Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

seksueel contact

Dag iedereen,

Omwille van mijn beperking (autisme) is mijn ontdekking van mijn seksualiteit net iets anders verlopen zoals bij de meeste jongeren.
Het is tot hier toe niet gelukt om een relatie aan te gaan.
Er was wel een verlangen naar seksueel contact.
Ik ben in contact gekomen met seksuele dienstverlening: via een organisatie die seksualiteit en intimiteitszorg op maat aanbieden.
Er volgt eerst een gesprek met de cliënt en dan gaan ze op zoek naar een dienstverlener op maat. De wensen van de cliënten als het ware matchen met het aanbod.
Zo heb ik mijn seksualiteit met 'sekspartner' leren kennen.
Heel fijn uiteraard.

Maar ik zit met enkele vragen: het aanspannen van bekkenbodemspieren tijdens penetratie
Doe je dit alleen als de man stoot of ook als hij terugtrekt?

Verder laat ik aan hem de dominante rol over (missionaris, doggy ed), maar dat is voor mij geen probleem.

Iets wat ik verder aan hem wel kan vragen, maar ook eens hier wil aftoetsen.
Wat maakt een vrouw "goed in bed"?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Om op je laatste vraag te antwoorden:
Ontspannen zijn.
Dus niet extra focussen op wanneer je wat zou moeten aanspannen of welk standje wenselijk zou zijn. 
Vooral ontspannen en genieten, dan komt de rest vanzelf.

niets maakt een vrouw ‘goed in bed’.  Elk mens vind wat anders prettig.  
Verder span je je bekkenbodem aan als jij dat lekker vind. En als jij dat niet vind dan doe je het niet

BrightEchidna89

BrightEchidna89

27-10-2021 om 01:39

Ik ben geen vrouw, maar in jouw plaats zou ik vooral zoeken naar wat voor jou het plezierigste is. 
Als jij er meer van geniet, is de kans groot dat hij er ook meer van geniet. 

Seks is geen prestatie of opeenvolgende serie van handelingen die je op een bepaalde manier moet uitvoeren en op je lijst kunt afvinken. Ik weet niet hoe het is om autisme te hebben en of je makkelijk bij je gevoel kan komen, maar dat laatste is (in mijn ogen) wat seks is: doen wat je gevoel je ingeeft (rekening houdend met de wensen en grenzen van de ander). 
Dus mijn advies zou zijn: luister goed naar je gevoel. Als iets prettig voelt, ontdek het verder. 

Ik wil helemaal niet onvriendelijk of bruut zijn:
je spreekt over een 'dienstverlener'. Dan is het toch niet van belang dat jij 'goed' bent in bed. Tenzij ik het verkeerd versta, is hij er om jou plezier te gunnen. Ik zou zeggen: leg de focus op jezelf en geniet. Dat is de 'taak' van de dienstverlener. Mocht het zijn dat jij hem ook nog veel genot kan verschaffen, des te beter, maar IK ZOU DENKEN dat dit van tweede prioriteit is.

Wat dat aanspannen van de spieren betreft: het stoten gaat op den duur zo snel dat het (zo is het toch bij mij) niet mogelijk is het tempo van stoten en terugtrekken van de partner te blijven volgen. Bij mij is het samentrekken bij het stoten, maar daar zijn andere vrouwen misschien weer anders in.

Zoals geschreven, er is geen goeie manier of slechte manier, het hangt af van wat mensen leuk vinden en dat is bij iedereen verschillend. 

Ik sluit af met te zeggen: fijn dat je het ook hebt kunnen ontdekken, fijn dat het ook voor mensen als jij bestaat en GENIET ERVAN!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-10-2021 om 12:45



Maar ik zit met enkele vragen: het aanspannen van bekkenbodemspieren tijdens penetratie
Doe je dit alleen als de man stoot of ook als hij terugtrekt?

Ik weet niet of het mogelijk is voor jou, maar misschien kun je proberen eens alleen te voelen en niet na te denken tijdens de seks. 

Hai June. Ik snap heel goed dat je goed wilt zijn in bed, niet eens persé voor deze dienstverlener maar ook voor wat ooit hierna gaat komen. Jouw brein vraagt om regels,om tips, om trucjes, dat is gewoon hoe jij in elkaar zit dus je vraag is niet onlogisch. Ik wil er dan ook wel antwoord op geven. Als jij je bekkenbodem graag aanspant tijdens het vrijen, doe dat dan vooral wanneer hij zich terugtrekt. Ontspan op het moment dat hij weer dieper in je komt anders bestaat de kans dat hij "knakt" doordat de ingang ineens een stukje strakker is of op een iets ander plekje lijkt te zitten. (ik heb het uitgeprobeerd )  Als hij er weer wat dieper in zit kun je weer aanspannen. 

Ik heb wel een vraag aan jou, doe je dit puur omdat je het lekker vindt of om het lekker te maken voor hem?  Het effect van jouw aanspannen is voor hem niet zo heel groot, behalve wanneer je heel rustig vrijt. Dan voelt hij het een beetje. 

Verder is initiatief nemen een goed idee. Strelen, zoenen en als je daarvoor kiest pijpen. Mannen (en vrouwen) vinden het fijn als ze het idee hebben dat hun sekspartner het fijn vindt en iedereen (nou ja, bijna iedereen) wordt graag aangeraakt.

Probeer daar wat afwisseling in te brengen. Jouw brein doet graag dat wat succes heeft en je zult misschien steeds de neiging hebben om hetzelfde te doen. Het is leuk en prettig om dingen af te wisselen.
En vraag ook vooral wat jouw sekspartner fijn vindt! Praten over seks is namelijk gewoon leuk!

Ik vind het dapper dat je deze stap gezet hebt en ik wens je heel veel plezier! 

Lieve post, Roos!

Dank je wel! 

Ik heb zelf 3 autistendoorns en ik hoop dat zij op een dag ook liefdevol gecoacht worden naar een fijne seksuele ervaring.... 

Rooss4 schreef op 28-10-2021 om 16:28:

Dank je wel!

Ik heb zelf 3 autistendoorns en ik hoop dat zij op een dag ook liefdevol gecoacht worden naar een fijne seksuele ervaring....

is dat een tikfout of is dat een woord dat ik totaal niet ken?

Zelfs Google kent het niet!

Een woord dat je niet kent. 
Ooit, op viva, toen mijn kinderen nog klein(er) waren noemde ik ze mijn doorntjes. (van roos) En ze zijn alle 3 gediagnosticeerd. Vandaar autistendoorns. 

Weet je wat gek is? De spellingscontrole pakt het niet! 

Rooss4 schreef op 28-10-2021 om 17:33:

Een woord dat je niet kent.
Ooit, op viva, toen mijn kinderen nog klein(er) waren noemde ik ze mijn doorntjes. (van roos) En ze zijn alle 3 gediagnosticeerd. Vandaar autistendoorns.

Weet je wat gek is? De spellingscontrole pakt het niet!

Nu ben ik mee! En dat zit ik op te zoeken op Google! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.