Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

03-10-2021 om 10:51

Niet A seksueel, maar wat dan wel?

Ik vraag mij af wat het woord is voor mensen die qua seksuele behoefte genoeg hebben aan zichzelf. Dus geen seks met anderen willen/nodig hebben om hun behoeftes te bevredigen, maar het alleen met zichzelf doen.  Of ben je dan gewoon gedeeltelijk A seksueel?


Aseksualiteit is een seksuele oriëntatie/geaardheid (zoals hetero, homo, bi, etc.). Het zegt dus iets over tot wie je je seksueel aangetrokken voelt en bij aseksuele mensen is dat niemand.

Wat je beschrijft valt onder aseksueel: “Iemand die aseksueel is, voelt geen seksuele aantrekkingskracht naar andere personen. Dit betekent niet dat het lichaam geen seksuele gevoelens, ofwel fysieke opwinding kan ervaren – en het verklaart waarom sommige aseksuele mensen wél masturberen.”

https://www.oneworld.nl/lezen/seks-gender/lhbti/aseksuele-mensen-hebben-geen-libido-en-nog-vier-misvattingen/

”Sommige aseksuelen kunnen beschouwd worden als autoseksueel, zij voelen de drijfveer om genot te beleven aan hun eigen lichaam. Andere aseksuelen die masturberen worden niet gemotiveerd door een seksuele drijfveer, ze doen het gewoon, omdat het lekker is.” 

https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=FAQ_aseksueel#Ik_masturbeer.2C_wat_zeg_je_daarvan.3F

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

03-10-2021 om 11:10

Oh dat is wel een openbaring, ik dacht altijd dat A seksueel betekende: totaal geen behoefte/interesse in seks. Maar die mensen zijn er wel. 
Dankjewel, ik ga de link eens lezen.

Had mijn bericht nog wat aangevuld, voor sommige aseksuele mensen die masturberen is de term autoseksueel van toepassing, hangt af van de motivatie. 

Wat piratenkoningin schrijft. 

Ik ben aseksueel en doet het ook wel eens zelf. Voor mij is het een beetje als krabben wanneer ik jeuk heb. Klinkt raar, maar een betere beschrijving heb ik niet. 

KijkTip:
in het programma van npo "ik durf het bijna niet te vragen" gaat er ook een aflevering over a seksualiteit

Tatemae schreef op 03-10-2021 om 13:31:

KijkTip:
in het programma van npo "ik durf het bijna niet te vragen" gaat er ook een aflevering over a seksualiteit

Mooie aflevering, maar niet alleen mensen die aseksueel zijn. Mensen die om diverse redenen geen seks hebben of willen.

Wat ik me afvraag is waarom jij je dat afvraagt.. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

03-10-2021 om 17:17

ik 

Piratenkoningin schreef op 03-10-2021 om 11:13:

Had mijn bericht nog wat aangevuld, voor sommige aseksuele mensen die masturberen is de term autoseksueel van toepassing, hangt af van de motivatie.

Dat zocht ik. Heel erg bedankt!

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

03-10-2021 om 17:21

NinjeTurtle schreef op 03-10-2021 om 16:38:

Wat ik me afvraag is waarom jij je dat afvraagt..

Laat ik zeggen dat na het lezen van de links ik mijzelf niet meer zo totaal afwijkend voel. 

Nera schreef op 03-10-2021 om 17:21:

[..]

Laat ik zeggen dat na het lezen van de links ik mijzelf niet meer zo totaal afwijkend voel.

Ach. Afwijkend is ook maar een stom woord .

Als jij je er prima bij voelt verder, dan is het goed

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

03-10-2021 om 17:36

NinjeTurtle schreef op 03-10-2021 om 17:24:

[..]

Ach. Afwijkend is ook maar een stom woord .

Als jij je er prima bij voelt verder, dan is het goed

Jawel, maar het is weleens fijn om herkenbare dingen te lezen of horen. En dat zoiets ook gewoon onderzocht is en een naam heeft . Een soort erkenning zeg maar.

Nera schreef op 03-10-2021 om 17:21:

[..]

Laat ik zeggen dat na het lezen van de links ik mijzelf niet meer zo totaal afwijkend voel.

Dat is fijn ♥️

https://du.asexuality.org/forum/index.php#c3

Misschien heb je hier iets aan?

Ow. die was al soort van geplaatst geloof ik

Nera schreef op 03-10-2021 om 17:21:

[..]

Laat ik zeggen dat na het lezen van de links ik mijzelf niet meer zo totaal afwijkend voel.

Wat goed dat je dit topic geopend hebt! Fijn te lezen dat je erkenning voelt!

Je bent zeker niet afwijkend hoor, m’n vriendin begrijpt je 100%  

Homo-en heterosexueel zijn afgeleid van het grieks. Aansluitend daarop zou ik zeggen autosexueel (autos =zelf)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.