Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

Onze Voeding is zeker veranderd in de afgelopen 50 / 75 jaar. Onze kijk op voeding ook. Denk je dat de groentewinkel altijd vol heeft gelegen met paprika’s, kiwi’s en lychees? Datasets winkels volstonden met pasta, rijst, mie, taco etc? 
De dieetindustrie is gigantisch gegroeid en heeft (onbewust) een enorme invloed op ons voedingspatroon, lichaamsbeeld etc. De komst van social media heeft dit alleen maar verergerd. 
Ook de kijk op sport / bewegen is veranderd, bv joggen is pas iets van de seventies. CrossFit is een compleet nieuwe tak van sport en combineert bestaande sporten op een manier die daarvoor ongekend was.
Er komen continue nieuwe materialen / machines. Sommige verdwijnen weer net zo hard maar genoeg worden een standaard onderdeel van de gym. 

Gisteren veel gedaan, gezwommen, trampo gesprongen en qigong en als klapper vd dag in de tuin gewerkt en dat was, serieus, het meest zwaarste vd dag. 
Mijn nek en schouders werken niet echt mee. 

Ik heb in het weekend 1 loopje van een kleine 9 km gedaan. 
Het blijft lastig in te plannen nu in de vakantieperiode. Maar goed, af en toe is beter dan niets. Gisteren de hele dag in een pretpark geslenterd, dat voelde als sporten voor een week
Hopelijk deze week nog 2 loopjes, daarna op vakantie en dan ga ik even 2 weken niets doen qua sport.
Als het schooljaar weer begint er maar weer volle bak tegenaan.

Ik heb een verschrikkelijke hekel aan een sportschool, kan niet goed uitleggen waarom en weet eigenlijk ook niet zo goed waarom. Ik hou sowieso niet zo van mensenmassa's en vind het al snel te druk ergens. En ik hou ook niet van vaste tijden waarop ik perse iets moet (behalve werken, daar kom ik niet onderuit

Mick87

Mick87

03-08-2021 om 10:56 Topicstarter

Ik heb nog spierpijn van mijn nieuwe programma in de sportschool. Wil dat om de dag doen, maar dat lukt me nu niet. Ik ga zo wel naar de sportschool voor buikspieren en wat cardio. 

Zusterclivia schreef op 02-08-2021 om 19:35:

ja, er is wel verschil. Soms zijn ze maar klein. Maar sowieso komt er elke zoveel jaar wel iets nieuws. 20 jaar geleden was fitness nog alleen met gewichten en apparaten. De lokale toko had zelfs geen ruimte voor groepslessen! 😄

Ik ga zelf van de week een les yoga volgen. Even kijken of dat mij aanspreekt.

Ja alleen maar loopbandrennen ofzo hoeft van mij dus niet, daarom heb ik nooit eerder gefitnessed. Maar die groepslessen lijken me wel gezellig en motiverend, helemaal nu ik al anderhalf jaar thuis werk.

DanGun schreef op 02-08-2021 om 21:14:

Een echte CrossFit box is achterlijk duur. Wel heel gaaf trainen overigens.
Maar eigenlijk mag n gewonen gym de naam
CrossFit niet voeren als die geen licentie heeft.

Nou ze noemen het Crossbox hier. Dat zal daar wel mee te maken hebben want het verschil kon hij me niet echt zegggen. Ze gebruiken geen boxzakdinges geloof ik, ik heb er geen gezien in de ruimte die hij liet zien in elk geval. Alleen gewichten en van die rekken en hij had het over elastieken.

Ik heb gister voor het eerste echte aquarobics gedaan. Dat wat ik eerder deed is blijkbaar aquafit, dat was veel met gewichten en fietsen en zo. Dit was vooral hupsen op 30 manieren en zwaaien/boxen/scheppen met je armen. Vanavond voor het eerst kickboxen. Ik sprak iemand gisteren bij de aquarobics die het ook doet en die vond het heel leuk, dus ik ben heel benieuwd. Ze zei dat je ook wel een goeie trap techniek krijgt, kan ik straks eindelijk meer dan alleen gillen en nageltjes en tandjes uitslaan als ik overvallen word. 🤩

Duufje schreef op 03-08-2021 om 09:20:

Ik heb in het weekend 1 loopje van een kleine 9 km gedaan.
Het blijft lastig in te plannen nu in de vakantieperiode. Maar goed, af en toe is beter dan niets. Gisteren de hele dag in een pretpark geslenterd, dat voelde als sporten voor een week
Hopelijk deze week nog 2 loopjes, daarna op vakantie en dan ga ik even 2 weken niets doen qua sport.
Als het schooljaar weer begint er maar weer volle bak tegenaan.

Ik heb een verschrikkelijke hekel aan een sportschool, kan niet goed uitleggen waarom en weet eigenlijk ook niet zo goed waarom. Ik hou sowieso niet zo van mensenmassa's en vind het al snel te druk ergens. En ik hou ook niet van vaste tijden waarop ik perse iets moet (behalve werken, daar kom ik niet onderuit )

Ja ik heb dus precies dat. Helemaal toen ik nog op kantoor werkte moest ik er niet aan denken me wéér een mensenmassa in te slepen. Daarom spreekt Basic Fit me ook niet aan, dat zijn volgens mij grote groepen. Deze sportschool is heel klein, dus de groepen zijn klein en het is best wel ons kent ons geloof ik. Ik hoop dat het aanbod in sporten mijn interesse behoud (of ik moet fanatiek worden in een sport) want elke dag/week exact hetzelfde doen kan ik ook niet goed.

Rockstar schreef op 03-08-2021 om 11:14:

[..]

Ja ik heb dus precies dat. Helemaal toen ik nog op kantoor werkte moest ik er niet aan denken me wéér een mensenmassa in te slepen. Daarom spreekt Basic Fit me ook niet aan, dat zijn volgens mij grote groepen. Deze sportschool is heel klein, dus de groepen zijn klein en het is best wel ons kent ons geloof ik. Ik hoop dat het aanbod in sporten mijn interesse behoud (of ik moet fanatiek worden in een sport) want elke dag/week exact hetzelfde doen kan ik ook niet goed.

Ik ben daar best wel goed in. Ik loop rustig 3 keer per week hetzelfde rondje. 🙈 Maar ja, ik zwem ook al mijn hele leven en zo'n zwembad is verre van spannend.

Fitness vind ik lastig als ik zelf iets moet verzinnen, maar als ik een programma heb, gaat het wel. Ik vond zelf roeien en de crostrainer het leukste. Maar ik ga nu liever naar buiten om te sporten. Er is hier in de buurt wel zo'n plek waar je buiten op apparaten bezig kunt zijn.

Ik voel mij mentaal niet goed vandaag. Viel ook terug te zien in mijn hardlopen. In ieder geval blij dat ik een poging gedaan heb. Wie weet had het me wat afleiding bezorgd

Trail schreef op 03-08-2021 om 22:02:

Ik voel mij mentaal niet goed vandaag. Viel ook terug te zien in mijn hardlopen. In ieder geval blij dat ik een poging gedaan heb. Wie weet had het me wat afleiding bezorgd

❤️

Balen, Trail! 

Ah jammer Trail, maar je bent wel mooi gegaan en daar gaat het om. Een beetje beweging is beter dan geen beweging.

Ik heb vandaag voor het eerst gekickbokst. Was lachen en makkelijker dan ik dacht. Vond de 20 buik crunches tussendoor steeds het zwaarste eigenlijk. Morgen crossboxen, ben heel benieuwd hoe ik dat vind. Iemand zei dat dat zwaar was dus we gaan het zien. Wilde eigenlijk ook nog gaan boogschieten na het kickboksen maar ik wil dat voor de zekerheid toch even overslaan mocht crossboxen echt zwaar zijn. Heb pudding armen dus toch die maar even ontzien voor ik ze weer sloop met boogschieten en morgen met spierpijn moet sporten.

Vervelend Trail, maar toch knap dat je gegaan bent. 💪

Rockstar, het is natuurlijk ook, hoe diep ga je? Als ik een nieuwe sport doe, dan ga ik nooit 100%, want dan voorkom ik ook dat ik halverwege toch kapot ben. Ik ben ook totaal niet goed in diep gaan en/of kapot gaan. 🤔🤣

Kickboksen is superleuk! En 20 crunches valt wel mee hoor, wij moeten vaak minuutje planken of leg raises enzo doen. Laat mij maar situps doen, dat houd ik wel ff vol.
Gister weer pt gedaan. Niet uitputtend zwaar, wel frustrerend met trappen oefenen enzo. Maar m’n haaktrap gaat steeds beter. 
Clief, ik vind helemaal kapot gaan juist heerlijk. Dat je niet meer kan en toch doorgaat. Lekker.

Ja de cruches lukten wel maar op een gegeven moment was het 2x crunch en 1x sit up en die sit ups lukts op een gegeven moment niet meer zonder mezelf naar boven te flailen met mijn armen.😆 Maar ja mag ook wel, ik heb die nog nooit gedaan hiervoor. Ik weet niet zo goed hoe je zou moeten planken en leg raises ken ik niet, misschien krijgen we die nog.

Ik weet niet of ik diep ga, ik doe gewoon op mijn snelst/hardst. Was wel bezweet op het einde maar niet kapot. Ik had dus nog prima kunnen gaan boogschieten of skaten of paardrijden ofzo. En nu voel ik mijn schouders/armen een beetje maar echt spierpijn is het niet.

Oké, ik leerde dat crossbox bestaat voor mensen die dood willen.

we moesten squatten met zo’n stang op ons rug en toen zei de instructeur oké nu met gewichten en toen dacht ik maar die stang was al heel zwaar? 😳 En toen moesten we 20x squatten met die stang voor ons houden en daarna roeien en daarna 20x lunchen met die stang (of hoe hij dat ook noemde, met je been een stap vooruit en dan naar beneden), dan weer roeien en dat een uur lang. Wie verzint die dingen.😫

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.