Sport en bewegen
Mick87
08-07-2021 om 22:44
Het grote 'wij worden en blijven fit' topic
Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.
Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.
Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!
Red_Velvet
09-08-2021 om 00:39
DanGun schreef op 08-08-2021 om 21:05:
Heb je er ook zin in?
Mag ik vragen waarom je zoveel moet sporten van je arts?
Ik heb een spieraandoening die veroorzaakt is door te lang te sedentair te leven. Daardoor heb ik chronische spierpijn en erg zwakke spieren in mijn benen (na een tijdje wandelen bv dreig ik door mijn benen te zakken of ik heb moeite met traplopen omdat je dan spierkracht gebruikt)
Ik vind 6 uur een beetje veel maar ik wil het echt doen want ik wil zooo graag genezen :-/ het is niet zeker dat dit nog kan omdat de schade permanent kan zijn, maar er is goeie hoop.
DanGun
09-08-2021 om 06:36
Zo dat is heftig zeg. Ik hoop echt voor je dat het goed komt!
Zes uur pw klinkt als enorm veel maar dat valt wel mee, je krijgt er snel routine in.
Goed van je dat je er helemaal voor gaat!
Zusterclivia
09-08-2021 om 09:22
@red_velvet, pas je op dat je niet te hard gaat? Houd je grenzen in de gaten.
Rockstar
09-08-2021 om 17:33
Red_Velvet schreef op 09-08-2021 om 00:36:
[..]
1. Power pump: spieroefeningen met barbell
2. All round gym: spieroefeningen op snelle muziek met halters, step, weerstandsbanden en een verzwaarde staaf (weet niet hoe dit noemt)
3. Cardio (aerobics)
4. Spieroefeningen met personal trainer
![]()
Oh leuk, Powerpump wil ik ook nog proberen. De afwisseling is vast fijn.
Mick87
09-08-2021 om 21:08
ik ben vandaag naar de fysio geweest voor mn rug. Heb een blessure. Onduidelijk of die door sporten of werk komt. Maar wss combi van beiden. Ik heb nu al voor de 3e keer dit jaar last van mijn onderrug. Een paar jaar geleden had ik dit ook al. Mijn benen zijn ongelijk. En ben hypermobiel, waardoor linkerkant behoorlijk belast en dus overbelast wordt. Vopral SI-gewricht. Zwaar sporten zit er even niet in. Best balen. Ik krijg oefentherapie om vooral de core te trainen. Ik denk dat ik de afgelopen tijd te veel fysiek gedaan heb. Veel sporten, wandelen en daarnaast fysiek werk.
Komende tijd dus maar wat.meer fietsen en weer eens zwemmen. En: een sup gekocht vandaag.
Rockstar
09-08-2021 om 21:27
oh suppen is leuk! Zowel op zee als op een meer, je kan leuke tochtjes maken.
Ik heb vandaag weer aquarobics gedaan.
Red_Velvet
09-08-2021 om 22:44
Zusterclivia schreef op 09-08-2021 om 09:22:
@red_velvet, pas je op dat je niet te hard gaat? Houd je grenzen in de gaten.
@Dangun, bedankt! Ik ga er alleszins voor
@Zusterclivia (leuke nick xD) ik pas hier zeker voor op, als ik teveel last krijg tijdens een sessie, doe ik een makkelijkere variant van de oefening of ik neem drinkpauze.
Red_Velvet
09-08-2021 om 22:45
Mick87 schreef op 09-08-2021 om 21:08:
ik ben vandaag naar de fysio geweest voor mn rug. Heb een blessure. Onduidelijk of die door sporten of werk komt. Maar wss combi van beiden. Ik heb nu al voor de 3e keer dit jaar last van mijn onderrug. Een paar jaar geleden had ik dit ook al. Mijn benen zijn ongelijk. En ben hypermobiel, waardoor linkerkant behoorlijk belast en dus overbelast wordt. Vopral SI-gewricht. Zwaar sporten zit er even niet in. Best balen. Ik krijg oefentherapie om vooral de core te trainen. Ik denk dat ik de afgelopen tijd te veel fysiek gedaan heb. Veel sporten, wandelen en daarnaast fysiek werk.
Komende tijd dus maar wat.meer fietsen en weer eens zwemmen. En: een sup gekocht vandaag.
Welke sporten doe je? Doe je in je cooldown genoeg ontspannende oefeningen voor je rug?
Zusterclivia
10-08-2021 om 08:24
Daar ben je mooi klaar mee Mick. Blessures zijn stom. Ik baal er al van als ik een keertje last van mijn rug heb door het vele zitten op mijn werk, maar dat is dan even een herinnering dat ik oefeningen moet doen. Laat staan als het meer is.
Julali
10-08-2021 om 18:57
Vandaag weer knetterhard getraind met mijn pt in de gym . Ik vind het zoveel leuker dan ik had gedacht. Ik ga met sprongen vooruit 
Het motiveert om zoveel vooruitgang te zien in korte tijd. Ik ben dat niet op deze manier gewend van mijn andere trainingen. Het is zo vreselijk afzien, maar op een leuke, uitdagende manier waardoor het niet vervelend wordt en ik er niet tegenop zie.
DanGun
10-08-2021 om 20:43
Niet zelf getraind. Vanochtend bij 1 kids les geholpen. Daarna een circuit uitgezet in de zaal (en de zaal is grooooot)
‘s Middags een lesje aan 16 kleuters (samen met 5 jonge toppers die me hielpen) Daarna weer opgeruimd, geveegd, gedweild. Ik lig eraf. Maar wat heb ik een heerlijke dag gehad. ❤️❤️❤️
Rockstar
10-08-2021 om 21:05
Vandaag weer gekickboxed. Weet nog niet hoe lang ik dat blijf doen, ik heb zo'n idee dat ik het snel saai ga vinden. De 1e keer was lachen, een boxbal in elkaar timmeren. De 2e keer heb ik al zoiets van oke weer een boxbal in elkaar timmeren... Misschien vrijdag powerpump proberen, kijken of dat minder eentonig is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.