Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

BDSM, vrouwen, emancipatie & onderdrukking

Hallo,

ik stelde net deze vragen in de BDSM draad: 

1. het woord slavin, de echte slavinnen willen van die rot term af. Kan je niet een ander woord bedenken ?
2. je in elkaar laten meppen door een vent, dat is geen vent ?
3. iemand gedraagt zich als een kind in bed, alleen een strafbaar feit wilt dan aan je zitten
4. Touwen voor vastbinden en corsetten. Zit er geen greintje emancipatie in jullie ?
5. er staan strafbare feiten in deze draad en niemand zegt der wat van?

Daar willen ze niet ingaan op mijn vragen.
Toch wil ik graag een open discussie starten omtrent dit onderwerp 
Wat vinden jullie daar nou van?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

29-07-2021 om 18:14

Het zal me door sommigen wel niet in dank worden afgenomen, maar ik vind sadomasochisme gewoon een geestesstoornis. Officieel is het dat ook. Het staat weliswaar niet meer in de DSM, maar wel in de ICD en in de CCMD.

"Toch wil ik graag een open discussie starten omtrent dit onderwerp"

Dat zal vast prima lukken, met die OP van je. 

Verder ben jij gewoon weer de zoveelste man die vrouwen vertelt hoe emancipatie eruit zou moeten zien rondom een onderwerp waar je niks mee hebt, hoe ze zich moeten gedragen, welke woorden ze (niet) zouden moeten gebruiken, etc. Gelukkig hebben we mannen zoals jij die dat ons uitleggen. 

Je stelt retorische vragen, die afzeiken en veroordelen in plaats van uit te nodigen tot een diepgaand, interessant gesprek waar je met meer informatie en inzicht uit zou kunnen komen dan je erin bent gegaan. Dus ondanks het feit dat jij het benoemt als een 'open discussie' verbaast het me niks dat ze er niet op willen antwoorden. Ik zeg maar één ding: consent. Zoek het woord maar eens op. En verder pas ik ook, om de hierboven genoemde redenen. 

Ik ga toch bijten... maar slechts kort. Als die vrouwen tijdens de seks zich onderdanig opstellen, hoeft dat niet te betekenen dat zij in het dagelijks leven niet geëmancipeerd zijn. Laat mensen toch doen waar ze zin in hebben. Mijn god, waar gaat de wereld heen als we elkaar gaan aanspreken op wat we in de slaapkamer doen...


Een strafbaar feit is pas strafbaar als die persoon er daadwerkelijk aangifte voor doet. Je partner tijdens de seks slaan is niet automatisch mishandeling. Dat heet context...

BeertjeColargol schreef op 29-07-2021 om 18:14:

Het zal me door sommigen wel niet in dank worden afgenomen, maar ik vind sadomasochisme gewoon een geestesstoornis. Officieel is het dat ook. Het staat weliswaar niet meer in de DSM, maar wel in de ICD en in de CCMD.

In de ICD staan ook transseksualiteit, travestie, voyeurisme en exhibitionisme. De CCMD is Chinees dus ook niet per se een lichtend voorbeeld.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

29-07-2021 om 18:34

febag schreef op 29-07-2021 om 18:29:

[..]

In de ICD staan ook transseksualiteit, travestie, voyeurisme en exhibitionisme. De CCMD is Chinees dus ook niet per se een lichtend voorbeeld.

En de DSM is Amerikaans. Is dat dan wel een lichtend voorbeeld?

Dat is een drogredenatie.

mansplain me harder daddy 


zoek het woordje consent eens op, misschien dat ik dan met je wil praten 

Alleen de naam van je nick al... 

MevrouwJack schreef op 29-07-2021 om 18:18:

"Toch wil ik graag een open discussie starten omtrent dit onderwerp"

Dat zal vast prima lukken, met die OP van je.

Nou zeg dat wel. Mooie open manier om een discussie te starten... boordevol met (voor)oordelen. Als er oprechte interesse in het onderwerp is begin dan eerst eens met het beter formuleren van wat je nou precies wil weten... 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

29-07-2021 om 18:50

Dropje34 schreef op 29-07-2021 om 18:29:
Een strafbaar feit is pas strafbaar als die persoon er daadwerkelijk aangifte voor doet. Je partner tijdens de seks slaan is niet automatisch mishandeling. Dat heet context...

Alleen bij een zogenaamd klachtdelict (zoals smaad, laster en belediging) kan alleen strafvervolging plaatsvinden als het slachtoffer aangifte doet en om strafvervolging verzoekt. Bij alle andere delicten kan het Openbaar Ministerie ook gewoon ambtshalve strafvervolging instellen.

Nu zal het niet zo gauw gebeuren dat het Openbaar Ministerie dat doet. Maar als iemand als gevolg van een SM-spel echt zwaar lichamelijk letsel oploopt of nog erger, dan zou het wel eens kunnen gebeuren dat het Openbaar Ministerie wel strafvervolging instelt. En dan is het aan de rechter om te bepalen in hoeverre het feit dat het slachtoffer met de handelingen heeft ingestemd, mee moet wegen.

Voor zover ik weet is er in Nederland geen juridprudentie over.

In Italië is er een aantal jaren geleden wel een zaak geweest waarbij een meisje van 24 is overleden als gevolg van een SM-spel. De 42-jarige man die door het SM-spel haar dood op zijn geweten heeft, werd daar toen voor vervolgd. Het feit dat dat meisje ermee instemde, had hier als gevolg dat dat hij niet werd vervolgd voor omicidio preterintenzionale maar voor omicidio colposo.

BeertjeColargol schreef op 29-07-2021 om 18:50:

[..]

Alleen bij een zogenaamd klachtdelict (zoals smaad, laster en belediging) kan alleen strafvervolging plaatsvinden als het slachtoffer aangifte doet en om strafvervolging verzoekt. Bij alle andere delicten kan het Openbaar Ministerie ook gewoon ambtshalve strafvervolging instellen.

Nu zal het niet zo gauw gebeuren dat het Openbaar Ministerie dat doet. Maar als iemand als gevolg van een SM-spel echt zwaar lichamelijk letsel oploopt of nog erger, dan zou het wel eens kunnen gebeuren dat het Openbaar Ministerie wel strafvervolging instelt. En dan is het aan de rechter om te bepalen in hoeverre het feit dat het slachtoffer met de handelingen heeft ingestemd, mee moet wegen.

Voor zover ik weet is er in Nederland geen juridprudentie over.

In Italië is er een aantal jaren geleden wel een zaak geweest waarbij een meisje van 24 is overleden als gevolg van een SM-spel. De 42-jarige man die door het SM-spel haar dood op zijn geweten heeft, werd daar toen voor vervolgd. Het feit dat dat meisje ermee instemde, had hier als gevolg dat dat hij niet werd vervolgd voor omicidio preterintenzionale maar voor omicidio colposo.

Je snapt zelf ook wel hoop ik dat die zaak nogal uitzonderlijk is? Bij topsport vallen er meer doden, zullen we die mensen ook geestesziek noemen? 

De instemming is van essentieel belang. Het OM kan daarom wel vervolgen bij huiselijk geweld zonder aangifte en doet dat regelmatig. Het ontbreken van jurisprudentie over vervolgingen voor SM spel handelingen zou voldoende aanwijzing moeten zijn voor het feit dat ze dat niet doen.

In Nederland zou dat Italiaanse geval waarschijnlijk een veroordeling voor dood door schuld kunnen opleveren.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

29-07-2021 om 19:02

febag schreef op 29-07-2021 om 18:57:


In Nederland zou dat Italiaanse geval waarschijnlijk een veroordeling voor dood door schuld kunnen opleveren.

Die zaak in Italië resulteerde uiteindelijk ook in een veroordeling wegens dood door schuld (omicidio colposo). Voor zover ik uit de berichten heb begrepen, heeft hij daar drie jaar voor gezeten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.