Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Minnaar/Minnares deel 43

Kersje

Kersje

06-12-2021 om 21:25 Topicstarter

blauwevrouw schreef op 06-12-2021 om 21:01:

Kersje (en anderen), je trekt de verkeerde conclusie. Dat goede gesprek is niet bedoeld om hem alsnog voor mijzelf te krijgen, dat gaat inderdaad nooit gebeuren.

Vetgedrukte heb je al vaker geschreven, maar ben je wel helemaal eerlijk naar jezelf? Jij wilt non-stop bevestigd worden in het waarom jij zo belangrijk voor hem bent, maar is dit wel haalbaar in jullie situatie? Hij zal nooit zijn huidige vrouw verlaten, dus in hoeverre heb jij bevestiging nodig en ook, waarom?  

Zie jij in hem de enige man die jou kan geven wat jij nodig hebt? En zo ja, in hoeverre heb je al verder rondgekeken? 

Het komt op mij nogal over alsof je je vooral heel erg afhankelijk van hém opstelt, why?

Kersje

Kersje

06-12-2021 om 21:29 Topicstarter

blauwevrouw schreef op 06-12-2021 om 21:12:

[..]

Dat is idd de million dollar question… Ik weet dat hij heel veel om me geeft. Mijn probleem is dat ik daarin steeds bevestigd wil worden. Het is zoeken naar een modus waarin wat hij wil geven, genoeg voor me is. Of tot de conclusie komen dat het niet genoeg is en de affaire beëindigen. Maar dan zonder dat we elkaar als vrienden kwijtraken.

Sorry Blauwevrouw, maar ik vind dat je soms echt in een soort van sprookjeswereld leeft, ondanks dat het echte leven zo hard en realistisch is geweest. 

Een stapje terug kan alleen als hij mij loslaat om te ontdekken op date gebied. Dat zou hij ook wel doen, willen is anders. Maar voor mij is dat dan geen stap terug maar zoals je zegt, alles of niets. 'Alles' ga ik niet krijgen, zal altijd de bijvrouw zijn, uiteindelijk eindig je met 'niets'.
Het pijnlijke is dat we echt wel verkikkerd zijn op elkaar. Zaterdag appte hij nog "ben gek op je". En dat voel ik ook.
Hij is niet veranderd, hij doet voor mij wat binnen zijn macht en de grenzen van zijn relatie ligt. Mijn wensen en behoeftes zijn wel veranderd. Wil een gelijkwaardige relatie, iemand die mij wil laten zien aan de wereld en visa versa.
Hij weet dit nog niet. Eigenlijk wist ik dit tot voor kort zelf niet eens. Het was mijn coach die wees op het feit dat het altijd om de ander gaat maar dat ik eens moest kijken wat goed is voor mij.
Voor hem ligt het anders, snap ik. Hij kan met vrouw naar feestjes, verjaardagen, kerst en noem maar op, hij 'mist' zulke dingen niet omdat hij dit samen met haar invult.
Ben benieuwd hoe hij erop gaat reageren. We wisten dat we ergens een keer eindig zouden zijn maar wanneer en hoe zeer het zal doen hebben we ons wel degelijk in vergist.....

blauwevrouw schreef op 06-12-2021 om 21:12:

[..]

Dat is idd de million dollar question… Ik weet dat hij heel veel om me geeft. Mijn probleem is dat ik daarin steeds bevestigd wil worden. Het is zoeken naar een modus waarin wat hij wil geven, genoeg voor me is. Of tot de conclusie komen dat het niet genoeg is en de affaire beëindigen. Maar dan zonder dat we elkaar als vrienden kwijtraken.

En dan? Hij kan alles zeggen maar je moet er zelf wat mee doen. Vind je erg afhankelijk van hem.

weet echt als geen ander hoe het voelt en leef met je mee maar je bent wel meer waard dan de onderdanige afwachtende rol. Heb je wel eens gedate met een ander?

Kersje

Kersje

06-12-2021 om 21:43 Topicstarter

@Flower
Ik voel écht jouw dilemma, echt waar! Alleen, en dat klinkt misschien heel afgezaagd, maar hij kán nu niet voelen hoe zijn leven zonder jou is, want je bent er ‘domweg’ altijd!
Ik gun jou zoveel meer, al klinkt dat heel cliché, maar in jouw geval bedoel ik het niet als dat cliché. Als jullie doorgaan zoals jullie het nu al jaren doen zal er nooit wat veranderen en ben en blijf jij altijd die eeuwige nummer 2. Klinkt misschien hard, maar als ook hij echt van jou houdt zoals hij zegt te doen, dan gunt ook hij jou bij iemand nummer 1 te zijn. Zo niet, dan is hij net zo egoïstisch als veel andere mannen met een nummer 2. Wanneer gun jij jezelf nummer 1 te zijn, dat is eigenlijk de belangrijkste vraag? ❤️

Dat afhankelijke herken ik wel ja. Daar heb ik wel vaker last van, ook in andere relaties (werk, vriendschap, liefde)… blijkbaar heb ik daar nog wat werk te verzetten.

Nee ik heb niemand anders gedate, niet echt. Wat geprobeerd via tinder maar dat is tot nu toe niks (één man die ik wel leuk vond maar na twee dates heeft die me geghost 🤷‍♀️). En verder kom ik natuurlijk niks en niemand tegen…

kersje: ik zie niet wat daar sprookjeswereld aan is. We zijn in de eerste plaats vrienden en willen dat vooral blijven. Al het andere is van tijdelijke aard.

Kersje schreef op 06-12-2021 om 21:25:

[..]

Zie jij in hem de enige man die jou kan geven wat jij nodig hebt? En zo ja, in hoeverre heb je al verder rondgekeken?

Er zullen ook anderen zijn die dat kunnen. Ik kom ze alleen niet tegen. Ik zou niet weten waar ik nu kan rondkijken, klotecorona.

Kersje

Kersje

06-12-2021 om 21:52 Topicstarter

blauwevrouw schreef op 06-12-2021 om 21:46:

En verder kom ik natuurlijk niks en niemand tegen…

Hoezo natuurlijk? Een beetje zelf moeite doen is niks mis mee natuurlijk, liefde komt nu eenmaal niet aanwaaien. En juist in jullie geval kan ik me voorstellen dat jij denkt dat het meant to be is, enkel denkt hij daar blijkbaar heel anders over! Ja, ik vind je ook erg afhankelijk overkomen, van zowel hem als de situatie!

Wat lief van je kersje. 
Heb er een screenshot van gemaakt.
Je hebt gelijk, ben er altijd. Heb ook echt niks toe te voegen want zoals je het schrijft, zo is het ook.
Mezelf op nummer 1 zetten is mijn hele leven al een issue. Mijn coach merkte dit direct en gaan hier aan werken. Het stukje zelfliefde en waardering.
Wanneer ik hem kan loslaten? Durf er geen termijn aan te stellen maar ik hoop snel..  
Bedankt lieve kers! X

Kersje schreef op 06-12-2021 om 21:52:

[..]

Hoezo natuurlijk? Een beetje zelf moeite doen is niks mis mee natuurlijk, liefde komt nu eenmaal niet aanwaaien. En juist in jullie geval kan ik me voorstellen dat jij denkt dat het meant to be is, enkel denkt hij daar blijkbaar heel anders over! Ja, ik vind je ook erg afhankelijk overkomen, van zowel hem als de situatie!

Ik werk thuis, ga al weer een tijd niet uit, ontmoet al twee jaar vrijwel geen nieuwe mensen. Een paar tinderdates maar dat is tot nu toe ook niks.

Nogmaals: klotecorona.

En nou ja, ik móét geen relatie. Het is niet zo dat ik vlam pas los kan laten als er iemand anders is.

blauwevrouw schreef op 06-12-2021 om 21:51:

[..]

Er zullen ook anderen zijn die dat kunnen. Ik kom ze alleen niet tegen. Ik zou niet weten waar ik nu kan rondkijken, klotecorona.

Tinder. Baddoo. Andere sites? Het is even zoeken. En ookal spreek je niet af maar even met een andere man praten kan al een leuke afleiding zijn

Kersje

Kersje

06-12-2021 om 21:57 Topicstarter

blauwevrouw schreef op 06-12-2021 om 21:48:

kersje: ik zie niet wat daar sprookjeswereld aan is. We zijn in de eerste plaats vrienden en willen dat vooral blijven. Al het andere is van tijdelijke aard.

Eigenlijk en eerlijk gezegd lees ik die sprookjeswereld al vanaf begin van dit topic, al heb je dat altijd ontkend. Toch blijf ik die ontkenning steeds teruglezen en dat vind ik erg pijnlijk om te zien. Niets meer en niets minder, het lijkt bijna alsof je het zelf niet wílt inzien 

blauwevrouw schreef op 06-12-2021 om 21:55:

En nou ja, ik móét geen relatie. Het is niet zo dat ik vlam pas los kan laten als er iemand anders is.

Is het misschien ook niet andersom: dat er pas iemand anders kan komen als je vlam hebt losgelaten?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.