Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Lexus
04-11-2021 om 12:50
blauwevrouw schreef op 04-11-2021 om 12:28:
en dit is wat er zo irritant is aan moraalridders..
Oh dus iemand wijzen op de kwetsende consequenties van haar gedrag, maakt je een moraalridder? Een ander aspect van niet-empatische persoonlijkheden: argumentatieve fallacy, framing genaamd. Ik heb namelijk niets tegen buitenechtelijke relaties zolang ze eerlijk zijn zodat ieder een keuze heeft
blauwevrouw
04-11-2021 om 13:01
Kijk nou eens wat verder dan de stempels (niet-empatisch, moraalridder) en luister naar het bezwaar tegen o.a. jouw gedrag hier. Het wordt door sommigen (die hier wel voor inhoudelijke bijdragen zorgen!) zeer onprettig gevonden als er alleen maar wordt uitgedeeld door mensen die zichzelf niet raakbaar maken.
Daar kun je mee doorgaan als je wil dat hier niets inhoudelijks meer wordt gedeeld, maar waar moet je dan je morele superioriteit uitdragen?
blauwevrouw
04-11-2021 om 13:03
of met je eigen gevoel voor hyperbool: dus iets doen wat negatieve gevolgen voor een ander kan hebben maakt je een niet-empathische persoonlijkheid?
Geloof mij: dan is iedereen hier niet-empathisch. En wat schiet wie dan ook ermee op dat we dit nu hebben vastgesteld?
Lexus
04-11-2021 om 13:12
blauwevrouw schreef op 04-11-2021 om 13:03:
of met je eigen gevoel voor hyperbool: dus iets doen wat negatieve gevolgen voor een ander kan hebben maakt je een niet-empathische persoonlijkheid?
Ja in dit onderhavige geval zeker. Want waar hebben we het nou over? Het gaat over dat je (=mensen in dit draadje, niet jij per se) het lekker geil vindt om af te spreken met minnaar terwijl zijn vrouw in het gezellige hotelletje op hem zit te wachten.
Daar zeggen mensen over: goh, dat zou heel kwetsend zijn als die vrouw daarachter komt. Juist daar, op dat moment brengt veel kwetsing met zich mee. Als je dat niet kunt invoelen, is dat gebrek aan inlevingsvermogen wat mij betreft.
En dan kan je het trekken naar "iets doen wat negatieve gevolgen voor een ander kan hebben maakt je een niet-empathische persoonlijkheid?" en natuurlijk zijn we allemaal schuldig aan iets doen wat negatieve gevolgen voor de ander heeft, want we leven hier ook als een koekoeksjongen op de rest van de wereld bijvoorbeeld, daar ben ik me terdege van bewust. Maar ik vind dat er dus een verschil zit in daar bewust van zijn en proberen dat te veranderen of het langs je kouwe kleren af te laten glijden en voor het grote geld te gaan. Of sterker nog bewust profiteren van kinderarbeid
Zo vind ik er ook een verschil in zitten of je een buitenechtelijke verhouding hebt en daar eerlijk over bent/ rekening houdt met wat pijnlijk kan zijn voor nr 1 versus het lekker geil vinden dat zij in het hotel op hem zit te wachten en hij juist nu met je wil afspreken
Flower89
04-11-2021 om 13:12
Dat je het niet eens bent met vreemdgaan en hoe wij hier schrijven is helemaal prima. Een kritische nood ook maar dat hoeft niet de hoofdtoon hier te zijn. Stiekem meelezen en met modder gooien is altijd makkelijk. Er bestaan ook een topic 'is vreemdgaan ok' misschien kunnen jullie daar verder bashen.
Kleine toevoeging, ben het ook niet altijd eens met bepaalde schrijfsels, benoem dit dan en ga weer verder.
Lexus
04-11-2021 om 13:19
Flower89 schreef op 04-11-2021 om 13:12:
Dat je het niet eens bent met vreemdgaan en hoe wij hier schrijven is helemaal prima. Een kritische nood ook maar dat hoeft niet de hoofdtoon hier te zijn. Stiekem meelezen en met modder gooien is altijd makkelijk. Er bestaan ook een topic 'is vreemdgaan ok' misschien kunnen jullie daar verder bashen.
Maar waarom wordt het weer bashen genoemd als je mensen wijst op extreem kwetsend gedrag? Dat bedoel ik met niet empatisch: zelf mensen kwetsen maar als iemand je er even op wijst zwaar beledigd zijn.
Maar goed je je hebt gelijk, het is zonde van mijn energie. Ik laat het hier bij. doei
Kersje
04-11-2021 om 13:19
Flower89 schreef op 04-11-2021 om 13:12:
Kleine toevoeging, ben het ook niet altijd eens met bepaalde schrijfsels, benoem dit dan en ga weer verder.
Precies, daarnaast is het ook offtopic als men de openingspost goed heeft gelezen!
Dus graag weer ontopic en anders misschien in het hiervoor bestemde topic doorgaan: https://www.viafora.nl/forum/seksualiteit/is-vreemdgaan-ok
Kersje
04-11-2021 om 13:20
Lexus schreef op 04-11-2021 om 13:19:
[..]
Maar waarom wordt het weer bashen genoemd
Lees de openingspost, het afgeven op vreemdgaan kan prima in dit topic https://www.viafora.nl/forum/seksualiteit/is-vreemdgaan-ok
PristinePorpoise22
04-11-2021 om 13:25
blauwevrouw schreef op 04-11-2021 om 12:47:
[..]
Alles ‘mag’, maar wederkerigheid maakt gesprekken (en zeker in dit topic) stukken interessanter.
Op dit moment ben ik niet aan het vreemdgaan want vrijgezel. Dus ik heb helaas weinig wederkerigs voor je. Maar ook in de tijden dat ik wel een soort van vreemd ging hield ik nog wel mn fatsoen door te zorgen dat ik die twee gescheiden hield van elkaar.
Kersje
04-11-2021 om 13:30
BlueFawn schreef op 04-11-2021 om 13:25:
[..]
Op dit moment ben ik niet aan het vreemdgaan want vrijgezel. Dus ik heb helaas weinig wederkerigs voor je. Maar ook in de tijden dat ik wel een soort van vreemd ging hield ik nog wel mn fatsoen door te zorgen dat ik die twee gescheiden hield van elkaar.
En nu wil je een sticker?
Lexus
04-11-2021 om 13:31
Kersje schreef op 04-11-2021 om 13:30:
[..]
tsss
PristinePorpoise22
04-11-2021 om 13:35
Kersje schreef op 04-11-2021 om 13:30:
[..]
Ik hoef helemaal niks van jou en ik vroeg jou ook niks.
SenSe
04-11-2021 om 13:38
BlueFawn schreef op 04-11-2021 om 13:25:
[..]
Je hebt niet eens het fatsoen om het gewoon vreemdgaan te noemen,.. nee jij ging een soort van vreemd..
Maar goed.. niet iedereen zit in jouw positie, en ben je blijkbaar niet bij machte in de schoenen van anderen te gaan staan (ah.. ja dat is ook empathie) niet in alle gevallen kun je dingen makkelijk gescheiden houden.
blauwevrouw
04-11-2021 om 13:39
Ik vind dat dus wel een interessante reactie. Zo hebben we allemaal manieren waarop we onszelf verantwoorden door fatsoensnormen te stellen.
‘Een soort van vreemd gaan’ ‘hield nog wel m’n fatsoen’ - er zijn geen absolute normen, behalve wat je met elkaar afspreekt misschien.
PS: ik ga nu ook niet vreemd want single, zo zijn er hier meer.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.