36:

[..]

Dus, hup, in elkaar zetten dat ding.

En toch ook weer een voordeel, dat je hem uit elkaar kan halen, neemt hij tenminste geen ruimte in. Maar nadeel is inderdaad dat je dan weer moeite moet doen om hem te gebruiken.

Jup, maar ik heb nu ook nul ruimte. Ik heb iets te veel kopjes koffie van mijn bureau afgezwiept.

Ik had een vrij goedkope van decathlon, lijkt op deze maar dan ongeveer de helft van de prijs: https://www.decathlon.be/nl/p/verzwaarde-hoepel-1-4-kg/_/R-p-184820?mc=8490329&c=ZWART

Vrijevlinder

Vrijevlinder

13-09-2021 om 10:10 Topicstarter

Dutchgirly schreef op 13-09-2021 om 08:40:

[..]

Nee je krijgt er zeker geen blauwe plekken van. Ze wegen 600g geloof ik.



Als je het leuk vindt kan je op de site van Robin ook wat filmpjes bekijken over hoe het werkt en wat je er mee kan.

https://robinhoop.nl/kickstart/



Helemaal onderaan staan allemaal filmpjes. Het is een beetje een onoverzichtelijke pagina. Dit is trouwens echt niet het enige hoor, dit valt nog onder basis.

Bedankt voor je linkje. Dit klinkt me goed in de oren. Leuke filmpjes ook. 


Vrijevlinder

Vrijevlinder

13-09-2021 om 10:12 Topicstarter

Marquise schreef op 13-09-2021 om 08:53:

[..]

Jup, maar ik heb nu ook nul ruimte. Ik heb iets te veel kopjes koffie van mijn bureau afgezwiept.

Ik had een vrij goedkope van decathlon, lijkt op deze maar dan ongeveer de helft van de prijs: https://www.decathlon.be/nl/p/verzwaarde-hoepel-1-4-kg/_/R-p-184820?mc=8490329&c=ZWART

Ai, dan is het lastiger inderdaad. 

Bedankt voor je link, deze is niet duur inderdaad. 

Vrijevlinder

Vrijevlinder

13-09-2021 om 10:13 Topicstarter

Rooss4 schreef op 13-09-2021 om 08:51:

Ik heb er thuis één van 1,1 kilo en bij mijn vriend in de sportkamer één van 1,4. Die laatste is fijner maar ik moet er wel bij zeggen dat ik geen heel slank mugje ben. In het begin voelde het wel wat beurs tijdens en na gebruik maar dat went heel snel, na een keer of 3 voel je er eigenlijk niet zoveel meer van. Het versterkt de spieren in je torso en ook je benen doen mee, dat merk je wel heel goed al mag je geen wonderen verwachten, daarvoor is de beweging toch te eenzijdig.

Nu ik weer 3 keer pw naar de sportschool kan staan ze te verstoffen. Samen met de crosstrainer en de bokszak. Maar toen de sportschool dicht was hoelahoepte ik regelmatig, zeker 3,4 keer in de week.

Slank ben ik zeker niet. 

Waarom is de zwaardere fijner? Wat is het verschil hierin?

SilverQuelea47

SilverQuelea47

13-09-2021 om 10:16

Ik vind een zwaardere makkelijker hoepelen, ik denk dat die van mij ook 1.4 kg is. Lichter vond ik lastiger omdat ze moeilijker onder controle te houden zijn, zo leert google me. 

Vrijevlinder schreef op 13-09-2021 om 10:13:

[..]

Slank ben ik zeker niet.

Waarom is de zwaardere fijner? Wat is het verschil hierin?

Hoe zwaarder ze zijn hoe beter ze "bij je blijven", die lichte gaan alle kanten op en dat maakt het hoelahoepen lastiger. De andere kant is dat je workout dan eigenlijk anders is dus ik bedenk me dat afwisselen eigenlijk een heel goed idee is. 

Die zware "beukt" echt wel een beetje op je lijf maar dat went. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.