Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Rooss4
02-11-2021 om 17:36
Kersje schreef op 02-11-2021 om 17:28:
[..]
Wat bedoel je met vetgedrukte Blauwevrouw, want zoals ik het zie hoeft hij eigenlijk helemaal niets te doen met jullie gevoelens voor elkaar, enkel jij.
Ze doen beiden iets met hun gevoelens voor elkaar door een minnaarrelatie aan te gaan. Zo lees ik het.
Het lijkt me vreselijk afschuwelijk om ergens te zijn waar ZIJ ook is, ik moet er niet aan denken en zou me geen houding weten te geven terwijl je mij rustig in een ruimte met 25 vreemden kan zetten.
Wat vindt Vlam ervan dat hij straks meerdere gelegenheden bezoekt waar vrouw én minnares aanwezig zijn?
Kersje
02-11-2021 om 17:39
@Blauwevrouw, wij hadden een crosspost, heb mijn reactie nl aangevuld net 😇
Rooss4
02-11-2021 om 17:45
blauwevrouw schreef op 02-11-2021 om 17:34:
Bij anderen die ook wel eens te maken hebben met 'de vrouw van'?
Eén keer liep ik van het station naar zijn huis en zie ik aan de rand van de straat zijn auto staan. Ik dacht nog "wat lief, hij komt me halen, gekke plek wel" maar ala, ik duik zo die auto in.
Pas toen zag ik dat er net een mevrouw en 2 kinderen uitgestapt waren, zijn "vrouw" (de scheiding was er nog niet door, ze woonden al wel apart) en hun 2 kinders. Sjit. Ik vond het een afschuwelijke situatie, ook omdat ik totaal niet voorbereid was.
Zijn vrouw had me gezien en was complimenteus maar zij moet het ook ongetwijfeld een stomme situatie hebben gevonden.
blauwevrouw
02-11-2021 om 17:50
kersje: ik hoop het eigenlijk voor hem, dat de spanning zo’n uitwerking op hem heeft! Is dat raar?
rooss: yikes! Dat lijkt me ook een gruwel situatie. Wist ze dat jullie een item waren?
Kersje
02-11-2021 om 18:06
blauwevrouw schreef op 02-11-2021 om 17:50:
kersje: ik hoop het eigenlijk voor hem, dat de spanning zo’n uitwerking op hem heeft! Is dat raar?
Nee, vind ik helemaal niet raar, kan het mezelf ook goed voorstellen zelfs. Maar ik lees bij jou wel een bepaalde jaloezie en verlangen, daar reageerde ik eigenlijk op. Weer mbt tot wat ik eerder al schreef, jouw hartenpijn! Jij gaat tenslotte na afloop weer alleen naar huis, lijkt mij in jouw situatie ook niet erg relaxed!?
SenSe
02-11-2021 om 19:54
blauwevrouw schreef op 02-11-2021 om 17:34:
Bij anderen die ook wel eens te maken hebben met 'de vrouw van'?
Yes.. zowel in het verleden met zijn ex-vrouw als nu met zijn nieuwe partner.
Jaren geleden bij zijn ex-vrouw vond ik het vooral moeilijk dat ik dingen in hem zag die zij niet zag, dus niet jaloers, maar ik vond het moeilijk te verkroppen dat zij niet kon zien hoe slecht hij er aan toe was.
Met zijn huidige partner heb dat eigenlijk veel minder. Ik weet dat hij happy is met haar, en zij met hem. Ze passen ook echt wel goed bij elkaar. Ik ken hen beide uit een tijd nog voor ze een relatie kregen. En ik vind het goed zo. Ik zie haar niet zo heel vaak, maar hebben zelfs app contact. Als we samen gaan lunchen weet zij dat ook, en ik wordt ook gewoon op zijn verjaardag uitgenodigd (dus ja de rest van de fam ken ik ook)
Daarmee kan ik oprecht zeggen dat ik niet jaloers ben, zij heeft niet iets wat ik wil, enkel iets wat ik af en toe leen en weer netjes ongeschonden terug breng.
blauwevrouw
02-11-2021 om 19:54
Ja, ik zou willen dat we openlijk een setje konden zijn. Dat we dat überhaupt gewoon waren. Ik hoop dat ik ermee kan dealen.
Als ik echt een issue voorzie met alleen naar huis, dan is er een lieve vriendin die een nachtje blijft logeren. Heb ik tot nu toe 2 keer nodig gehad - had beide keren niets met vlam te maken.
Op dit moment voorzie ik toch meer last van schuldgevoel tov haar dan van hartenpijn om hem…
SenSe
02-11-2021 om 19:55
blauwevrouw schreef op 02-11-2021 om 17:08:
[..]
Cadeaubon van dit forum? Hoe heb je dat nou voor elkaar....?
Blijkt een of andere actie te zijn om meer nieuwe leden te werven. Nieuwe mensen die 5 posts of meer in een week posten maakten kans op een bon.. ik was de gelukkige ;D
blauwevrouw
02-11-2021 om 19:59
SenSe, dat lijkt me toch ook een lastige situatie, met het contact dat je ook direct met haar hebt. Al verwoord je het in je laatste zin wel mooi 😆 - in onze situatie vraag ik me soms wel af of ik hem echt ongeschonden teruggeef.
SenSe
02-11-2021 om 20:06
Het is een bibliotheekboek waar ik nog geen oortje van omvouw! We houden daar beiden wel heel goed rekening mee (dus geen nagels in zijn rug
al is dat af en toe best lastig)
Gisteren ging dat even mis, hij stond onder de douche en ik kijk in de spiegel…
Oops, blijkbaar hard op mijn lip gebeten tijdens 1 van de keren klaarkomen.. is vandaag al stukken minder (maar zie deze dagen niemand, mijn nr1 is een paar dagen niet in de buurt)
blauwevrouw
02-11-2021 om 20:08
Ja, fysiek ongeschonden lukt nog wel ja. Ik doelde meer op mentaal/emotioneel.
SenSe
02-11-2021 om 20:37
blauwevrouw schreef op 02-11-2021 om 20:08:
Ja, fysiek ongeschonden lukt nog wel ja. Ik doelde meer op mentaal/emotioneel.
Voor hem kan ik niet spreken, maar het is en blijft een man en volgens mij gaan mannen er sowieso anders mee om. Maar ik kom er prima emotioneel/mentaal ongeschonden uit.
In het begin van onze minnaars relatie had ik uberhaubt meer moeite met landen na een date, ik had echt even tijd nodig. Nu sta ik er emotioneel veel beter in, het is nu echt meer een fysieke daad dan een emotionele daad. Destijds was het met z’n tweeen vluchten uit de werkelijkeheid, we hadden onze eigen fantasie wereld waarin we leefden. 2 nr 1 relaties die parallel aan elkaar liepen (of eigenlijk 3 relaties tussen 4 mensen, hij en zijn nr1, hij en ik, en ik en mijn nr1.. ) Nu hebben we beiden onze eigen relatie en zijn we veel meer friends with benefits. We hebben tussen onze seks dates ook gewone vrienschappelijke afspraken. Gaan samen lunchen of iets anders vriendschappelijks doen. Juist dat lukt prima nu. Dat hebben we sowieso de afgelopen jaren gedaan zonder dat er uberhaubt seks tussen ons was. Nu gaan we op dezelfde voet verder met af en toe een seksdate, en die mag gewoon niet te vaak zijn om dat ook echt uit elkaar te houden.
Daarnaast is het voor mij nu geen punt van frustratie meer dat mijn nr1 er voor kiest (nou ja kiest… ) om geen seksleven te hebben. Ik heb dat van hem geaccepteerd. Dat maakt het ook dat wij ons leven samen heel goed hebben. Na 20 jaar samen hebben wij bijvoorbeeld coronalockdown ook prima overleeft. Je kunt ons rustig maandenlang 24 uur op elkaars lip zetten zonder dat er zich veel drama afspeelt. We vermaken ons prima samen, genieten van veel dezelfde dingen (samen koken, eten, klussen, en ontspannen enz enz) dat maakt dat ik me naar hem ook niet schuldig voel. Ik ontneem hem niets, ik speel voor hem geen toneel.
SenSe
02-11-2021 om 20:39
Eigenlijk hebben we nu eindelijk wat we ooit in het begin (2009 meen ik) beide voor ogen hadden. Destijds raakten we verstrikt in onze gezamenlijke emoties, probeerden we elkaar te redden maar achteraf gezien trokken we elkaar waarschijnlijk ten onder.
Het kost een paar jaar, en het heeft me jaren lang godsgruwelijk pijn gedaan.. maar dan heb je ook wat 
Sailship
03-11-2021 om 00:55
@kersje, bedoel je met jouw post over die stamkroeg dat jij uit/voor jullie geilheid en spanning die stamkroeg zou bezoeken toen hij daar uit was met zijn vrouw (die van niets wist)? Of lees ik dit nu verkeerd?
@blauwevrouw, lijkt mij confronterend ja. Maarja…het is dan ook wel echt de werkelijkheid. Ze is toch echt een echt mens. Eigenlijk word je met je neus op de (pijnlijke) feiten gedrukt (fuckerdefuck).
@poison, klinkt lekker!
@sense, weet de huidige vriendin van jouw minnaar van jullie sekscontacten? Sinds hoe lang zien jij en minnaar elkaar weer (voor seks)?
@rooss, wat fijn dat de date van je vriend zo rustig is verlopen voor je. Ik denk dat mijn man ook ooit iets zal gaan doen met een andere man. Dat vind ik best een gek idee, al vind ik dat hij vooral moet doen waar hij zin in heeft. Het idee van mijn man met een andere man…ja daar moet ik ergens wel aan wennen. Eerder is dit ook eens gebeurd (handwerk) maar dat vertelde hij mij pas lang erna, dus voelt toch anders.
Rooss4
03-11-2021 om 08:14
Dank je, Sailship. Vind je het idee dat hij met een man afspreekt heel erg anders dan wanneer hij met een vrouw afspreekt?
Vind je het idee ook een beetje geil/spannend of dat juist helemaal niet?
Ik vind het fijn dat Vent open is en kan zijn over zijn verlangens en cravings, hij heeft het nooit durven delen met een partner maar tussen ons is het een open onderwerp, al vond hij het best even een dingetje om hét appje naar me te sturen toen het zo ver was.
Hoe gaat het met jou en je minnaar?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.