Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Eten voor vroege training?

Ik train vaak 's morgens vroeg met mijn personal trainer. Daarvoor drink ik een kop koffie en eet een halve boterham zonder iets erop. Toch word ik vaak misselijk. Volgens haar kan dat aan de ademhaling liggen en dat zijn we nu aan het oefenen. Want heel vaak adem ik niet goed tijdens de oefeningen.
Maar wat eten jullie voor zo'n training?

Brinta of yoghurt met fruit. 

niks. Ik kan niet sporten met iets in mijn maag. Twee uur of langer van te voren eet ik, dat kan dus ook de avond ervoor voor ik ga slapen zijn want slapen met een volle maag is geen probleem voor mij. Dan eet ik boterhammen of een bak yoghurt met fruit en cruesli, als er maar energie in zit.

Ik moet echt wel wat ontbijten voordat ik ga sporten. Ik eet bijvoorbeeld een banaan en wat yoghurt met een kop thee. Of twee boterhammen met licht beleg. Als het met name krachttraining is dan eet ik gewoon zoals normaal, in mijn geval is dat (veel!) muesli met kwark. Als ik te weinig eet dan voel ik halverwege de training de energie uit me vloeien.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-12-2021 om 08:26

Niets. Ik drink 's ochtends een kop koffie voor ikga hardlopen. Eten doe ik daarna pas. Als ik langer dan een uur bezig ben neem ik wel zelfgemaakte sportdrank mee om tussendoor zouten en wat koolhydraten aan te vullen.

Coreopsis schreef op 14-12-2021 om 08:26:

Niets. Ik drink 's ochtends een kop koffie voor ikga hardlopen. Eten doe ik daarna pas. Als ik langer dan een uur bezig ben neem ik wel zelfgemaakte sportdrank mee om tussendoor zouten en wat koolhydraten aan te vullen.

Dit
Ik ga het lekkerst op een lege maag. Loop dan ongeveer een uur en dat gaat prima.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

14-12-2021 om 08:36

Geen sport, maar ik had een vrij intensieve job (handenarbeid en rond de 25000 stappen/dag) en daarbij at ik nooit voor het werk, gewoon een kop koffie en gaan. Ook tijdens het werk hoogstens enkele stukken fruit/rauwe groenten.
Als ik voor het werk ontbeet of tijdens het werk iets zwaarder at, werd ik gegarandeerd misselijk.

Misschien nuttig:
https://happyhealthy.nl/sporten-nuchtere-maag-ontbijt/

Ik eet pas vanaf ongeveer 13 uur en daarvoor ben ik regelmatig actief met stevig wandelen, winterzwemmen of in de tuin werken. Werkt prima. 

Valdemar schreef op 14-12-2021 om 08:36:

Geen sport, maar ik had een vrij intensieve job (handenarbeid en rond de 25000 stappen/dag) en daarbij at ik nooit voor het werk, gewoon een kop koffie en gaan. Ook tijdens het werk hoogstens enkele stukken fruit/rauwe groenten.
Als ik voor het werk ontbeet of tijdens het werk iets zwaarder at, werd ik gegarandeerd misselijk.

Misschien nuttig:
https://happyhealthy.nl/sporten-nuchtere-maag-ontbijt/

25000 stappen per dag?! Wauw, respect! Ik denk dat ik dat nog nooit in mijn leven heb gehaald op een dag.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

14-12-2021 om 19:57

Athan schreef op 14-12-2021 om 14:18:

[..]

25000 stappen per dag?! Wauw, respect! Ik denk dat ik dat nog nooit in mijn leven heb gehaald op een dag.

Werkdagen van 11/12uur, waarbij je constant op de benen staat en zelden stilstaat; dus dat valt wel mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.