Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Minnaar/Minnares deel 43

Kersje schreef op 16-02-2022 om 19:00:

[..]

Mijn reactie komt wellicht wat harder over dan bedoeld, maar was niet de bedoeling, want die worsteling begrijp ik echt wel en leuk is anders 😉

Ik vind het wel erg pijnlijk om te lezen zoals het verhaal van Bloemke en hoe zij zichzelf soms zo wegcijfert om hem maar te pleasen of niet kwijt te raken. 😔

Geen probleem Kersje, zette mij weer aan het denken. Het is soms een worsteling.

In wat jullie schrijven is herkenning te vinden.... het feit van onvolwassen gedrag van hem, maar ook het feit dat ik geen duidelijke grenzen stel.

@Joep hij vult het geen wat  ik mis thuis wel aan. 

We gaan het zien hoe het de komende periode weer zal gaan.

@Unicorn wat is jouw situatie ten opzichte van minnaar? Heb jij een relatie of minnaar?

@Bloemke: wat vult hij precies aan? Aandacht en liefde kan het niet zijn.  Vriendschap ook niet.  Dus alleen seks, want dat is het enige wat hij wil. 

Dat zou geen probleem zijn als jij alleen seks zocht bij hem. 

Bloemke: ik heb een relatie. We zijn collega's. Ik noem hem niet mijn minaar, we hebben doen af en toe is extra’s. 
Hex: alleen seks zoeken bij de ander vind ik in de praktijk nog niet zo makkelijk.

’alleen seks’ werkt voor mij niet, hooguit als het iets eenmaligs is. Seks zonder emotionele verbinding doet me niet zoveel… 

@bloemke: ik vraag me ook af wat je bedoelt met ‘hij vult wat ik thuis mis aan’. En dan reëel… want het lijkt alsof jij van alles probeert te zien wat er eigenlijk niet is. Komt op mij ook wel pijnlijk over.

Ik wacht nog steeds op een volgende date… is meer dan een maand dat ik vlam voor het laatst zag, twee maanden sinds vorige date. Eerst kreeg hij COVID, en nu blijven we toch maar thuis ivm de storm. En eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit dat ik langer moet wachten, wat in het vat zit verzuurt niet.

@hex en @blauwevrouw.....hij geeft me buiten de seks om ook aandacht in de zin van een knuffel of een kus. In het begin ook zeker complimenten. Thuis is dat bijna niet meer.

@Unicorn en jouw partner weet van niks. Ook geen vermoedens?

@Blauwevrouw herkenbaar.....uiteindelijk heb ik hem 5 weken niet gezien en deze week hebben we het ingehaald  😅. En ja dat voelde goed.

Er zijn wel vermoedens geweest. Hierdoor gestopt. We zien elkaar buiten het werk om niet. De aantrekkingskracht is er, als je eenmaal weet hoe het op seksueel niveau klikt, blijft dat een verleidelijk iets. 
Zonder verbinding vind ik er ook weinig aan, net als jij blauwevrouw. Sta jij er nu relaxter in met vlam?

Kersje

Kersje

20-02-2022 om 21:53 Topicstarter

Bloemke schreef op 18-02-2022 om 16:21:

@hex en @blauwevrouw.....hij geeft me buiten de seks om ook aandacht in de zin van een knuffel of een kus. In het begin ook zeker complimenten. Thuis is dat bijna niet meer.

Maar wat heb/krijg jij dan nog thuis wat jou thuis houdt? Ik lees dat je erg weinig van minnaar krijgt, maar dat is blijkbaar dus meer dan wat je thuis krijgt? 

@unicorn je zegt dat je gestopt bent, maar niet helemaal dan omdat je af en toe iets extra's doet?

@Kersje we leven denk ik meer als broer en zus. Wat mij vooral thuis houd zijn mijn kinderen.

We waren gestopt om meerdere redenen. Het bedriegen van partner, de verwarring als collega’s, behoeftes/verwachtingen waar we elkaar niet in voldeden. Dit ging paar maanden vrij goed. De grens is dun, dat weten we van elkaar. Laatste tijd uiten we naar elkaar hoe lekker het was.
Ik kan niet goed omgaan met enkel seks. Mijn eigenwaarde is niet goed, vaak op zoek naar bevestiging, aandacht vinden op de verkeerde manier. 
Bloemke: is er verandering mogelijk in jullie relatie? 

unicorn80 schreef op 20-02-2022 om 19:00:

...
Zonder verbinding vind ik er ook weinig aan, net als jij blauwevrouw. Sta jij er nu relaxter in met vlam?

Ja, een stuk relaxter. Dat merk ik bijvoorbeeld doordat ik niet meer geïrriteerd raak als hij een paar dagen niets van zich laat horen.

Het blijft wel stof tot nadenken geven. Zo is het haast onvermijdelijk dat ik zijn vrouw vaker zal ontmoeten, en dat maakt het wel gecompliceerd. Ik zou nooit iets beginnen met de man van een vriendin, maar wat doe ik nu ik haar beter leer kennen?

En intussen maakt op dit moment niets mij blijer dan zijn armen om mij heen en een potje zoenen. Ik vind het vooral heel fijn (en leerzaam) dat ik me zó op mijn gemak kan voelen en zoveel van mijzelf durf te laten zien bij iemand die ik zó aantrekkelijk vind. Het stemt me hoopvol voor een nieuwe relatie - ik ga ooit iemand vinden met wie ik dat ook heb, maar die mij wel op de eerste plaats zet.

Zijn vraag aan mij is dan of ik wel ruimte maak voor zo iemand zolang ik me ook met hem blijf bezig houden. Voorlopig houd ik het erop dat hij me daar niet in de weg zit - dat ik uberhaupt nog weinig mentale ruimte heb om een nieuw iemand echt te leren kennen en áls ik iemand ontmoet bij wie ik denk dat het erin zit dan kan ik altijd nog afstand van vlam nemen.

@bloemke: dat is toch wel een beetje treurig. Bij elkaar blijven voor de kinderen terwijl er zo weinig genegenheid meer is. Ik hoop dat daar inderdaad verandering in mogelijk is, dat je er met je man aan kunt werken - want jullie relatie is voor jullie kinderen toch een belangrijke blauwdruk voor later. Als jullie er allebei voor openstaan om daaraan te werken zou er toch veel mogelijk moeten zijn. Je mag jezelf in elk geval meer gunnen dan wat je nu krijgt!

Eigenlijk leer je jezelf tevreden te zijn met de kruimels die zo'n man je nog toewerpt.  Vooral niet "zeuren" om meer. 

Door het brandend verlangen dat af en toe bevredigd wordt heb je het gevoel dat je intens leeft. 

@Bloemke, als je thuis nog minder krijgt dan van je minnaar,  moet je je toch eens achter je oren krabben. Dat is echt niet goed. 

Hex, dat ervaar ik anders. Je eerste zin klopt ergens nog wel, al kleur jij het negatiever in dan ik maar dat is logisch. Je tweede zin klopt niet. Ik voel niet dat ik intens leef, en ik heb alleen een brandend verlangen naar rust en geborgenheid. Samenzijn met hem geeft me af en toe het gevoel dat ik die heb. Dat ik heel even niet de hele wereld op mijn schouders hoef te dragen. En daardoor houd ik het weer een tijdje vol.
Als ik ergens niet naar verlang dan is dat de rollercoaster van onzekerheid die een nieuwe verliefdheid meestal met zich meebrengt.

Misschien was je reactie niet aan mij gericht maar aan bloemke, maar ik kon er ook wel wat mee.

@unicorn. Ik herken me wel in jouw verhaal. Ik hoop telkens dat verandering mogelijk is, maar het is erg moeilijk. Je hebt beiden je patronen en beide je koppigheid. Relatietherapie ooit gehad, maar gaf niet het gewenste succes. Ik heb ook rond gekeken voor ander soort relatietherapie, maar twijfel in de zin van waarom zou deze wel helpen.

@Blauwevrouw je hebt zeker een punt van voorbeeld naar de kinderen.

@Hex je hebt ook een punt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.