Sport en bewegen
Mick87
08-07-2021 om 22:44
Het grote 'wij worden en blijven fit' topic
Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.
Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.
Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!
Zusterclivia
02-08-2021 om 11:53
Rockstar schreef op 02-08-2021 om 11:31:
[..]
Oké, mooi. Het is niet dat ik echt een zoutzakje ben (of misschien wel als ik tussen de echte fitgirls kom, voorals nog ben ik geloof ik de fitste van de groep geweest 🤭), alleen ik weet niks van fitness. Ik zie allemaal termen voorbij komen (burn, xcore, powerpump, crossfit, crossbox, bodyshape...) die ik nog nooit gezien heb en als ik dan de beschrijving lees denk ik...Maar wat is dan het verschil, behalve dat het één een buisje met grit gebruikt en het ander een gewichtje.😅 Maar ja ik geef me gewoon overal voor op, vandaag aquarobics en morgen ga ik crossboxen, whatever that may be.
Gewoon reclame hè. Om mensen weer naar de sportschool te lokken en dat de sportschool modern blijft of zo. ![]()
Rockstar
02-08-2021 om 12:00
Zusterclivia schreef op 02-08-2021 om 11:53:
[..]
Gewoon reclame hè. Om mensen weer naar de sportschool te lokken en dat de sportschool modern blijft of zo.
Toch wel? Dat idee had ik dus ook, alles 1 pot nat maar geef er een zwengel aan en je hebt iets "nieuws".
SugaryPanther19
02-08-2021 om 12:18
Rockstar schreef op 02-08-2021 om 12:00:
[..]
Toch wel? Dat idee had ik dus ook, alles 1 pot nat maar geef er een zwengel aan en je hebt iets "nieuws".
Wat ik me ervan kan herinneren, zoals het bij ons in de sportschool was:
bodyshape - in de zaal zelf, dus een aparte ruimte waar alleen deze groep trainde, met losse gewichtjes en oefeningen zoals squats. De hele groep doet dus alle oefeningen tegelijk.
bodypump - zwaardere versie, ook in de zaal, maar met bv steps als ondergrond en dan gewichten op een stang en vanaf de steps liggend tillen. dat soort oefeningen.
xcore: oefeningen speciaal voor de core, al dan niet in een traject.
crossfit: traject in de fitnesszaal of buiten, met stations waar je bepaalde oefeningen 60 seconden doet bv en dan door naar het volgende blok, en de hele groep volgt dan zo'n pad. Echt andere type oefeningen dan bij shape en pump.
crossbox: gelijkend aan boven maar met oefeningen erbij uit het boxen/kickboxen.
DanGun
02-08-2021 om 12:24
Het zijn echt allemaal verschillende lessen. Wel veel conditie. Maar echt crossfit is een combi van kracht, conditie en oefeningen uit t turnen zoals bv toes to bar enz. Heel explosief en op power.
Crossboxing is vaak met bokszak. Bodypump zijn vaak series oefeningen met halters en daar volg je een x aantal weken dezelfde les zodat je steeds wat zwaardere gewichten pakt.
Rockstar
02-08-2021 om 18:39
Aha dus toch wel verschil. Ik weet megod niet wat er nou beter is en wat niet, misschien vinden sommige mensen halters leuker dan gewichten ofzo?
Ja, ik heb net wat research gedaan en ik heb inmiddels door dat ze niet de goedkoopste zijn met 45-55 euro per maand voor onbeperkt sporten. Op zich niet gek want ze hebben een warm water zwembadje voor aquarobics en dus veel groepslessen. Maar ik heb eerder weleens gekeken naar Basic Fit maar knapte daar steeds af op de slechte reviews, die gingen over gebrek aan begleiding en vieze/kapotte faciliteiten en zo. Ik moet wel echt begleiding, ik weet wat je op een hardloopband en op een fietsdinges moet doen en daar houdt het op.😆Als ik op crossfit Google kom ik weer bedragen van rond de 60 euro tegen en dat is niet eens onbeperkt, dus dit is best een prima optie denk ik.
Zusterclivia
02-08-2021 om 19:35
ja, er is wel verschil. Soms zijn ze maar klein. Maar sowieso komt er elke zoveel jaar wel iets nieuws. 20 jaar geleden was fitness nog alleen met gewichten en apparaten. De lokale toko had zelfs geen ruimte voor groepslessen! 😄
Ik ga zelf van de week een les yoga volgen. Even kijken of dat mij aanspreekt.
SugaryPanther19
02-08-2021 om 19:38
Rockstar schreef op 02-08-2021 om 18:39:
Ja, ik heb net wat research gedaan en ik heb inmiddels door dat ze niet de goedkoopste zijn met 45-55 euro per maand voor onbeperkt sporten. Op zich niet gek want ze hebben een warm water zwembadje voor aquarobics en dus veel groepslessen.
Dat is niet duur voor het grote aanbod én een zwembadje.
Basicfit biedt ook begeleiding aan.
Anders probeer je eerst een proefweek bij beiden, kun je kijken wat je het beste bevalt.
Trail
02-08-2021 om 21:09
Gister geen tijd gehad om te sporten. Vandaag bootcamp en het ging weer goed. Blijf ik erin houden
DanGun
02-08-2021 om 21:14
Een echte CrossFit box is achterlijk duur. Wel heel gaaf trainen overigens.
Maar eigenlijk mag n gewonen gym de naam
CrossFit niet voeren als die geen licentie heeft.
DanGun
02-08-2021 om 21:16
Vanochtend uurtje pt, daarna 2 km hard gelopen. Vanavond uurtje kickboksen. Ik lig eraf.
Runnershigh
02-08-2021 om 21:36
Vandaag weer een uurtje PT. Iets lichter dan normaal, want op de maandagen in de vakanties laten we onze kinderen meetrainen. Soort familie bootcamp! Erg leuk!
MierZoet
02-08-2021 om 21:39
Rockstar schreef op 02-08-2021 om 12:00:
[..]
Wat dat betref lijkt het op al die verschillende dieten. Voeding is niet zoveel veranderd in de afgelopen 50 jaar, het menselijk lichaam ook niet. En wat mensen graag willen, afvallen, er beter uitzien, fitter worden, dat is ook al sinds mensenheugenis hetzelfde.
Pure commercie dus, net als de meeste van die steeds veranderende fitness trends en namen denk ik.
Runnershigh
02-08-2021 om 22:00
Dat voeding niet veel veranderd is de afgelopen jaren, ben ik niet met je eens. Ik denk ook echt dat daar wel een deel van de huidige maatschappelijke problemen liggen.
Dat ieders idealen op lichaam, gezondheid en fitheid in basis niet veranderd zijn, ben ik met je eens. Alleen is men nu wel meer uitgesproken en gaat het wel verder, vind ik.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.