Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Echt warme muts voor oren

Hoi allemaal!

Bij (matig) koud weer krijg ik hele zere oren op de fiets. Een stekend gevoel, vooral aan binnenkant van mijn oren. En niet alleen bij -10, ook al bij +10 graden. Ik draag nu dan ook een muts, maar dat helpt niet genoeg. Dus ik zoek een écht warme muts! 

Mijn huidige is van dikke gebreide/gehaakte stof met nog een fleecelaag erin, maar daar komt de wind blijkbaar nog teveel doorheen. Google heeft me niet kunnen helpen, want zo'n beetje élke muts wordt als "warm" aangeprezen. 

Wat moet ik hebben? Merinowol? Thinsulate? Een bepaald merk? Het liefst met nog een béétje een vrouwelijke uitstraling 😁 Ik wil er des noods wel 100 euro voor uitgeven. Wie heeft de gouden tip om mijn oren te bekoren?


oorwarmers misschien? Die bedekken beter je oren

Floep

Floep

17-01-2022 om 21:01 Topicstarter

Oh, oorwarmers had ik buiten beschouwing gelaten, omdat ik dacht dat die niet lekker zouden zitten op de pootjes van mijn bril. Als ik dat mis heb ga ik daar eens naar kijken.

Ik zweer zelf bij zo een type haarband:
Zelf heb ik er één van Mallory & Irvine, erg oud inmiddels. Zonder de klittenband van de foto, maar gaat even om het idee. Loop de gemiddelde outdoor winkel in (ze zijn weer open  ) en je hebt de keuze. 
Dit sluit bij mij veel beter aan op de oren dan welke muts ook. Als het echt koud is, gaat er nog een muts overheen. 

Edit: ik heb ook een bril, zit bij mij zonder problemen. 

d7ea0dc1-8dda-43b0-ae13-d9edc5cf6d7f_1.057db15a2b42c624e87e6e526b2057c2.jpeg

Mijn softshell jack heeft een strak aansluitende capuchon die absoluut winddicht is. 

Voor de leuk heb ik een muts met van die oorflappen en een toef bovenop. 

een nepbontmuts?

Floep

Floep

17-01-2022 om 21:07 Topicstarter

Drakenvlieg schreef op 17-01-2022 om 21:02:

Ik zweer zelf bij zo een type haarband:
Zelf heb ik er één van Mallory & Irvine, erg oud inmiddels. Zonder de klittenband van de foto, maar gaat even om het idee. Loop de gemiddelde outdoor winkel in (ze zijn weer open ) en je hebt de keuze.
Dit sluit bij mij veel beter aan op de oren dan welke muts ook. Als het echt koud is, gaat er nog een muts overheen.

Edit: ik heb ook een bril, zit bij mij zonder problemen.

Het merk dat je noemt kan ik niet vinden op Google, misschien omdat het zo oud is 😁 Maar dit type kan ik ook eens bekijken, dankjewel voor de tip!

je moet van die flappen over je oren hebben. 

ik heb dat ook een poos gehad. Stekende pijn in mijn oor en een watje in mijn oren hielp goed onder mijn muts. T sloot denk ik niet goed genoeg af met alleen een muts?

Hier ook altijd zere oren, zelfs in de lente. Alleen in de zomer gaat het goed. Voor echte kou heb ik oorwarmers van Ugg Australia. Die zijn echt heerlijk! Voor in de herfst/lente heb ik altijd zo’n muts.

550x460.jpg

Ik heb er 1 met zo’n zachte fluffy binnenkant, die valt goed over mijn oren. 

oorwarmers zijn heel fijn, maar je hoofd koelt nog wel, ideaal als je beweegt minder als je stil staat is mijn ervaring 

Ugg heeft ook pilotenmutsen die ook je oren bedekken. Of Google waardige term lamsvacht muts, het leer houdt de wind tegen, het wol reguleert de warmte. Goed opletten of het wel een echte lamsvacht is, de goedkope versies zijn vaak synthetisch 

TEamgenoot draagt ook zo'n band tijdens het hockeyen ivm pijnlijke oren.

een winddichte band werkt bij mij het beste.
Odlo, bijvoorbeeld bij Bever of goedkopere opties bij Decathlon. Kijk dan bij de ski spullen.

Floep

Floep

17-01-2022 om 21:41 Topicstarter

Bedankt voor alle verschillende tips, heel fijn! Veel hoofdbanden en oorwarmers worden er genoemd. Dan verschuift de zoektocht toch een beetje daarheen.

En ook wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben met deze kwaal! 

Dit:
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/ohropax-soft-oordopjes-60010301
En dit:
https://www.buff.com/nl_nl/catalogsearch/result/?q=Merino
Maar je hebt ook nog speciale winter-hoofdbanden, extra dik.
Maar vooral die watjes in mijn oren helpen goed, ook als het niet zo koud is, maar wel hard waait.

En inderdaad, je bent niet de enige met deze kwaal!

Ik weet niet hoe je tegenover bont staat maar in Oostenrijk zag ik veel mensen met een bonten hoofdband lopen. Ik ben vaak geneigd om bij mensen die verstand hebben van warmte of kou te kijken hoe ze zich kleden.
Is waarschijnlijk ook wel tweedehands te krijgen. En anders inderdaad iets uit een goede buitensportzaak. Dat zou persoonlijk mijn voorkeur hebben 😉, want bont is hier terecht niet geaccepteerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.