Seksualiteit
febag
08-07-2021 om 14:34
Doorgeefvraag Seks, deel 94.2
Welkom in de Doorgeefvraag Seks. Niet chatten, dat kan in het seksklets topic. [https://www.viafora.nl/forum/seks/seksklets-deel-60-2].
Gewoon de vorige vraag beantwoorden en een nieuwe seksgerelateerde vraag stellen. De vraag moet door iedereen beantwoord kunnen worden en dus niet aan één persoon gericht zijn en moet dus ook sekseneutraal zijn.
AuthorizedPony13
22-12-2022 om 11:42
Dat hangt ervan af of het onder opportunisme valt maar bijvoorbeeld swingen waarin alle betrokken met hoofd en hart er blij van worden, vind ik een heel ander, wel geslaagd verhaal. Eigenlijk (bijna) alles dat anderen niet schaadt. Denken in mogelijkheden hangt ook vaak samen met opportunisme, dat vind ik een positief element eruit.
En als het gaat over vreemdgaan en minnaar zijn (bedrog in dit geval), dan in zeer beperkte gevallen (ziekte, nul seks) maar over het geheel genomen ben ik voorstander van openheid omdat ik iets te vaak zie dat mensen eigenlijk maar in een soort zelfde kringetje blijven draaien maar hee, als iemand daar senang mee is? Tis soms lastig en weet dat het genuanceerd kan zijn. Verder niet mijn verantwoordelijkheid maar ik wil het ook niet faciliteren omdat ik het een vorm van escapisme vind die niet (meer) bij me past.
Heb je zelf veranderende gedachtes gehad over vreemdgaan en minnaren waardoor je er dusdanig anders tegen aankijkt om er wel of niet aan te beginnen of ermee door te gaan? En was dat blijvend?
Diyer
22-12-2022 om 12:57
Mischa83 schreef op 22-12-2022 om 11:09:
[..]
Vreemdgaan omdat t kan, stiekem en oneerlijk zijn naar je partner en dat vervolgens 'stout' noemen. Ik vind t verre van sexy...
Onder welke omstandigheden vind je seksueel opportunisme ok?
Ik zie dat ik op een verkeerde reactie heb gereageerd, maar reactie past ook wel bij de laatste post.
In mijn vroegere omstandigheden zou ik het bij nader inzien wel min of meer ok hebben gevonden als ik een scheve schaats zou hebben gereden in mijn jarenlange seksloze huwelijk. Mijn partner wilde het niet hebben, maar we hadden verder een goede relatie. Ik denk dat ik mezelf een groot plezier zou hebben gedaan als ik niet zo principieel zou zijn geweest. In ieder geval gelukkiger. Ik kijk nu wel iets milder naar vreemdgaan.
Zou jij vreemd kunnen en/of willen gaan bij je huidige partner? Of vond je het van jezelf ooit legitiem bij een voormalige partner?
AuthorizedPony13
22-12-2022 om 13:11
Nee, bij geen enkele partner had ik het voor mezelf legitiem gevonden. Ik heb wel de drang gehad en op een haar na niet vreemd gegaan, de relatie liep toen ten einde. Wel vreemdgaan gefaciliteerd toen ik single was. Ik kijk met gemixte gevoelens tegen vreemdgaan aan.
Wat is jouw definitie van opportunisme? Ik merk namelijk dat er verschillende definities aan worden opgehangen.
Mischa83
22-12-2022 om 13:26
Ziggystardust schreef op 22-12-2022 om 13:11:
Nee, bij geen enkele partner had ik het voor mezelf legitiem gevonden. Ik heb wel de drang gehad en op een haar na niet vreemd gegaan, de relatie liep toen ten einde. Wel vreemdgaan gefaciliteerd toen ik single was. Ik kijk met gemixte gevoelens tegen vreemdgaan aan.
Wat is jouw definitie van opportunisme? Ik merk namelijk dat er verschillende definities aan worden opgehangen.
Ja haha dat maakt het gesprek ingewikkeld inderdaad! Ik zie opportunisme als je eigen genot najagen ondanks alles. Dus vrij negatief.
Ik vind dus in dit verhaal vreemdgaan omdat je gewoon zin hebt om rond te neuken en liegt tegen je partner omdat je geen zin hebt in gedoe opportunisme.
Ik vind daarentegen open relaties, swingen, polyamorie en al het verdere onder die vlag geen opportunisme. En ook niet wanneer iemand door omstandigheden zoals ziekte van partner oid vreemdgaat. Er zijn maar weinig dingen zwart wit.
Wat versta jij onder opportunisme?
AuthorizedPony13
22-12-2022 om 14:16
Nou haha, jouw definitie vind ik helder en kan me daarin vinden.
Ben je bereid te liegen om iemand seksueel gezien binnen te hengelen?
febag
22-12-2022 om 14:20
Mijn definitie van opportunisme is minder hedonistisch dan die van mijn voorgangers denk ik. Ik zie het als een verdergaande vorm van pragmatisme, het benutten van een zich voordoende kans ook al gaat het tegen sommige van je eigen overtuigingen in. Om een binnen deze pijler passend voorbeeld te geven: je hebt geen biseksuele voorkeur maar neemt toch deel aan een trio omdat je dan seks kan hebben met de helft van het stel die wel aansluit bij je voorkeur.
Te laat.
Nee, geen harde leugens althans. Bepaalde overdrijvingen of weglatingen in het kader van het flirten zijn wel toegestaan over en weer.
Heb jij nu zin in een trio?
AuthorizedPony13
22-12-2022 om 14:26
(dat is een aardigere opportunistische vorm)
Nee, ik lig met hoofdpijn (nasleep) op bed op mijn vrije dag.
Wat zou je overdrijven of meer sjeu geven als je flirt?
Mischa83
22-12-2022 om 14:32
Vraag van Febag staat nu nog open toch?
Zo lang al niet meer gedaan, een trio! Maar zeker leuk om te doen! Mn vent stelde laatst voor om weer eens een mmv te doen, wat ik ook wil, dus komt binnenkort wel weer.
Welke trio samenstelling heeft je voorkeur?
AuthorizedPony13
22-12-2022 om 14:52
Hoho, trio vraag heb ik beantwoord en het woord ‘nu’ heel letterlijk genomen.
Beiden aanlokkelijk maar alles met extra man nog niet gedaan dus lichte mate van nieuwsgierigheid maar ja, een vrouw is ook fijn. Toch MVM.
Als het gaat om seks met iemand van eigen geslacht. Ben je daarin een initiatiefnemer?
Diyer
22-12-2022 om 15:40
Ziggystardust schreef op 22-12-2022 om 14:52:
Hoho, trio vraag heb ik beantwoord en het woord ‘nu’ heel letterlijk genomen.
Beiden aanlokkelijk maar alles met extra man nog niet gedaan dus lichte mate van nieuwsgierigheid maar ja, een vrouw is ook fijn. Toch MVM.
Als het gaat om seks met iemand van eigen geslacht. Ben je daarin een initiatiefnemer?
Ik heb nog nooit seks gehad met iemand van het eigen geslacht, ook al zou ik mezelf onder bi scharen. Ik heb wel twee weken geleden tijdens uitgaan een vrouw gehad die bijna een soort paringsdans voor me aan het opvoeren was en op een hele duidelijke manier met me aan het sjansen. Maar ik werd er heel verlegen van en had geen behoefte om op die manier aan de haak geslagen te worden. Dat moet dan toch echt veel subtieler vrees ik.
Hoe belangrijk is uiterlijk nou eigenlijk écht voor je, als je het matras raakt?
febag
22-12-2022 om 17:47
Uiterlijk is voor mij minder belangrijk dan uitstraling en houding maar natuurlijk niet totaal onbelangrijk.
Wat is het meest erotische dat jij verwacht rond de feestdagen?
Weesliefff
22-12-2022 om 18:09
Het schrijven van het derde deel van een stout erotisch verhaal waar een leuke dame al enige tijd naar uitkijkt.
Kerst en seks: ja in stijlvolle kleding voel ik me seksueel aantrekkelijk, of nee te druk met organiseren, daar staat mijn hoofd niet naar, of....?
Blomke82
22-12-2022 om 21:45
Op seksueel gebied is het hier rond de feestdagen altijd 2 weken afzien ivm schoolvakantie. De eerste maandagochtend na de vakanties is het meestal dus flink feest 😉
Heb je tijdens de kerstvakantie juist meer of minder seks dan anders?
Weesliefff
23-12-2022 om 13:00
In de tijd toen minnares en ik het bed nog deelden, hadden we in de vakanties meer seks. Enorm veel meer seks, de passie spatte er af.
Tegenwoordig is het vrijwel seksloos, sowieso tijdens de kerst.
Wel een seks gehad in een stoute kerstoutfit?
Poison
23-12-2022 om 13:17
Zeker wel, in een kerstlingeriesetje, in een kerstvrouwjurkje, in rode holdups met wit pluizig kerstrandje.
Heb je weleens seks gehad op de al gedekte kersttafel?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.