Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Geen aerobics meer?

Ik heb jaren geleden met veel plezier aan aerobics gedaan. Nu wil ik dat weer gaan oppakken maar ik zie nergens een sportschool in mijn omgeving die dat aanbiedt. Wel Zumba maar dat is op latin muziek. Ik zoek meer de dancemuziek die ze op SlamFM draaien.

Heeft Aerobics tegenwoordig een andere naam of bestaat het niet meer?

misschien is Xco iets voor jou? Is net wat anders maar sluit misschien wel aan.

Volgens mij bestaat dat al heel lang niet meer. Al heel lang....

Ik had vroeger een LP Aerobics met Doris D van Debby Jenner. Met een begeleidende poster met foto's van de oefeningen. Jeugdsentiment

Veel sportscholen hebben nu het lesprogramma van les mills, body pump, body combat, body shape, etc. En anders dingen die erop lijken. Ik denk dat body shape nog het meest bij aerobics in de buurt komt. Body combat is schoppen en slaan op muziek en body pump met gewichten. Waar kan je allemaal uit kiezen? Heel veel dingen hebben good old aerobics als basis

alhambra

alhambra

17-01-2022 om 22:35 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 17-01-2022 om 22:18:

Volgens mij bestaat dat al heel lang niet meer. Al heel lang....

Ik had vroeger een LP Aerobics met Doris D van Debby Jenner. Met een begeleidende poster met foto's van de oefeningen. Jeugdsentiment

Ja ja druk me maar met mijn neus op de feiten 

alhambra

alhambra

17-01-2022 om 22:35 Topicstarter

Dutchgirly schreef op 17-01-2022 om 22:16:

misschien is Xco iets voor jou? Is net wat anders maar sluit misschien wel aan.

Ik ga opzoeken wat dat is , dank je!

alhambra schreef op 17-01-2022 om 22:35:

[..]

Ja ja druk me maar met mijn neus op de feiten

Sorry  


alhambra

alhambra

17-01-2022 om 22:38 Topicstarter

Aviendha schreef op 17-01-2022 om 22:31:

Veel sportscholen hebben nu het lesprogramma van les mills, body pump, body combat, body shape, etc. En anders dingen die erop lijken. Ik denk dat body shape nog het meest bij aerobics in de buurt komt. Body combat is schoppen en slaan op muziek en body pump met gewichten. Waar kan je allemaal uit kiezen? Heel veel dingen hebben good old aerobics als basis

Ik kan kiezen uit de namen die je noemt en cross-workout.

Body pump en body  combat lijken me niets als ik het zo zie.

Ik ga eens kijken of ik een video over body shape kan vinden.

Bedankt!

ik doe nog iets dergelijks bij een plaatselijke dansschool. Met allemaal dames van boven de 40

alhambra schreef op 17-01-2022 om 22:38:

[..]

Ik kan kiezen uit de namen die je noemt en cross-workout.

Body pump en body combat lijken me niets als ik het zo zie.

Ik ga eens kijken of ik een video over body slapen kan vinden.

Bedankt!

Ik denk net als Aviendha dat Body shape het dichtst in de buurt komt.

alhambra

alhambra

17-01-2022 om 22:45 Topicstarter

Ginevra schreef op 17-01-2022 om 22:40:

ik doe nog iets dergelijks bij een plaatselijke dansschool. Met allemaal dames van boven de 40

Ik zou wel mee willen doen, ha ha

Ik deed het in mijn studententijd doordeweeks en toen waren het al 40 plussers maar het was echt een leuke en goede workout.

alhambra schreef op 17-01-2022 om 22:45:

[..]

Ik zou wel mee willen doen, ha ha


In welke regio woon je?

alhambra

alhambra

18-01-2022 om 10:28 Topicstarter

Den Haag

Helaas, dan is mijn klasje te ver weg voor je, ik neem niet aan dat je elke week tweeeneenhalf uur wil rijden

Misschien kijken naar Burn (of Xcore)? Ik weet niet zo goed wat Aerobics is (ik ken Aquarobics, dus ik denk hetzelfde maar dan niet in water) en ik vind Burn hetzelfde als Aquarobics maar dan niet in water...Dus misschien heeft het gewoon een nieuw hip naampje gekregen?

alhambra

alhambra

19-01-2022 om 07:02 Topicstarter

Ginevra schreef op 18-01-2022 om 10:41:

Helaas, dan is mijn klasje te ver weg voor je, ik neem niet aan dat je elke week tweeeneenhalf uur wil rijden

Nee de liefde zit ook weer niet zo diep

Rockstar schreef op 18-01-2022 om 11:20:

Misschien kijken naar Burn (of Xcore)? Ik weet niet zo goed wat Aerobics is (ik ken Aquarobics, dus ik denk hetzelfde maar dan niet in water) en ik vind Burn hetzelfde als Aquarobics maar dan niet in water...Dus misschien heeft het gewoon een nieuw hip naampje gekregen?

Dank je!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.