Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Accu elektrische fiets

Ik heb afgelopen augustus bij de Aldi een elektrische fiets gekocht, Prophete cityfiets 28". Accu is opgeladen, gisteren erop gezet, stuk gefietst en waarschijnlijk doe ik iets fout, maar ik krijg de accu niet los
In de handleiding staat dat ik sleuteltje (van accu) rechtsom moet draaien en dan met andere hand accu kan verwijderen, maar dat gaat dus niet.
Mis ik iets van een handeling?

je moet meestal echt flink kracht gebruiken om zo'n accu en uit te trekken. Heb je dat al geprobeerd? Losjes met 1 hand werkt bij mijn fiets ook niet (bosch accu). Meestal moet ik nog afzetten met mijn voet 🤣

Dutchgirly schreef op 03-05-2023 om 12:43:

je moet meestal echt flink kracht gebruiken om zo'n accu en uit te trekken. Heb je dat al geprobeerd? Losjes met 1 hand werkt bij mijn fiets ook niet (bosch accu). Meestal moet ik nog afzetten met mijn voet 🤣

Nou dit heb ik ook idd .

Been tegen de fiets en met twee handen heel hard rukken.

Gazelle met een Bosch accu.

Als je hem er uit hebt gekregen, dan  alle contactpunten inspuiten met W5, evenals je slot. Verder op de onderkant van de accu, daar waar hij over je fiets glijdt wat vaseline smeren. Hij gaat dan makkelijker los/glijdt beter

Dutchgirly schreef op 03-05-2023 om 12:43:

je moet meestal echt flink kracht gebruiken om zo'n accu en uit te trekken. Heb je dat al geprobeerd? Losjes met 1 hand werkt bij mijn fiets ook niet (bosch accu). Meestal moet ik nog afzetten met mijn voet 🤣

Ik heb een Batavus en die glijdt er zo uit als het slot los is. Hoef daar echt geen kracht op te zetten en zeker geen 2 handen te gebruiken. Als je hem er met grof geweld uit moet rukken, lijkt het me dat er iets niet helemaal goed zit.

Hier gaat het omdraaien van de sleutel al lastig. En dan nog die accu eruit zien te trekken

BlairW schreef op 03-05-2023 om 18:10:

[..]

Ik heb een Batavus en die glijdt er zo uit als het slot los is. Hoef daar echt geen kracht op te zetten en zeker geen 2 handen te gebruiken. Als je hem er met grof geweld uit moet rukken, lijkt het me dat er iets niet helemaal goed zit.

Zou hetzelfde denken. Goed zo'n accu weegt wel een beetje, maar er echt aan sleuren met twee handen? 

Dat is hier ook zo'n drama. Zelfs een keer naar de fietsenmaker geweest hiervoor. 

Bij mijn Sparta moet ik ook altijd hard werken om de accu eruit te krijgen. Meestal moet ik mijn man vragen. 

Chiquita

Chiquita

05-05-2023 om 14:23 Topicstarter

Dank voor alle antwoorden. Vorige keer lukte 't wel ineens na 2 dagen. Nu niet
We hebben 't allebei geprobeerd, hard en zacht, niets. Mss maar x langs een fietsenmaker

Marie111 schreef op 05-05-2023 om 12:44:

Bij mijn Sparta moet ik ook altijd hard werken om de accu eruit te krijgen. Meestal moet ik mijn man vragen.

Ik heb een Pegasus en moet echt heel veel moeite doen om mijn accu te verwijderen. Echt me schrap zetten en me afzetten tegen de bagagedrager en dan nog lukt het soms niet.  Ook het plaatsen gaat moeizaam, ik erger me er kapot aan.

Chiquita schreef op 05-05-2023 om 14:23:

 Mss maar x langs een fietsenmaker

Fijn dat het gelukt is.

Fietsenmakers zijn trouwens niet dol op 'supermarkt-Ebikes'. 

Die zijn vaak minder van kwaliteit en nieuwe accu's  zijn niet te krijgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.