Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Verschil in libido

Hi lezers/lezeressen,

Ik heb dit onder een alias aangemaakt, omdat ik bang ben dat ik met al mijn andere posts word herkend en dit toch wel erg persoonlijk is. 

Mijn man is 10 jaar ouder dan ik (ik midden 20) en ik loop steeds weer tegen het feit aan dat mijn libido veel hoger is dan dat van hem. Af en toe weet ik niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan, dus ik vroeg me af hoe anderen hiermee omgaan als zij hiertegen aan lopen in de relatie. De laatste keer is alweer 8 weken geleden en was niet echt denderend. Als ik dan initiatief neem, dan word ik afgewezen onder het mom van "ja kan niet kleine wordt wakker" (slaapt boven en wij beneden). Hebben jullie praktische tips? Of misschien gewoon herkenning, zodat ik weet dat ik niet de enige ben?

Ter verduidelijking: uit elkaar gaan hierom is voor mijn geen optie.


Heb je het al eens echt open en eerlijk besproken dat dit voor jou een probeem is? Ik vind om de 8 weken ontzettend weinig. 
Waarom was het toen niet denderend? Zou je kunnen leven met minder vaak, als de keren die jullie vrijen wel echt heel fijn en goed zijn? Is het ooit anders/beter geweest? Of is het altijd al een beetje matig?

Haarborstel

Haarborstel

22-09-2021 om 20:38 Topicstarter

dankjewel voor je reactie! Ik heb aangegeven dat ik wel vaker wil, maar dan word ik vaak de mond gesnoerd dat ik alleen maar aan seks denk. Ik durf het daarom haast niet aan te kaarten, omdat het dan lijkt alsof dat het enige is wat bij mij speelt. 

Ik moet heel eerlijk bekennen dat het mij is opgevallen dat ik de laatste tijd meer moeite moet doen om hem stijf te krijgen. Dus ik weet niet of het iets fysieks is en ik wil hem geen pijn doen als dit inderdaad zo is door te gaan klagen. Het was niet denderend omdat het gewoon erop, eraf en klaar was. Daarna geen zoen, niks.. zo is het niet altijd geweest. Het was altijd al matig, maar ik kon ermee leven omdat we het toch wel wekelijks deden en hij meer moeite leek te doen. 

We hebben een jaar geleden een kind gekregen en ik ben natuurlijk niet meer zoals ik was. Maar volgens mijn man stoort dat hem absoluut niet. Ik vind het gewoon iets heel lastigs om aan te kaarten

heel herkenbaar! Zowel het leeftijdsverschil, als de matige frequentie als het gebrek aan denderendheid zeg maar.
Volgens mij spelen er bij ons geen fysieke dingen. We hebben wel kinderen maar die zijn al wat ouder (wat betrapt worden door de kinderen ook weer een stuk meer awkward maakt, maar dat ter zijde)
Ik ben inmiddels zo gefrustreerd door de hele situatie dat ik overweeg om het buiten de deur te zoeken, wat natuurlijk niet okee is zonder dit eerst uitvoerig te bespreken, waar ik dan weer niet om sta te springen.
Geen tips helaas dus, sorry.

Haarborstel schreef op 22-09-2021 om 20:38:

Ik heb aangegeven dat ik wel vaker wil, maar dan word ik vaak de mond gesnoerd dat ik alleen maar aan seks denk. Ik durf het daarom haast niet aan te kaarten, omdat het dan lijkt alsof dat het enige is wat bij mij speelt.

Wat een vreselijk nare reactie. Je seksuele wezen wordt op die manier ondermijnd en jou wordt de mond gesnoerd. Je kunt het nu bijna niet meer aankaarten omdat je direct wordt weggezet als seksuele frust die maar aan één ding kan denken.  Ik persoonlijk zou dit niet pikken.

Je man is 10 jaar ouder dan jij, half 30 dus, gewoon een jonge vent. En toch schrijf je dat hij nog maar heel lastig een stijve piemel krijgt.  Libido is wakker te houden en een lijf kunt je seksueel trainen. Je man is lui en het zit m wel gescheten zo te lezen.  Ik denk dat het heel belangrijk is dat jij duidelijk gaat maken hoezeer je het seksuele stuk mist en als hij zijn relatie wenst te behouden zal hij aan het werk moeten.

Stap 1 is dat jij heel duidelijk gaat maken wat dit met je doet en als dat in gesprek niet lukt dan kun je overwegen om hem een mail/brief te schrijven. Dan kan hij je niet onderbreken en kan hij ook even rustig nadenken over het antwoord. Zet hier ook duidelijk in dat je ook per brief of mail antwoord verwacht.  Wees niet te mild, bak geen zoete broodjes maar laat je onvrede heel duidelijk merken.

Als hij zo doorgaat zie ik geen toekomst in jullie relatie, dit wreekt zich een keer. 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

22-09-2021 om 21:11

De reactie op je man vind ik niet ok, jij denkt alleen maar aan seks.. Vind je het gek dat je het lastig vind om iets aan te kaarten als je zulke reacties krijgt. Dit klinkt wel een beetje liefdeloos, er op en eraf niks nog even samen nagenieten in elkaars armen of iets. Je wil je toch ook bemind en begeerd voelen door je man. 

Ik zou eens een serieus gesprek met hem aangaan en aangeven wat jij mist, en waar jij behoefte aan hebt.  

Herkenbaar, helaas. 

Mijn man wist wel dat ik er moeite mee had, maar deed er weinig mee. Maar na weer een volgetraande nacht ben ik heel duidelijk geweest. Of we gingen samen kijken wat er ermee konden doen of ik was bereid om het buiten de deur te zoeken.
Heb ook aangegeven dat ik zijn gebrek aan inlevingsvermogen (jij hebt misschien geen probleem, maar ik wel en als jij iets om mij een mijn gevoelens geeft is het dus ook jouw probleem) heel vervelend vond. 
Lang verhaal kort, mijn man blijkt een (te) laag testosterongehalte te hebben. Eigenlijk wisten we dat al een beetje, want eerder ook getest ivm fertiliteitstraject en toen was het ook op de ondergrens. 
Nu gebruikt hij sinds kort hormonen, dus we wachten even af waar dat ons brengt.

Mithrellas schreef op 22-09-2021 om 21:14:

.
Heb ook aangegeven dat ik zijn gebrek aan inlevingsvermogen (jij hebt misschien geen probleem, maar ik wel en als jij iets om mij een mijn gevoelens heeft is het dus ook jouw probleem) heel vervelend vond.
Lang verhaal kort, mijn man blijkt een (te) laag testosterongehalte te hebben. 

Knap van je hoor, dat je het zo duidelijk hebt aangekaart! 
Je hebt ook helemaal gelijk, hij heeft dan misschien geen direct probleem maar wel een ontevreden vrouw en dat wordt uiteindelijk toch ook zijn probleem.

Ik hoop heel hard dat de injecties gaan werken, ik zou het fijn vinden als je ons op de hoogte zou willen houden, ik ben hier heel benieuwd naar.  
Dit overigens niet omdat ik er ervaring mee heb maar wel omdat ik zelf ook wel eens als tip geef om het testosterongehalte te laten meten. Ik ben heel benieuwd of injecties de oplossing zijn. 

Rooss4 schreef op 22-09-2021 om 21:28:

[..]

Knap van je hoor, dat je het zo duidelijk hebt aangekaart!
Je hebt ook helemaal gelijk, hij heeft dan misschien geen direct probleem maar wel een ontevreden vrouw en dat wordt uiteindelijk toch ook zijn probleem.

Ik hoop heel hard dat de injecties gaan werken, ik zou het fijn vinden als je ons op de hoogte zou willen houden, ik ben hier heel benieuwd naar.
Dit overigens niet omdat ik er ervaring mee heb maar wel omdat ik zelf ook wel eens als tip geef om het testosterongehalte te laten meten. Ik ben heel benieuwd of injecties de oplossing zijn.

Mijn man krijgt geen injecties. Hij neemt Clomid in tabletvorm. Daardoor wordt het lichaam gestimuleerd om zelf testosteron aan te maken. Omdat mijn man nog geen 40 is en wij nog twisten ivm een (3e) kinderwens, wordt er geen testosteron voorgeschreven. 

Haarborstel

Haarborstel

22-09-2021 om 21:39 Topicstarter

Dank voor alle reacties, fijn om te weten dat ik niet de enige ben die hiermee worstelt. 

Perzikboom: ik herken die frustratie enorm! Ik heb dat ook en dan denk ik hoe dan? Ben nog zo jong, dit kan toch niet m'n hele leven zo blijven. En vreemdgaan vond ik altijd zo iets negatiefs..

Mithrellas: wat goed dat je dit hebt aangekaart! Ik hoop dat de tabletten werken, dat zou ontzettend fijn zijn voor jullie  

Roos: een brief is eigenlijk best slim. Dan kan ik rustig nadenken over wat ik wil neerzetten en mijn woorden zorgvuldiger uitkiezen. Ik ben altijd opzoek naar de juiste woorden, terwijl mijn man echt een salesman is. Hierdoor kan hij mij snel overrompelen en dat kan met een brief natuurlijk niet 

Trouwens, wij hebben na dat ene gesprek wel afspraken gemaakt; elke vrijdag sex. Beetje saai misschien, maar voor ons werkt het nu even zo. En stiekem is het ook leuk, want nu hangt er p de vrijdag altijd al een leuke spanning in de lucht. 

En... afgelopen weekend was man een weekend weg. Maar op maandag heeft hij uit zichzelf ervoor gezorgd dat we onze gemiste afspraak ingehaald hebben

Mithrellas schreef op 22-09-2021 om 21:37:

[..]

Mijn man krijgt geen injecties. Hij neemt Clomid in tabletvorm. Daardoor wordt het lichaam gestimuleerd om zelf testosteron aan te maken. Omdat mijn man nog geen 40 is en wij nog twisten ivm een (3e) kinderwens, wordt er geen testosteron voorgeschreven.

Oh sorry, foute aanname van mij!  Maar nog steeds hoop ik heel hard voor jullie dat het werkt! 

Wanneer wordt er wel testosteron voorgeschreven, weet jij dat? Is dat pas na een bepaalde leeftijd ofzo? 

Haarborstel

Haarborstel

22-09-2021 om 21:45 Topicstarter

Mithrellas schreef op 22-09-2021 om 21:41:

Trouwens, wij hebben na dat ene gesprek wel afspraken gemaakt; elke vrijdag sex. Beetje saai misschien, maar voor ons werkt het nu even zo. En stiekem is het ook leuk, want nu hangt er p de vrijdag altijd al een leuke spanning in de lucht.

En... afgelopen weekend was man een weekend weg. Maar op maandag heeft hij uit zichzelf ervoor gezorgd dat we onze gemiste afspraak ingehaald hebben

Haha good for you! 

Mag ik dan iets heel persoonlijks vragen (hoef je geen antwoord op te geven) maar is dat niet heel gek? Dat je samen op de bank zit en denkt tja het is vrijdag laten we ervoor gaan?

Haarborstel schreef op 22-09-2021 om 21:39:


Roos: een brief is eigenlijk best slim. Dan kan ik rustig nadenken over wat ik wil neerzetten en mijn woorden zorgvuldiger uitkiezen. Ik ben altijd opzoek naar de juiste woorden, terwijl mijn man echt een salesman is. Hierdoor kan hij mij snel overrompelen en dat kan met een brief natuurlijk niet

Mijn lief en ik hebben zelden een probleem of een communicatiestoornis en ook ik schrijf hem nog heel af en toe een brief als ik écht even ergens mee zit. Tijdens een gesprek kan ik van de kaart raken door een gezichtsuitdrukking, een zucht. Of gewoon omdat ik aan hem zie dat hij er op wil reageren en bijna niet kan wáchten tot ik uitgepraat ben (elkaar interrumperen doen we bijna nooit, dat hebben we met elkaar afgesproken). 

Als ik hem een brief (of mail) stuur dan weet hij dat het menens is en echt even de tijd mag nemen om de woorden tot zich door te laten dringen en dan kan hij ook de tijd nemen om zijn woorden af te wegen. Dat werkt goed vind ik. 

Succes meis! 

Haarborstel

Haarborstel

22-09-2021 om 21:46 Topicstarter

Rooss4 schreef op 22-09-2021 om 21:45:

[..]

Mijn lief en ik hebben zelden een probleem of een communicatiestoornis en ook ik schrijf hem nog heel af en toe een brief als ik écht even ergens mee zit. Tijdens een gesprek kan ik van de kaart raken door een gezichtsuitdrukking, een zucht. Of gewoon omdat ik aan hem zie dat hij er op wil reageren en bijna niet kan wáchten tot ik uitgepraat ben (elkaar interrumperen doen we bijna nooit, dat hebben we met elkaar afgesproken).

Als ik hem een brief (of mail) stuur dan weet hij dat het menens is en echt even de tijd mag nemen om de woorden tot zich door te laten dringen en dan kan hij ook de tijd nemen om zijn woorden af te wegen. Dat werkt goed vind ik.

Succes meis!

Dankje!

Haarborstel schreef op 22-09-2021 om 21:45:

[..]

Mag ik dan iets heel persoonlijks vragen (hoef je geen antwoord op te geven) maar is dat niet heel gek? Dat je samen op de bank zit en denkt tja het is vrijdag laten we ervoor gaan?

Ik geef even voor mijn beurt antwoord want wij doen dat ook, seksdates plannen. En nee, dat is helemaal niet gek!  Meestal ga ik lekker badderen terwijl mijn lief de woonkamer seksproof maakt. Ik trek wat spannends aan en schenk een drankje in en dan hoppetee. Heerlijk juist! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.