Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Minnaar/Minnares deel 43

Kersje schreef op 08-12-2021 om 20:03:

[..]

Ik weet, waarschijnlijk zorgen mijn posts voor irritatie bij jou, al vind ik dat best jammer want is absoluut niet mijn bedoeling.

Stel dat jij een andere partner vindt, dan zal alleen JIJ de sterkste moeten zijn vwb enkel vriendschap, die stap terug rust enkel op jouw schouders. Ben je dan zo sterk? En hoe eerlijk is de kans voor die evt nieuwe partner als hij te horen krijgt hoe jullie vriendschap daadwerkelijk is/was?

Dat is ook wel een goed punt inderdaad. Mijn huidige partner heeft nog een goed contact met zijn vorige ex. Maar zij voelt voor mij absoluut niet als een bedreiging. Omdat ik weet dat de koek van beide kanten helemaal op was, en ze het nog veel te lang door hebben laten sudderen. Het is overduidelijk dat ze er beiden klaar mee waren, er geen verliefde gevoelens meer waren tussen hen. Maar als hij nog wel verliefd op haar was geweest en zij niet verder had gewild, dan had ik daar wel moeite mee gehad. Dan had ik liever niet gehad dat ze elkaar nog zagen. En zeker niet één op één.

Kersje

Kersje

08-12-2021 om 20:42 Topicstarter

Yvaine schreef op 08-12-2021 om 20:24:

[..]

Dat is ook wel een goed punt inderdaad. Mijn huidige partner heeft nog een goed contact met zijn vorige ex. Maar zij voelt voor mij absoluut niet als een bedreiging. Omdat ik weet dat de koek van beide kanten helemaal op was, en ze het nog veel te lang door hebben laten sudderen. Het is overduidelijk dat ze er beiden klaar mee waren, er geen verliefde gevoelens meer waren tussen hen. Maar als hij nog wel verliefd op haar was geweest en zij niet verder had gewild, dan had ik daar wel moeite mee gehad. Dan had ik liever niet gehad dat ze elkaar nog zagen. En zeker niet één op één.

Juist, de huidige vriendin van mijn ex ziet mij, na 19 jaar, nog steeds als een grote bedreiging. Dat is ook de reden waarom een vriendschap tussen ons onmogelijk is en staat totaal los van mijn standpunt dat ik absoluut geen relatie met hem ambieer. Ja, hij zit en blijft voor altijd in mijn hart, maar een relatie is echt een stapje verder en dat wil ik niet. Ik zou het prima vriendschappelijk kunnen houden, maar zij denkt daar anders over. Oké, ook hij heeft aan een gezamenlijke vriendin toegegeven dat ik hem nog teveel doe, maar dat zegt meer over hun relatie dan over mij. Zo makkelijk is een vriendschap helaas niet als er liefde speelt, op wat voor manier dan ook.

Dat punt zie ik wel ja. Hij is ‘the one that got away’ - alleen is hij nooit helemaal ontkomen. Ergens zal hij dan ook altijd wel bedreigend blijven. Deze crush overspant al zó een lange periode.

Kersje schreef op 08-12-2021 om 20:03:

Stel dat jij een andere partner vindt, dan zal alleen JIJ de sterkste moeten zijn vwb enkel vriendschap, die stap terug rust enkel op jouw schouders. Ben je dan zo sterk? En hoe eerlijk is de kans voor die evt nieuwe partner als hij te horen krijgt hoe jullie vriendschap daadwerkelijk is/was?

Als vlam het het beste met Blauwevrouw voor heeft, dan rust die stap terug toch op beide schouders als hij de vriendschap overeind wil houden?

Ik heb ervaren dat er verschillende vormen van liefde zijn. Ik heb echt diepe liefde voor iemand gevoeld zonder dat dat een bedreiging voor mijn relatie was. Jammer eigenlijk, dat de vriendin van je ex je nog steeds als een bedreiging ziet. Ook al zijn er nog steeds gevoelens, dat wil toch niet zeggen dat je dan meteen wil relatiehoppen?

Sorry dat ik zo alleen maar over mijzelf schrijf…

Kersje

Kersje

08-12-2021 om 21:13 Topicstarter

Louna schreef op 08-12-2021 om 21:02:

[..]

Als vlam het het beste met Blauwevrouw voor heeft, dan rust die stap terug toch op beide schouders als hij de vriendschap overeind wil houden?

Ik heb ervaren dat er verschillende vormen van liefde zijn. Ik heb echt diepe liefde voor iemand gevoeld zonder dat dat een bedreiging voor mijn relatie was. Jammer eigenlijk, dat de vriendin van je ex je nog steeds als een bedreiging ziet. Ook al zijn er nog steeds gevoelens, dat wil toch niet zeggen dat je dan meteen wil relatiehoppen?

Vwb je eerste zin, eens hoor, maar ik ben misschien nogal erg bedachtzaam vwb die oprechtheid zolang er nog geen potentiële serieuze nieuwe partner in beeld is. Of misschien ook wel de ervaring die ik heb met minnaar. Ook hij begreep als geen ander dat ik iemand kon tegenkomen die beschikbaar was, gunde het mij helemaal, maar bij het idee alleen al bleek zijn gedrag toch heel anders. Staat natuurlijk los van Blauwevrouw, dus teveel geprojecteerd misschien 😊

En die diepe liefde waarover jij spreekt, heel herkenbaar, en houdt voor mij nog steeds niet in dat ik weer een relatie met hem zou willen. Maar goed, ook hij moet het gecombineerd kunnen zien met zijn relatie en dat kan hij dus niet. Zijn vriendin ziet het dus waarschijnlijk heel goed vwb gevoelens, alleen legt zij het geheel bij mij ipv naar hun eigen relatie te kijken. Ga ik me ook zeker niet in mengen, maar vind ik wel jammer.

blauwevrouw schreef op 08-12-2021 om 20:55:

Dat punt zie ik wel ja. Hij is ‘the one that got away’ - alleen is hij nooit helemaal ontkomen. Ergens zal hij dan ook altijd wel bedreigend blijven. Deze crush overspant al zó een lange periode.

Ik las dat je 30 jaar geleden samen bent geweest. Waarom werkte het toen niet tussen jullie?

Kersje

Kersje

08-12-2021 om 21:18 Topicstarter

blauwevrouw schreef op 08-12-2021 om 21:03:

Sorry dat ik zo alleen maar over mijzelf schrijf…

Sorry is niet nodig hoor, vooral lekker van je afschrijven! 

30 jaar geleden hadden wij niet meer dan een one night stand. Hij was een vriend van een vriend, we werden een keer samen dronken en uiteindelijk lag ik bij hem in bed. Toen ik weer nuchter was, kwam ik tot de conclusie dat ik intussen verliefd op hem was geworden. Hij toen niet op mij en daar voelde hij zich zó ongemakkelijk over dat hij me lange tijd heeft ontlopen. Een jaar later kwamen we elkaar weer tegen, zag hij me wel zitten maar toen was ik inmiddels bezet. Nog een paar jaar later was het weer andersom.
Aantrekken, afstoten, en compleet verrotte timing.

Kersje schreef op 08-12-2021 om 21:18:

[..]

Sorry is niet nodig hoor, vooral lekker van je afschrijven!

Dat doe ik heel graag! Maar is wel zo netjes als ik dan ook op anderen reageer. Blijkbaar zit ik nu nogal vol… dan kan ik andermans verhaal er niet zo goed bij hebben.

Psycholoog vindt dat ik iemand in vertrouwen zou moeten nemen over deze affaire maar irl durf ik dat nog niet.

Kersje

Kersje

08-12-2021 om 21:32 Topicstarter

blauwevrouw schreef op 08-12-2021 om 21:25:

[..]

Psycholoog vindt dat ik iemand in vertrouwen zou moeten nemen over deze affaire maar irl durf ik dat nog niet.

Heb je niet 1 goede vriend of vriendin die je in vertrouwen kunt nemen? En dan iemand die jou als vriendin neemt zoals je bent en niet veroordeeld op wat je doet? 

Bij mij waren al mijn vrienden op de hoogte van mijn minnaarrelatie en geen van allen hebben zij mij veroordeeld (enkelen hebben hem zelfs ontmoet). Dat is toch échte vriendschap? En stel dat iemand het wel had veroordeeld, dan nog hadden zij mij dat mogen melden zonder dat het onze vriendschap in de weg had gestaan, dan had ik sommige zaken gewoon niet gedeeld, even goeie vrienden. In een een goeie vriendschap mag je toch van mening verschillen?

blauwevrouw schreef op 08-12-2021 om 21:22:

30 jaar geleden hadden wij niet meer dan een one night stand. Hij was een vriend van een vriend, we werden een keer samen dronken en uiteindelijk lag ik bij hem in bed. Toen ik weer nuchter was, kwam ik tot de conclusie dat ik intussen verliefd op hem was geworden. Hij toen niet op mij en daar voelde hij zich zó ongemakkelijk over dat hij me lange tijd heeft ontlopen. Een jaar later kwamen we elkaar weer tegen, zag hij me wel zitten maar toen was ik inmiddels bezet. Nog een paar jaar later was het weer andersom.
Aantrekken, afstoten, en compleet verrotte timing.

Wat een drama. Zo blijf je eeuwig om elkaar heen draaien. Hoe lang is hij ondertussen al samen met zijn vrouw?

Yvaine schreef op 08-12-2021 om 21:34:

[..]

Wat een drama. Zo blijf je eeuwig om elkaar heen draaien. Hoe lang is hij ondertussen al samen met zijn vrouw?

Ik denk een jaar of 28.

@Kersje: probleem zit m in de gemeenschappelijke vriendenkring. We komen elkaar wel eens tegen. Ik wil niet dat iemand voor me moet liegen, of het kan verraden. Of mocht zijn vrouw er toch ooit achter komen, dat ze dan niet het gevoel krijgt dat ‘iedereen behalve zij’ het wist…
Misschien maak ik het wel te moeilijk, maar het gaat mij dus niet alleen om het evt veroordelen van mij.

Kersje

Kersje

08-12-2021 om 21:44 Topicstarter

hmm dat maakt het wel erg lastig Blauwevrouw, maar is er niet 1 vriend(in) die losstaat van de gezamenlijke vriendengroep?

Ik bedoel, iemand die hen misschien maar 1x per jaar gezamenlijk tegenkomt, maar verder wel meer vriend(in) met jou is?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.