Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Boete voor beachballers die niet met de billen bloot willen sporten

Nav dit artikel https://www.ad.nl/andere-sporten/noorse-beachhandbalsters-weigeren-bikinibroekje-en-krijgen-fikse-boete~a7543368/

Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje en krijgen fikse boete

De Noorse handbalsters hebben een fikse boete gekregen nadat zij op het Europees kampioenschap beachhandbal besloten om geen bikinibroekjes te dragen. In de strijd om de derde plek tegen Spanje droegen de handbalsters een korte broek en dat is nu bestraft met een boete van 1500 euro.




redbulletje

redbulletje

21-07-2021 om 18:32 Topicstarter

Persoonlijk vind ik het behoorlijk sekstisch dat vrouwen bij veel sporten met de billen bijna bloot moeten sporten. Sportkleding moet geen beperking vormen voor het uitvoeren van de betreffende sport, maar een strak kort broekje (team Noorwegen) vs met de billen onder een bikinibroekje uitpuilend (zie foto Argentijns team) vind ik persoonlijk gepaster. Waarom moeten vrouwen als een soort lustobject gekleed zijn? Idem voor tennis waar vrouwen een rokje aan moeten ipv een korte broek. 

https://www.ad.nl/andere-sporten/nederlandse-beachhandbalcoach-snapt-niets-van-bikinibroekjesgate-moeten-ze-ervoor-kiezen-niet-mee-te-doen~af11b58b/

De Nederlandse bondscoach roept: regels zijn regels. 

Ik heb me er niet goed genoeg in verdiept, maar zit er ook een sportief element achter die kledingvoorschriften? 

redbulletje

redbulletje

21-07-2021 om 18:34 Topicstarter

Kan ik me niet voorstellen. De mannen sporten toch ook niet in een string? 

Dan maar een boete, zou ik zeggen. 
Tis toch niet meer van deze tijd die idiote kleine broekjes, ook die pakjes met turnen, zo ongemakkelijk voor die vrouwen. Ze zitten er constant aan te trekken en plukken. Je moet toch kunnen dragen wat jij wilt en waar jij je goed en veilig bij voelt. 

redbulletje

redbulletje

21-07-2021 om 18:38 Topicstarter

Die turnpakjes vind ik idd ook niet fraai. Daar is vast wel wat voor te ontwerpen wat comfortabeler zit zonder dat het de bewegingen belemmert. 

Heel bizar! Is de outfit die op de foto staat bovenaan het artikel de outfit die hen een boete van €1500 oplevert? Dat is nog steeds weinig verhullende kleding.

Ik snap hen wel, maar vraag me af of ze al via de officiële weg een verzoek tot aanpassing van de kledingreglementen hadden gedaan. 

redbulletje

redbulletje

21-07-2021 om 18:44 Topicstarter

Deze outfit leverde de boete op: 

E6rD-ubXEAgMaQB?format=png&name=900x900

redbulletje schreef op 21-07-2021 om 18:34:

Kan ik me niet voorstellen. De mannen sporten toch ook niet in een string?

Nee

Beach-handball-bij-Nederland-Onder-17-in-2020-Foto-Orange-Pictures-Perry-van-de-Leuvert.jpg?v=I99n7NlzvTULX9lW3HYuDg2


ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-07-2021 om 18:46

Promethium schreef op 21-07-2021 om 18:41:

Heel bizar! Is de outfit die op de foto staat bovenaan het artikel de outfit die hen een boete van €1500 oplevert? Dat is nog steeds weinig verhullende kleding.

Ja. Want volgens de bond geen bikinibroekje. Ik stel voor dat we deze zomer massaal in wielrenbroekje op het strand gaan liggen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-07-2021 om 18:47

Sun.lover schreef op 21-07-2021 om 18:45:

[..]

Die hebben zelfs een los shirt aan... Waarom eigenlijk? Als de eis strandkleding is: de meeste mannen dragen daar geen shirt. Waarom dan wel tijdens het sporten?

redbulletje

redbulletje

21-07-2021 om 18:49 Topicstarter

Ik vind strakke broekjes wel begrijpelijk vanwege die snoekduiken dan dat je anders in andermans kleding vast kan blijven hangen, maar dan snap ik dus de outfit van die mannen niet: want losse broekjes en zelfs t-shirts, terwijl beachsport toch in de blote bast kan. 

Te zot voor woorden. Ik geef ze groot gelijk, zo'n string zit totaal niet lekker bij het sporten en je voelt je gigantisch bekeken door al die mannetjes die zich aan je staan te verlekkeren, terwijl jij serieus met je sport bezig bent. 

Ik begrijp niet dat dit nog kan in deze tijd, dat zoiets wordt opgedrongen, door ongetwijfeld een man, of een aantal mannen die denken dat kijken naar sportende vrouwen alleen maar interessant kan zijn wanneer je hen seksualiseert en objectiever. 

Ik word er echt onpasselijk van. 

Strandkleding voor beachvolleybal snap ik wel (maar lijkte me niet noodzakelijk), maar dan is het vreemd dat het voor mannen en vrouwen niet gelijk is. Het lijkt mij logisch dat teams gewoon zelf kiezen wat ze fijn vinden, als het per team maar uniform is.

die regels zijn vast door mannen opgesteld?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.