Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
blauwevrouw
08-12-2021 om 21:45
Maar als ik íets langer nadenk, kan ik vast iemand verzinnen bij wie dit geheim veilig is…
Yvaine
08-12-2021 om 21:47
blauwevrouw schreef op 08-12-2021 om 21:43:
@Kersje: probleem zit m in de gemeenschappelijke vriendenkring. We komen elkaar wel eens tegen. Ik wil niet dat iemand voor me moet liegen, of het kan verraden. Of mocht zijn vrouw er toch ooit achter komen, dat ze dan niet het gevoel krijgt dat ‘iedereen behalve zij’ het wist…
Misschien maak ik het wel te moeilijk, maar het gaat mij dus niet alleen om het evt veroordelen van mij.
Dat zijn wel dingen die je moet overwegen inderdaad. Ook neutrale mensen kunnen niet altijd goed een geheime bewaren. Als je echt 100% zeker wil weten dat het nooit uit komt dan moet je het niet aan iemand vertellen. Maar voor je eigen gemoedsrust en om met iemand te sparren is het waarschijnlijk wel beter.
Kersje
08-12-2021 om 22:11
blauwevrouw schreef op 08-12-2021 om 21:45:
Maar als ik íets langer nadenk, kan ik vast iemand verzinnen bij wie dit geheim veilig is…
Maar even Blauwevrouw, jij bedriegt niemand en jij liegt niemand voor. Toch wel een wezenlijk verschil in mijn ogen al denkt niet iedereen daar hetzelfde over.
Zie het als een wappie/non vaxxer, ikke ikke ikke (al valt dit grapje waarschijnlijk ook niet bij iedereen goed, maar boeit mij eigenlijk niet zo 😊😂)
SportySpice
10-12-2021 om 16:51
Ik begin te twijfelen aan m’n communicatie vaardigheden. Ik heb ex-minnaar nu al 2x verteld dat het zo goed is geweest en ik geen contact meer hoef.
Neemt hij vandaag weer contact op. Snap er niets meer van. 
blauwevrouw
11-12-2021 om 10:07
Dan lijkt mij eerder iets mis met zijn communicatievaardigheden dan met de jouwe.
Of hij heeft wat ik ook heb: hoe meer afstand iemand van mij neemt, hoe liever ik diegene wil… lastig voor die ander (in dit geval voor jou)
blauwevrouw
11-12-2021 om 10:22
@Kersje: ik snap je grapje niet 🤔
En ik doe an sich niet zo heel veel fout, behalve tov Vlam z’n vrouw. Niet zo fout als hijzelf, niet zo fout als wanneer zij een vriendin van me was geweest, maar fout genoeg.
Ik stond van de week op het punt het aan mijn liefste vriendin te vertellen, die weet het ook van 7 jaar geleden, en die heb ik een jaar geleden al verteld dat ik weer verliefd was op hem. Zij zal áltijd mijn kant kiezen, maar is heel veroordelend over hem - en daar kan ik ook niet zo goed tegen.
Cenote
11-12-2021 om 10:45
@Blauwe vrouw; de vraag is wat het je oplevert als je het aan iemand vertelt. Het zou zelfs nog zo kunnen zijn dat je nog dieper in deze situatie geraakt omdat je het met de buitenwereld deelt. Alsof het dan meer ruimte in gaat nemen.
Kersje; oprecht jammer dat die vriendschap met je ex niet mogelijk is. Zijn vriendin voelt mogelijk haarscherp aan dat er van zijn kant nog wel gevoel is voor jou.
Mijn dates waren fijn! Woensdagmiddag oneindig verwend door de advocaat en gister hot steaming sex met finance man. Ik kan er weer even tegen ![]()
Flower89
11-12-2021 om 11:35
Heb mijn minnaar gesproken afgelopen week. Benoemd waar ik tegen aan loop en besloten heb te gaan daten. Hij stond hier volledig achter en gunde mij iemand die alleen voor mij wil gaan. Het doet pijn, wetende dat we ooit gaan stoppen terwijl mijn hart het liefste bij hem blijf.
We blijven daten tot ik iemand ontmoet, wanneer dat ook mag zijn. Hij had wel 10 jaar door willen gaan op deze manier maar ik kan er niet meer tegen dat ik een geheim ben in zijn leven (alleen zijn vrouw weet van mij) en vind dat ik meer verdien. Twijfel nu of ik van zijn gevoel voor mij niet 'meer' heb gemaakt. Hij is mijn blinde vlek en wil alleen maar het goede en fijne zien. Hij lijkt mij makkelijk los te laten en dat verward me. Ga dit verder niet bespreken wat het heeft geen meerwaarde. Of hij voelt inderdaad minder voor mij dan ik voor hem = pijnlijk. Mocht hij net zoveel voelen = dat ook pijnlijk want het brengt ons niet verder.
Proberen om te gaan genieten van de tijd die we nog hebben en hopelijk gaat dit zonder al te veel 'slag en stoot'.
ImpishOyster28
11-12-2021 om 14:40
@Flower, heel eerlijk? Elkaar loslaten, lijkt me beter. Het is nu alsof je het steeds een beetje moet uitmaken, wat ook pijn doet. Blijven daten tot je iemand hebt je ontmoet kan lang duren. Mijn inschatting is namelijk dat je eerst van hem moet loskomen om weer echt open te staan voor iemand anders. Daar kan ik naast zitten want schrijf uit eigen beleving. Verder helemaal eens met alle mooie woorden van Kersje richting jou. Je moet eraan toe zijn om los te laten en mss is dat vroeger of later, dat kan ook. Ik gun jou veel meer en fijn om te lezen dat je jezelf dat ook gunt, dat het steeds duidelijker wordt.
Of hij meer of minder voor je voelt, tja, het kan zijn dat hij de situatie nu realistisch inziet omdat jij meer wil en uiteindelijk zonder hem verder gaat. Dat besef is er nu waarschijnlijk wel. Ook hij moet zich losmaken, dat hoeft niet te betekenen dat hij minder voor je voelde. Ik denk dat je jezelf daarmee tekort doet. Neem jezelf als uitgangspunt met jouw wensen. Volgens mij ben je al heel hard op weg daarmee 
Kersje
13-12-2021 om 15:07
Cenote schreef op 11-12-2021 om 10:45:
Kersje; oprecht jammer dat die vriendschap met je ex niet mogelijk is. Zijn vriendin voelt mogelijk haarscherp aan dat er van zijn kant nog wel gevoel is voor jou.
Dat kan zeker het geval zijn en meespelen. Zij kent hem ook ruim 10 jaar langer dan ik en heeft diverse partners van hem in de loop der jaren de revue zien passeren. Tegen mij heeft zij destijds regelmatig gezegd dat onze relatie ‘anders’ was, zij hem nooit zo had gezien binnen andere relaties. Wij zijn ook niet met ruzie uit elkaar gegaan destijds net zoals er ook geen ander in het spel was, enkel het gezegde “soms is liefde alleen niet genoeg”…….
Enne, jouw dates klinken heerlijk, kan me voorstellen dat je daar weer even op kunt teren! Leuk je weer te lezen hier
Kersje
13-12-2021 om 15:09
blauwevrouw schreef op 11-12-2021 om 10:22:
@Kersje: ik snap je grapje niet 🤔
Kan ik snappen, staat er ook zonder enige onderbouwing, maar dit werd eerder in een ander draadje toebedeeld aan single vrouwen die vreemdgaan faciliteren 😉
Kersje
13-12-2021 om 15:28
Empara_Mi schreef op 11-12-2021 om 14:40:
@Flower, heel eerlijk? Elkaar loslaten, lijkt me beter. Het is nu alsof je het steeds een beetje moet uitmaken, wat ook pijn doet. Blijven daten tot je iemand hebt je ontmoet kan lang duren. Mijn inschatting is namelijk dat je eerst van hem moet loskomen om weer echt open te staan voor iemand anders. Daar kan ik naast zitten want schrijf uit eigen beleving.
Vetgedrukte zou voor mij persoonlijk ook zo werken helaas, zeker ook omdat ik sowieso al niet snel mijn hart verlies aan een ander, laat staan 2! Maar goed, dat is ook puur mijn beleving en niet op iedereen van toepassing. 😅
Ik denk dat ik weinig kan toevoegen aan mijn vorige posts Flower, maar ik hoop écht voor jou dat je binnenkort (en niet pas over jaaaaaren) een partner zult vinden die hetzelfde nastreeft qua relatie.
Bij dit soort minnaars vraag ik me weleens af hoe zij zo goed met een 2e relatie, als met jou Flower, kunnen omgaan? Ik bedoel, zijn vrouw is op de hoogte dus er zijn geen geheimen tussen hen, is het dan ‘het commentaar van de buitenwereld’ waar hij (en zijn vrouw) bang voor is en jij daarom ‘geheim’ moet blijven? Hebben jullie het hier weleens over gehad?
Tevens begrijp ik ook dat je het meteen op jezelf betrekt hoor, al denk ik dat dit niet van toepassing is. Minnaar en ik hebben het hier ook regelmatig over gehad namelijk. Dat hij zijn vrouw zo graag duidelijk wilde maken hoe hij het voelde en ervaarde, dat ik geen enkele bedreiging voor zijn huwelijk was. Dat je om andere redenen van meerdere personen kunt houden zonder dat dit enige consequenties voor die ander zou hebben. Maar goed, zijn vrouw was dus niet van mij op de hoogte en heel ander uitgangspunt dus.
Nou ja, lees alleen al de veroordelingen op een forum of uit je omgeving, weinig kans op begrip helaas………
Nogmaals sterkte Flower
ps ben ook benieuwd hoe hij zal reageren als puntje bij paaltje komt trouwens, want hij kan jou nog zoveel gunnen, maar zolang die tijd nog niet is aangebroken is dat makkelijk lullen natuurlijk! 😉
Kersje
13-12-2021 om 15:34
SportySpice schreef op 10-12-2021 om 16:51:
Ik begin te twijfelen aan m’n communicatie vaardigheden. Ik heb ex-minnaar nu al 2x verteld dat het zo goed is geweest en ik geen contact meer hoef.
Neemt hij vandaag weer contact op. Snap er niets meer van.
Tja, het jagen kan weer beginnen en zolang jij blijft reageren blijft het een uitdaging blijkbaar.
Hier afgelopen weekend wederom in woorden duidelijk gemaakt dat contact, op welke manier dan ook, niet meer hoeft voor mij en waarom. Zijn telefoonnummer had ik in januari al verwijderd, maar heb hem nu ook gemeld dat ik hem ga blokkeren op Kik. Soms hebben mannen heel veel duidelijkheid nodig blijkbaar 😂🤪
Flower89
13-12-2021 om 16:25
Kers & empara. Dat dik gedrukte werkt voor mij ook zo. Weet ook heel goed dat ik eerst van hem los moet komen, mijn hart moeten helen en er dan pas ruimte is. Maar ik kan het nu niet.
Momenteel is er ook zoveel anders qua werk aan de hand dat er ook geen ruimte is om dat gevoel erbij toe te laten.
Herkenbaar kers, er is niet snel een een man die mij wat doet, wordt niet snel verliefd dus 2 tegelijk is al een opgave
.
Je omschrijft het mooi, denk dat hij het ook wel zo voelt. Hij heeft eens uitgesproken dat hij van meerdere mensen kan houden en dit geen bedreiging hoeft te zijn voor de ander.
Hun open relatie is een geheim uit angst voor veroordeling van de buitenwereld. Dat vind ik zelf jammer. Er zou zoveel meer kunnen als ik in zijn leven mocht zijn en gezien mocht worden. Je kiest voor een bepaalde relatie vorm, staat daar beiden 100% achter maar de angst voor de mening van anderen is dan toch doorslaggevend om het geheim te houden. Hun keuze, vind ik genoeg van maar kan er niks mee.
Ben ook benieuwd hoe hij het gaat ervaren als het moment daar is. Las laatst een stuk over verlies en het verschil hoe mannen en vrouwen ermee om gaan. Bij de man komt het besef later. (Is dat niet bij alles zo? Haha
)
Had wel een leuke man op de date maar die gedroeg zich als een kleuter als die zijn zin niet kreeg. Uiterlijk was een lekker stuk, karakter stonk.
Heb jij je oude minnaar geblokt kers? Begrijp ik dat goed? Hoe is dat? Wou hij verder minnaren met je?
Kersje
13-12-2021 om 16:55
Ik herken mezelf helemaal in jouw laatste post Flower! Ja, heel jammer dat mensen hun ‘geluk’ en zelfs hun ‘eigen keuzes’ zo van de buitenwereld laten afhangen. Aan de andere kant begrijp ik het ook wel hoor en ligt het misschien ook deels aan mezelf dat ik in de afgelopen jaren zo ontzettend heb geleerd het sch**t te hebben aan wat een ander van mij denkt of van mij vindt. Ik weet als geen ander wie ik zelf ben en wat mijn kwaliteiten zijn (incl negatieve kanten), heb ik geen ander voor nodig en daarnaast ook het geluk dat mijn dierbare vrienden dit ook zo ervaren en wij elkaar nooit veroordelen. Dit is écht een kostbaar iets, ook dat besef ik mij als geen ander.
Ja, heb minnaar nu geblokt en ik blok niet zo snel iemand, want vind dat ontzettend kinderachtig namelijk. Hij stuurde al een hele poos aan op een date, maar ik vind op dit moment andere dingen veel meer prioriteit hebben.
Hij zei dit ook te snappen, maar toen hij afgelopen weekend vroeg waarom ik zo weinig van me liet horen heb ik het nogmaals proberen uit te leggen. Stomme is dat hij het altijd prima vond even geen contact te hebben, althans niet dagelijks, en daar hadden wij inderdaad een goeie balans in gevonden mettertijd. En nu nam ik dus weer te weinig contact op???!
Dan maar helemaal niet meer en de mooie herinneringen koesteren en aan het eind van dat gesprek leek hij zich daarbij neer te leggen donderdag. Totdat hij daar zaterdag tóch weer anders over dacht en mij weer een bericht stuurde en of we dan niet alleen contact konden houden zonder de ‘lust’? Nou, ervaringen uit het verleden hebben al uitgewezen dat dit bij ons absoluut niet mogelijk is 😂😂
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.