Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Sexualiteit en vriendinnen

lastig om met vriendinnen sexualiteit te bespreken?


Nee

nope. 
En hoeveel details ik deel hangt er vanaf waar zij zich prettig bij voelen. 

Niet echt. Vanwaar je vraag, zijn er dingen die je met een vriendin wilt bespreken maar niet durft?

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

09-01-2022 om 09:53

Waarom zou je dat met vriendinnen bespreken?

Wednesday schreef op 09-01-2022 om 09:53:

Waarom zou je dat met vriendinnen bespreken?

Waarom zou je dat niet met vriendinnen bespreken?

Je kunt die vraag net ze goed de andere kant op stellen.

Voor mij is seks een heel gewoon onderwerp. Niet dat ik alle details bespreek, maar ik heb het er wel over met mijn vrienden. Met de vanilla's wel oppervlakkiger, dan met de bdsm'ers. Bij die tweede groep wordt het toch makkelijker besproken. Gewoon over hoe de ander het beleefd, fantasieën, waar we tegenaan lopen, maar ook het uitwisselen van tips en adviezen. Dingen die anderen misschien alleen op een forum durven te delen. En dat vind ik eigenlijk wel fijn. Ik voel geen gêne bij het onderwerp en voor mij zou het dan juist heel raar voelen als dat onderwerp een taboe zou zijn. Dat ik niet eens tegen vriendinnen zou kunnen zeggen hoe frustrerend het is om al 10 maanden droog te staan.

Een beetje wel maar in detail doe ik niet. Vind ik niet prettig voor man, andersom zou ik ook niet prettig vinden

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

09-01-2022 om 10:08

Lollypopje schreef op 09-01-2022 om 10:03:

[..]

Waarom zou je dat niet met vriendinnen bespreken?

Ik ben al duizend jaar getrouwd, er is niets wat ik over mijn seksleven kwijt zou willen aan vriendinnen. Maar ook voor die tijd had ik het er nooit over. Hooguit een korte mededeling als: goede seks. Voor mij vallen seks, sporten en dromen in dezelfde categorie: erg leuk om te doen, oersaai om over te (horen) praten.

Jahoor, in hoe verre zij erover horen willen dan
Ze zijn vrij vanille 
En die dat niet zijn krijgen alles in geuren en kleuren te horen 
Met hier en daar wat foto materiaal 
Laatste groep mag zelfs wat uitgebreider
Seks is toch een onderdeel in vele levens

Ben ook wel benieuwd waarom de vraag

Wednesday schreef op 09-01-2022 om 10:08:

Lollypopje schreef op 09-01-2022 om 10:03:

[..]

Waarom zou je dat niet met vriendinnen bespreken?

Ik ben al duizend jaar getrouwd, er is niets wat ik over mijn seksleven kwijt zou willen aan vriendinnen. Maar ook voor die tijd had ik het er nooit over. Hooguit een korte mededeling als: goede seks. Voor mij vallen seks, sporten en dromen in dezelfde categorie: erg leuk om te doen, oersaai om over te (horen) praten.

Als je het een saai onderwerp vind, dan snap ik dat het voor jou niks toevoegd.

Ik vind het juist een leuk onderwerp. Juist omdat het zo divers is. Ik heb bijvoorbeeldnhele leuke gesprekken met vriendinnen die een hele andere seksbeleving hebben dan ik.

Wednesday schreef op 09-01-2022 om 10:08:

Lollypopje schreef op 09-01-2022 om 10:03:

[..]

Waarom zou je dat niet met vriendinnen bespreken?

Ik ben al duizend jaar getrouwd, er is niets wat ik over mijn seksleven kwijt zou willen aan vriendinnen. Maar ook voor die tijd had ik het er nooit over. Hooguit een korte mededeling als: goede seks. 

Het is hier ook geen onderwerp van gesprek. Alleen met mijn partner.

alleen zodanig dat als man er bij zou zijn ik het ook ook zou zeggen. Dus met respect voor hem. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

09-01-2022 om 12:39

Je kunt je seks-issues altijd nog hier op het forum bespreken.... 

Niet met vriendinnen, die zijn vrij preuts. Wel met zussen, maar pas de laatste paar jaar.

Nee, niet specifiek over ons seksleven, omdat ik weet dat mijn man dat niet prettig vind. Met sommige vriendinnen wel globaler of sporadisch over dingen die in mijn (wilde  ) verleden hebben plaatsgevonden. 

Overigens hoef ik ook niet per sé beeld te hebben bij mijn vriendinnen en hun partners. Wat die uitspoken mag mooi van hen blijven. Wel vind ik het fijn als ik weet dat ze tevreden zijn over hun seksleven. Maar als ze tegen problemen aan lopen dan denk ik dat ik ze een seksuoloog zou adviseren. Ik hoef daar niet zo nodig in meegenomen te woorden, liever niet zelfs. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.