Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
ZowatEndan
10-11-2021 om 14:14
SenSe geduld en empathie van je kant.
Vooral open gesprekken voeren kunnen helpen waar je concrete oplossingen aandraagt of situaties bespreekt, is mijn ervaring.
Misschien situaties uit de films i.v.m. beeldvorming en ook het feit dat het niet over julliezelf en je tekortkomingen gaat?
SenSe
10-11-2021 om 14:25
ZowatEndan schreef op 10-11-2021 om 14:14:
SenSe geduld en empathie van je kant.
Vooral open gesprekken voeren kunnen helpen waar je concrete oplossingen aandraagt of situaties bespreekt, is mijn ervaring.
Misschien situaties uit de films i.v.m. beeldvorming en ook het feit dat het niet over julliezelf en je tekortkomingen gaat?
Geduld en empathie van mijn kant is er al 20 jaar.. net als de open gesprekken en concrete oplossingen. Echter zijn dat mijn oplossingen, en dat werkt niet altijd voor een ander. Hij moet zelf uitzoeken en uitvinden wat voor hem werkt. Zie het als eten, ik kan hooguit uitleggen hoe ik mijn spruitjes lekker vind, maar hij zal zelf uit moeten vinden hoe hij zijn spruitjes moet klaar maken om ze lekker te vinden. Zodra het in het verleden van mij uit kwam blokkeerde hij. Het moet dus vanuit hem komen.
Situaties uit films en beelden uitgeprobeerd, voor gelegd en uitgelegd. Dan komt hij niet verder dan “Ik weet het niet”
We hebben het hier over iemand van halverwege de 50 met nul komma nul ervaring (toen ik hem leerde kennen was hij nog maagd, zijn medische beperking maakte dat hij ook nooit seks wilde tot ik hem leerde kennen)
Die medische beperking is er nu dus geheel niet meer, gisteren avond heeft hij aangegeven dat de operatie het probleem geheel heeft weggenomen. Nu blijft het gedoe over..
ZowatEndan
10-11-2021 om 15:08
SenSe schreef op 10-11-2021 om 14:25:
[..]
We hebben het hier over iemand van halverwege de 50 met nul komma nul ervaring (toen ik hem leerde kennen was hij nog maagd, zijn medische beperking maakte dat hij ook nooit seks wilde tot ik hem leerde kennen)
Die medische beperking is er nu dus geheel niet meer, gisteren avond heeft hij aangegeven dat de operatie het probleem geheel heeft weggenomen. Nu blijft het gedoe over..
JA die ervaring heb ik ook, maar gelukkig met meer vooruitgang dan jij. Wat ons dan nog helpt is veel knuffelen en intimiteit.
Bij ons werkt het wel, telkens met kleine stappen.
Rooss4
10-11-2021 om 15:13
Weesliefff schreef op 10-11-2021 om 13:00:
[..]
Ben je een slecht mens als je vreemdgaat of minnaar/minnares bent? Voor anderen is het gemakkelijk om te (ver)oordelen. Het hardste oordeel echter vel je over jezelf. Of je liegt tegen jezelf als je voor een te gemakkelijk excuus gaat. Een buitenstaander kan de dingen gemakkelijk zwart/wit zien. De werkelijkheid is nooit zwart/wit. Ben je slecht als je verliefd wordt op een ander en daaraan toegeeft, maar nog steeds van je partner houdt? Ben je werkelijk een slecht mens als je, in een moment van zwakte, ergens een grens bent overgegaan of mag je een fout maken? Ben je slecht als je zwak bent? Mijn punt is dat je moet durven twijfelen, jezelf altijd af moet vragen. Kun je dit met je geweten verenigen? Kun je leven met een leugen?
En mijn grootste vraag (angst eigenlijk) is ben je voor altijd slecht als je vreemdgaat? In de ogen van een ander en vooral ook in je eigen? Ga je gemakkelijker vreemd als je eenmaal vreemdgegaan bent? Anders gezegd, eens een dief altijd een dief?
Vraag je dit hele epistel nou aan mij? Ik heb het namelijk niet gehad over slechte mensen of oordelen.
Ik vroeg me enkel af of je je bewust bent van het feit dat je zelf verantwoordelijk bent voor je keuzes.
Rooss4
10-11-2021 om 15:30
SenSe schreef op 10-11-2021 om 13:50:
Gisteren avond op een losse manier aangegeven dat ik wel graag wil weten waarom de operatie nog altijd niet geleid had tot het hebben van seks. Zijn antwoord “Dit is zoveel makkelijker, geen gedoe”![]()
Daar zit je dan met een mond vol tanden.
Vraagt hij ook dingen aan jou? Of jij seks wil, of je het mist? Of is hij daar helemaal niet mee bezig?
Zou hij het -in dit stadium- (nog) een groot probleem vinden dat je het buiten de deur vindt?
Ik zou me namelijk kunnen voorstellen dat hij ergens wel blij is met het feit dat jij jouw "gedoe" niet bij hem zoekt maar elders.
SenSe
10-11-2021 om 16:03
ZowatEndan schreef op 10-11-2021 om 15:08:
[..]
JA die ervaring heb ik ook, maar gelukkig met meer vooruitgang dan jij. Wat ons dan nog helpt is veel knuffelen en intimiteit.
Bij ons werkt het wel, telkens met kleine stappen.
Het knuffelen is het probleem niet, dat zoekt hij wel op.. maar het stapje verder niet.
SenSe
10-11-2021 om 16:09
Rooss4 schreef op 10-11-2021 om 15:30:
[..]
Vraagt hij ook dingen aan jou? Of jij seks wil, of je het mist? Of is hij daar helemaal niet mee bezig?
Zou hij het -in dit stadium- (nog) een groot probleem vinden dat je het buiten de deur vindt?
Ik zou me namelijk kunnen voorstellen dat hij ergens wel blij is met het feit dat jij jouw "gedoe" niet bij hem zoekt maar elders.
Hij vraagt aan mij helemaal niets, is daar ook geheel niet mee bezig. Ik geef het het wel aan, dat ik het wil, dat ik het mis. Op dit moment ben ik het in het gesprek nog niet begonnen over het buiten de deur zoeken. Dat geef ik pas aan als hij de deur 100% dicht gooit. Nu zegt hij ‘ja ik wil wel, maar weet niet hoe en vind het gedoe’ Zolang hij dat zegt ga ik er niet over beginnen.
Ik denk dat het ergens ook wel een issue is (of zal worden) dat we beiden niet een leidende rol willen hebben. Ik zal die rol nu wel moeten spelen.. ook tijdens de seks. Toch vind ik het het wel waard om dit wederom te gaan proberen.
Rooss4
10-11-2021 om 18:29
SenSe schreef op 10-11-2021 om 16:09:
[..]
Toch vind ik het het wel waard om dit wederom te gaan proberen.
Lijkt me heel gek en spannend om het na zoveel tijd weer eens aan te gaan met elkaar. Ik bewonder je geduld en doorzettingsvermogen ook!
SenSe
10-11-2021 om 18:58
Het is spannend, moeilijk en gek tegelijk..
Ergens zo’n stom stemmetje wat blijft waarschuwen dat het ook weer op niets kan uitlopen. Tuurlijk heb ik dan nog mijn nr2. Maar het neemt niet mijn frustratie 100% weg.. Niet zozeer om mezelf maar omdat ik het hem ook gewoon gun. Ik zou graag willen dat hij ontdekt hoe lekker seks is zodat ook hij denkt “Mjam ik heb weer zinnnnnn”
Maar goed, dit is minnaar/minnaressen topic, dus voor nu stop ik even over nr1.. Al staat nr2 even op een laag pitje tijdens dit proces.
blauwevrouw
12-11-2021 om 15:53
Zonder nummer 1 geen minnaar, toch? De 1relatie vind ik zeker zo interessant in de minnaar-dynamiek als de nr2relatie. Wat mij betreft is het dus niet off topic.
En er zijn mensen die gewoon echt minder of geen behoefte aan seks hebben. Geen idee of je man in die categorie valt, maar het zou kunnen. In elk geval goed om te praten en/of proberen wat er in zit.
blauwevrouw
12-11-2021 om 16:01
Ik heb het lastig met mijn minnaar-dynamiek, of gebrek daaraan. Vlam heeft het druk dus a. nog geen nieuwe date en b. appfrequentie is laaaaag.
Alle begrip maar dat wil niet zeggen dat ik het leuk vind. Zelf zwabber ik alle kanten uit; het ene moment zit ik vol energie en plannen, letterlijk vijf minuten later ben ik leeg en moedeloos. Overgang, rouw, seizoensdepressie - of alles door elkaar?
Ik kom er wel weer uit, dat doe ik altijd. En het gesomber zal ook weer over gaan. Maar o o o wat mis ik een paar armen om mij heen.
Flower89
12-11-2021 om 21:59
blauwevrouw; knuffel! Momenteel voel ik me net zo. Herkenbaar. Frustrerend ook met momenten. 
SenSe
13-11-2021 om 00:51
Dank je Blauwevrouw.. fijn dat ik het even mocht ventileren. Topic is in huis even niet aangekaart. We hebben een ‘date-night’ afgesproken en dat wachten we eerst even af.
Virtuele Knuffel voor jou. Het zijn ook lastige dagen door het weer enzo.. dat maakt het allemaal niet makkelijker.
Dat met die overgang herken ik wel, al mag ik geloof ik mijn handjes nog dichtknijpen als het gaat om emo buien
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.