Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Bellicon ervaringen?

Wie heeft er ervaring met een Bellicon trampoline, om zelf thuis mee te oefenen?
ik bedoel dus geen kinderspeelgoed of andere merken. Bellicon is een dure minitrampoline, maar ze claimen door de speciale elastieken dat het veel beter voor je gewrichten is dan trampolines met springveren.
Ik ben benieuwd of het fijn traint, ook als je wat ouder bent, en of het ook leuk blijft. 

Geen ervaring, waardoor ik online ging zoeken. Het bedrijf bestaat niet meer en de website werkt niet. Volgens het handelsregister van de KvK is het bedrijf uitgeschreven.
Iets om rekening mee te houden, mocht je er toch een willen kopen, i.v.m. garantie en/of onderdelen....

Mijn Uittreksels

Bellicon - de trampoline voor een actief dagelijks leven | bellicon

Je zou een 'jumping fitness' proefles kunnen boeken bij een sportschool.

Ik ben na een kwartier ermee gestopt omdat mijn knieën overstretchten bij het neerkomen, ik heb (te)veel ruimte in mijn gewrichten.

Weer een ervaring (en een teleurstelling) rijker. Ik vond het wel leuk.

Ginevra

Ginevra

07-12-2025 om 20:39 Topicstarter

Yumi schreef op 07-12-2025 om 18:28:

Geen ervaring, waardoor ik online ging zoeken. Het bedrijf bestaat niet meer en de website werkt niet. Volgens het handelsregister van de KvK is het bedrijf uitgeschreven.
Iets om rekening mee te houden, mocht je er toch een willen kopen, i.v.m. garantie en/of onderdelen....

Mijn Uittreksels

Bellicon - de trampoline voor een actief dagelijks leven | bellicon

De website werkt bij mij wel hoor. Ze hebben vestigingen in diverse landen en  Nederlanders worden verwezen naar de showroom in Keulen. Het is goed om alert te zijn, dus dank daarvoor, maar zo te zien kan ik gewoon nog bestellen eventueel. 

Ginevra

Ginevra

07-12-2025 om 20:41 Topicstarter

Poezenmeisje schreef op 07-12-2025 om 20:26:

Je zou een 'jumping fitness' proefles kunnen boeken bij een sportschool.

Ik ben na een kwartier ermee gestopt omdat mijn knieën overstretchten bij het neerkomen, ik heb (te)veel ruimte in mijn gewrichten.

Weer een ervaring (en een teleurstelling) rijker. Ik vond het wel leuk.

Ja, ik heb al eens naar zo’n proefles gekeken. Maar ik lees op andere plekken dat ze aanraden om zeker niet meer dan 10 minuten per keer te doen als beginner, dus dan lijkt een uur me best veel 

Ginevra schreef op 07-12-2025 om 20:41:

[..]

Ja, ik heb al eens naar zo’n proefles gekeken. Maar ik lees op andere plekken dat ze aanraden om zeker niet meer dan 10 minuten per keer te doen als beginner, dus dan lijkt een uur me best veel

Ik heb ook een keer meegedaan met de jumping les, je kunt uiteraard aangeven dat je na een kwartier stopt of pauzeert. Ik werd er wel vrolijk van, maar ik houd helemaal niet van springen eigenlijk. Ik doe zelfs geen jumping Jacks  daarom zou ik het eerst uitproberen voordat je zo’n ding aanschaft. 

Ginevra schreef op 07-12-2025 om 20:39:

[..]

De website werkt bij mij wel hoor. Ze hebben vestigingen in diverse landen en Nederlanders worden verwezen naar de showroom in Keulen. Het is goed om alert te zijn, dus dank daarvoor, maar zo te zien kan ik gewoon nog bestellen eventueel.

Raar, de site werkt op mijn laptop niet maar mobiel wel. Fijn te lezen dat er verder geen problemen zijn met het bedrijf.

Ik heb er eentje en ik ben er zeer tevreden over. Ik heb eerder goedkope gehad, maar dat is een verschil van dag en nacht. Ik heb deze al jaren en spring zeker een paar keer per week. Vorig jaar nieuwe elastieken gekocht zodat ie weer als nieuw is. 

Sportief ben ik niet bepaald, maar dit is ongeveer het enige wat ik leuk vind en het mooie is dat het vrij intensief is, dus lang hoef ik er niet op te staan. 

Ginevra

Ginevra

08-12-2025 om 13:10 Topicstarter

Oh dat is leuk om te horen Vrijevlinder  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.