Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Minnaar/Minnares deel 43

@kersje, bedankt voor je uitgebreide reactie. Ons uitgangspunt is inderdaad anders. Ik heb ook niet de intentie een gezin op te breken, liever niet uiteraard, maar de man op wie ik verliefd ben heeft wel een gezin. 
Hij is er inderdaad niet van op de hoogte dat ik verliefd op hem ben. Sterker nog hij heeft wel eens gevraagd wat mijn intentie was en ik heb het toen bij vriendschappelijk gehouden, bang voor een afwijzing. We zijn jaren geleden een tijdje samen geweest, elkaar daarna uit het oog verloren (beiden lange andere relaties gehad) en hebben recent weer contact met elkaar gekregen online. Het is niet iemand die ik in het dagelijks leven tegen kom, als ik wil zou ik hem gerust nooit meer hoeven zien of spreken. Hij woont ook best een eind weg, dus ik zou hem ook niet bij de supermarkt tegenkomen. Je vraagt wat mijn streven is, en dat zou inderdaad een relatie zijn, niet een affaire. Maar daar ben ik mijlenver vandaan, zelfs stap 1 vertellen hoe ik mij voel, heb ik nog niet genomen.

blauwevrouw schreef op 07-11-2021 om 16:42:

@kersje: ik twijfelde tussen accepteren en vergeven. Koos toch voor het laatste omdat het toch negatieve gevolgen voor anderen kan hebben en dat vind ik wel verkeerd. Als ik het zou accepteren klinkt het voor mij alsof ‘het aanleggen met een gebonden man’ nu eenmaal onderdeel van mijn persoonlijkheid is en dat zie ik toch anders. Maar dat is de uitleg die ik eraan geef, dat kan voor jou anders zijn.
of ik hoop dat hij van gedachten verandert? Ja, eigenlijk wel. Maar ik weet dat die hoop ongegrond is. Ik hoop ook dat ik de loterij win.

En dan de kristallen bol vraag. Moeilijk. Ik ken haar nauwelijks, alleen een paar keer ontmoet in (grote) vriendengroep. Wat mij het meest waarschijnlijk lijkt is dat ze enorme ruzie krijgen, ze het hem vergeeft maar mij niet en dat ik door een deel van de vriendengroep niet meer gepruimd zal worden. Ik ben goed in worst case scenario’s… vlam zal het richting vrienden misschien nog voor mij opnemen (onder het motto dat hij nog fouter zat dan ik) maar ongetwijfeld voor zijn relatie kiezen.

Bij onze laatste ontmoeting zei hij te overwegen eens een balletje op te gooien bij zijn vrouw, over het zoeken van hartstocht buiten de echtelijke sponde. Ik hoop maar dat hij dat heel goed overdenkt want (zoals Rooss al eens voorhield) zij zal het niet op prijs stellen dat hij die hartstocht al gevonden heeft.

Volgens mij is dit niet zo’n ongegronde angst of worst case scenario. Ik heb het van dichtbij wel gezien dat alle schuld op de minnares werd geschoven. Het is altijd makkelijk om een zondebok te hebben. Je ziet het ook wel eens met beroemdheden, zoals bijvoorbeeld Charles en Camilla of Bill Clinton, de man komt er redelijk van af terwijl het de minnares altijd blijft achtervolgen.

@Yvaine, ik zie wel wat gelijkenis met mij eerder. Alleen was ik toen ik vlam ging zien ook nog in een relatie. Het begon dus met de intentie om het samen gezellig te hebben, te flirten en te zoenen. Dat is toen nogal fout gelopen.
Met terugwerkende kracht zeg ik: walk away, nu het nog ‘makkelijk’ kan. Destijds wilde ik dat niet, en ik ga ook niet zeggen dat ik er spijt van heb. Ik ben wel blij dat ik nog de kans heb gekregen echt voor mijn man te kiezen, voordat die ziek werd.
Makkelijker gezegd dan gedaan, nu weglopen van deze verliefdheid die tot mislukken gedoemd is.
Alternatief is helemaal open kaart spelen naar hem, wie weet hoe hij het voelt en je hebt niets te verliezen. Maar ga niemand voor de gek houden met ‘vriendschappelijk contact’ want dat gaat alleen maar frustratie en/of verdriet opleveren.

aanvulling: dat laatste advies is ook lachwekkend, komend van mij

Kersje schreef op 07-11-2021 om 15:14:

Wel vind ik het stoer van je, want al is iets niet meer in balans, het brengt ook goeie dingen, hoe minimaal ook.

Thnx. En ik nu ook nog... Al zijn dit normale dagen waarop we geen contact hebben. Maandag is ons standaard momentje, dus vraag me vooral af hoe ik me morgen zal voelen.

Yvaine schreef op 07-11-2021 om 16:48:

[..]

Volgens mij is dit niet zo’n ongegronde angst of worst case scenario. Ik heb het van dichtbij wel gezien dat alle schuld op de minnares werd geschoven. Het is altijd makkelijk om een zondebok te hebben. Je ziet het ook wel eens met beroemdheden, zoals bijvoorbeeld Charles en Camilla of Bill Clinton, de man komt er redelijk van af terwijl het de minnares altijd blijft achtervolgen.

Dat lijkt mij hier ook niet vergezocht. Vlam en zijn vrouw zitten ook nog eens vaster verankerd in die vriendengroep dan ik.

SportySpice: misschien kun je iets anders fijns voor jezelf doen op het vaste momentje? Beetje extra liefde en aandacht aan jezelf besteden kan nooit kwaad.

Kersje

Kersje

07-11-2021 om 16:59 Topicstarter

Yvaine schreef op 07-11-2021 om 16:48:

[..]

Zelfs vetgedrukte snap ik nog wel, want dat is de enige manier om het voor zichzelf ‘goed’ te praten om toch met deze man verder te kunnen, soort van overlevingsstrategie. Niet dat dit de juiste visie is, maar snappen doe ik deze wel.

blauwevrouw schreef op 07-11-2021 om 16:52:

@Yvaine, ik zie wel wat gelijkenis met mij eerder. Alleen was ik toen ik vlam ging zien ook nog in een relatie. Het begon dus met de intentie om het samen gezellig te hebben, te flirten en te zoenen. Dat is toen nogal fout gelopen.
Met terugwerkende kracht zeg ik: walk away, nu het nog ‘makkelijk’ kan. Destijds wilde ik dat niet, en ik ga ook niet zeggen dat ik er spijt van heb. Ik ben wel blij dat ik nog de kans heb gekregen echt voor mijn man te kiezen, voordat die ziek werd.
Makkelijker gezegd dan gedaan, nu weglopen van deze verliefdheid die tot mislukken gedoemd is.
Alternatief is helemaal open kaart spelen naar hem, wie weet hoe hij het voelt en je hebt niets te verliezen. Maar ga niemand voor de gek houden met ‘vriendschappelijk contact’ want dat gaat alleen maar frustratie en/of verdriet opleveren.

aanvulling: dat laatste advies is ook lachwekkend, komend van mij

Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik probeer ook al lange tijd de “walk away” strategie, maar ik heb het met momenten wel erg heel lastig. Ik heb er wel eens over gedacht om hem bijvoorbeeld een brief te schrijven, maar ik ben bang dat ik mijzelf onsterfelijk belachelijk maak. Aan de andere kant, wat heb ik te verliezen. Als ik het niet “opbiecht” en inderdaad in het “vriendschappelijk contact” blijf hangen gebeurd er ook niets. Ergens hoop ik natuurlijk dat hij hetzelfde voelt en dat de liefde tussen hem en zijn huidige vrouw wat bekoelt is. Maar ik weet ook wel dat het ijdele hoop is, waarschijnlijk heb jij dat jezelf ook voor gehouden aan het begin.

Nee bij mij begon het anders, de vonk sloeg dezelfde avond bij ons allebei over. Ik was wel degene die ervoor koos dat ook te benoemen en te vragen of hij ergens voor open stond (ik had een open relatie).
Pas gaandeweg is er een zich steeds verder verdiepende vriendschap ontstaan maar ook die liep averij op toen hij een punt achter de liefde zette.

blauwevrouw schreef op 07-11-2021 om 16:56:

SportySpice: misschien kun je iets anders fijns voor jezelf doen op het vaste momentje? Beetje extra liefde en aandacht aan jezelf besteden kan nooit kwaad.

Dank voor de tip, Maar nee hoor. Ik moet hier gewoon doorheen, consequentie van mn eigen keuze. Die moet ik dan ook gewoon aanvaarden, vind ik. 

Kersje

Kersje

07-11-2021 om 17:53 Topicstarter

SportySpice schreef op 07-11-2021 om 17:40:

[..]

Dank voor de tip, Maar nee hoor. Ik moet hier gewoon doorheen, consequentie van mn eigen keuze. Die moet ik dan ook gewoon aanvaarden, vind ik.

Dit geldt voor mij net zo, gewoon doorgaan met je leven en niets hangen of verbinden aan die tijd. Een consequentie van je keuze die er ook bijhoort.

Kersje

Kersje

07-11-2021 om 17:59 Topicstarter

Yvaine schreef op 07-11-2021 om 17:06:

[..]

Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik probeer ook al lange tijd de “walk away” strategie, maar ik heb het met momenten wel erg heel lastig. Ik heb er wel eens over gedacht om hem bijvoorbeeld een brief te schrijven, maar ik ben bang dat ik mijzelf onsterfelijk belachelijk maak. Aan de andere kant, wat heb ik te verliezen. Als ik het niet “opbiecht” en inderdaad in het “vriendschappelijk contact” blijf hangen gebeurd er ook niets

Klopt, dat zie je helder vwb wat heb je te verliezen. En wat is jezelf onsterfelijk belachelijk maken eigenlijk? Al zou ik het zelf nooit op deze manier doen, maar ook dat is heel persoonlijk. Hoe verloopt jullie contact nu en voor hoe lang al? Alleen online? Maakt hij toespelingen en zo ja, haak je daarop in en ook op zijn gebonden zijn? Hoe ziet hij dat of hoe reageert hij daarop? Ik weet, veel vragen, maar eigenlijk weet ik te weinig vd situatie om er echt advies op te geven.

Kersje schreef op 07-11-2021 om 17:59:

[..]

Klopt, dat zie je helder vwb wat heb je te verliezen. En wat is jezelf onsterfelijk belachelijk maken eigenlijk? Al zou ik het zelf nooit op deze manier doen, maar ook dat is heel persoonlijk. Hoe verloopt jullie contact nu en voor hoe lang al? Alleen online? Maakt hij toespelingen en zo ja, haak je daarop in en ook op zijn gebonden zijn? Hoe ziet hij dat of hoe reageert hij daarop? Ik weet, veel vragen, maar eigenlijk weet ik te weinig vd situatie om er echt advies op te geven.

Nee, ik zou het ook niet via een brief doen hoor. En vooral niet out of the blue.

We hebben niet zoveel contact helaas en inderdaad allemaal online. Zoals ik al zei zijn we jaren geleden een tijd samen geweest. Daarna hebben we periodes af en aan contact gehad. Nu weer sinds ongeveer een jaar. Ik denk dat hij wel toespelingen maakt ook al vind ik het te persoonlijk hier allemaal neer te zetten. Sommige dingen zijn duidelijker dan andere. Zo stuurde hij een keer dat hij mij nog altijd dankbaar was dat ik zijn hart had geopend voor de liefde, ik vatte dat meer op als dat hij blij was met zijn huidige relatie. Een andere keer stuurde hij wel duidelijk signalen maar meer doelend op herinneringen. Ik merk wel dat ik vaker contact zoek dan dat hij dat doet. 

Kersje

Kersje

07-11-2021 om 18:23 Topicstarter

Zeker niet hier neerzetten hoor Yvaine, voor je het weet word je weer op het hakblok gelegd, nergens voor nodig! Zoals ik het nu lees, maar puur gebaseerd op de huidige info, kan ik er niet uithalen dat hij er meer in ziet of uit wil halen, zeker door je laatste zin dat jij vaker contact zoekt dan hij. Mijn ervaring met mannen is toch dat zij vaker toespelingen maken, maar dat is wel erg polariserend en generaliserend vanuit mijn kant, echter wel mijn ervaring.

Wat gebeurt er als jij maanden niets laat horen? Je mag mij ook gerust pb-en hoor als je het niet op het forum wilt delen, geen probleem! 😊

SportySpice schreef op 07-11-2021 om 17:40:

[..]

Dat lijkt me wel onnodig hard, hoor.. Je mag best lief zijn voor jezelf toch? Neigt zelfs een beetje naar jezelf straffen nu. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.