Seksualiteit
er.is.maar.1.Pino
24-07-2021 om 19:52
BDSM - Deel 1 (gesloten)
Tadaaaa! Het eerste Viafora BDSM topic. Ik lees al een aantal keer dat er behoefte aan is maar niemand durft als eerste schaap de dam over lijkt het dus start deze grote blauwe vogel maar even een topic - met schaamteloos jatwerk van Lollypopje’s topic op Viva
(want ik heb er zelf geen kennis of ervaring van). Veel plezier!
copy paste Lollypopje:
Wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.
(…)
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/
Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/
Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/
Submissive Guide
https://submissiveguide.com/
Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
nomen-nescio
03-03-2022 om 20:04
(deel 2
)
Ooh, en ondertussen wordt er over en weer veel gehint op samen BDSM ontdekken en dat vind ik leuk en spannend. Ook hebben we het er regelmatig over.
Maar er is nog zoveel te ontdekken en doen op vanilla gebied
dus we hebben daar nog weinig mee gedaan.
Ik luister af en toe een podcast over bijvoorbeeld consent, lees ik nog een stuk of praat ik met een vriendin.
Het helpt me ook om het los te laten, de afspraak van "date". Ik hoop dat ik het wat meer snap.
@Lolly, dankjewel dat je me vertelt dat ik gewoon kan vragen om wat ik nodig heb. Dat zal ik doen.
Lollypopje
03-03-2022 om 20:08
Jij kunt nog steeds mono zijn, ook als zij dat niet is. Die combi bestaat ook 
De definitie van non-mono verschilt ook bij mensen, maar voor mij valt bdsm daar ook onder. Zeker als je een emotionele connectie aangaat. Daarbij jij zou niet jaloers zijn, als ze gewoon met die persoon een middag ging wandelen of een andere vanilla hobby 
Je mag haar ook best vertellen dat je jaloers bent. Stop dat niet weg, maar heb het er over. Bij jaloezie gaat het er om hoe je er mee omgaat. Projecteer je het op haar of hou je het bij jezelf? Dat eerste zie je vaak bij mensen die uit jaloezie overal iets achter gaan zoeken bij de ander. Het tweede betekent simpelweg dat je weet dat je jaloezie van jou is en niet komt door iets dat zij doet. Althans zij is niet de bron van dat gevoel. Als je dat weet, dan kun je jezelf de vraag stellen waar je precies jaloers over bent. Wat is het dat dat triggert bij jou. Daarnaast kun je jezelf vragen wat jij nodig hebt om daarmee om te gaan. Zoals jij nu bijvoorbeeld aangeeft dat je graag achteraf contact met haar wilt.
Ik kan zelf ook best jaloers zijn, maar ik weet inmiddels wat ik nodig heb. Als eerste de zekerheid dat ik nummer 1 ben, daarnaast moet ik weten wat er speelt. Ik hoef niet alle details, maar wel globaal en vooral ook wat die voor elkaar voelen. Als ik namelijk weet hoe het zit kan ik het beter loslaten, weet ik dat niet dan maakt mijn onzekerheid er altijd iets heel ergs van terwijl dat totaal niet berust op de werkelijkheid.
Leuk dat jouw interesse naar bdsm ook groter wordt, maar zo te lezen hebben jullie sowieso samen nog heel veel te ontdekken en genieten 
nomen-nescio
03-03-2022 om 20:39
Jij kunt nog steeds mono zijn, ook als zij dat niet is. Die combi bestaat ook
Die zie ik niet helemaal. Wij hebben toch een non mono relatie als een van de 2 buiten de relatie om seks heeft met medeweten en goedvinden? Dan hoeft de ander daar toch niets voor te doen.
Daarbij jij zou niet jaloers zijn, als ze gewoon met die persoon een middag ging wandelen of een andere vanilla hobby
Hahaha, inderdaad. Dat klopt. Dus misschien heb je wel gelijk.
En ik ben in deze denk ik niet perse jaloers. Ik weet dat ze geen seks gaan hebben en ook dat ze dit al een heel aantal keren samen gedaan hebben.
Je mag haar ook best vertellen dat je jaloers bent. Stop dat niet weg, maar heb het er over. Bij jaloezie gaat het er om hoe je er mee omgaat. Projecteer je het op haar of hou je het bij jezelf?
Omdat ik nogal onveilig en niet supportive ben opgegroeid heb ik mezelf alles moeten leren. Ik heb veel gelezen over bepaalde dingen en zo moeten leren wat normaal is. Daarbij zijn ook vreemde ideeën in mijn hoofd geslopen zoals huilen is per definitie manipulatief.
Dat vind ik overigens alleen als ik zelf moet huilen. Jaloersheid is een ander. Jaloers is fout. Altijd.
Dus wat je zegt helpt me wel, dat het er mag zijn en dat het gaat om hoe je er mee omgaat.
Als je dat weet, dan kun je jezelf de vraag stellen waar je precies
jaloers over bent. Wat is het dat dat triggert bij jou. Daarnaast kun je jezelf vragen wat jij nodig hebt om daarmee om te gaan.
Dankjewel daarvoor. Helpende vragen waarbij ik geen idee heb waar ik jaloers over ben of wat het is dat het triggert.
Als ik namelijk weet hoe het zit kan ik het beter loslaten
Dat vind ik heel erg herkenbaar. Ik heb daar heel veel aan in mijn psychische stuk. Als ik iets snap, waar komt het vandaan, wat is de oorzaak, dan kan ik het loslaten en doorgaan. Ik denk dat dit met jaloersheid ook zo wel eens zou kunnen werken.
Leuk dat jouw interesse naar bdsm ook groter wordt, maar zo te lezen hebben jullie sowieso samen nog heel veel te ontdekken en genieten
Absoluut leuk!!
One step at a time maar ik ben soms vreselijk ongeduldig.
Terwijl ik dit aan het typen was kreeg ik een super lief weltrusten appje. 
Lollypopje
03-03-2022 om 20:44
Fijn dat je wat hebt aan mijn post
en neem ook gewoon je tijd om te lere communiceren over die dingen, want ik begrijp dat dat heel wat van je vraagt met jouw achtergrond.
Of jullie een non-mono relatie hebben, hangt net weer van de definitie af. Ik ken ook wel de begrippen 'half open' of 'monopoly' als de een poly is en ander monogaam.
Ik wilde vooral zeggen dat jij nog steeds gewoon monogaam bent en kunt zijn, ook als zij dat niet is 
Hieris
04-03-2022 om 09:53
nomen-nescio ik heb wel een ander perspectief dan dat je je partner alles mag vragen om je comfortabel te voelen. Als jullie samen proberen om een open relatie te hebben is het ook echt aan jou om met je gevoelens te dealen. Je kan best aangeven wat jij nodig (denkt) te hebben. Maar je hebt hoogstens een vervelende avond als je het niet zo chill vind. Dat hoef je in dat moment niet bij je partner neer te leggen. Je mag ook om dingen vragen, maar het is ook aan je partner om aan te geven of dat wel of niet binnen/rond hun date past. Jou gevoelens zijn van jou om te managen. Uiteindelijk is het aan jullie twee hoe je je relatie in wil richten, maar als je kiest voor een open relatie is het ook aan jou om comfortabel te worden met wat oncomfortabele gevoelens. En die gevoelens er gewoon mogen laten zijn ipv bij je partner heel leggen (om op te lossen) is dan ook gezond. Maar dat is mijn perspectief.
Lollypopje
04-03-2022 om 10:07
Hieris schreef op 04-03-2022 om 09:53:
nomen-nescio ik heb wel een ander perspectief dan dat je je partner alles mag vragen om je comfortabel te voelen. Als jullie samen proberen om een open relatie te hebben is het ook echt aan jou om met je gevoelens te dealen. Je kan best aangeven wat jij nodig (denkt) te hebben. Maar je hebt hoogstens een vervelende avond als je het niet zo chill vind. Dat hoef je in dat moment niet bij je partner neer te leggen. Je mag ook om dingen vragen, maar het is ook aan je partner om aan te geven of dat wel of niet binnen/rond hun date past. Jou gevoelens zijn van jou om te managen. Uiteindelijk is het aan jullie twee hoe je je relatie in wil richten, maar als je kiest voor een open relatie is het ook aan jou om comfortabel te worden met wat oncomfortabele gevoelens. En die gevoelens er gewoon mogen laten zijn ipv bij je partner heel leggen (om op te lossen) is dan ook gezond. Maar dat is mijn perspectief.
Ik denk dat wij toch redelijk hetzelfde denken. Want ik vind het ook zeker niet aan de partner om het op te lossen. Natuurlijk moet zij er ook zelf mee dealen, maar dingen opkroppen werkt meestal niet positief. Daarom mijn voorkeur voor openheid over gevoelens. Je hoeft je als partner namelijk ook niet volledig aan te passen aan de niet monogame persoon. Dat vriendin dat wil is prima, dat Nomen dat wil gunnen is mooi, maar daarna komt de vraag hoe zorg je dat dat voor beiden werkt.
Omgaan met een open relatie, doe je samen. Nomen mag aangeven wat zij nodig heeft, maar uiteraard betekent dat niet dat vriendin daar automatisch in mee moet gaan als dat niet is wat zij kan bieden. Daar moet je dan over in gesprek gaan.
Juist omdat Nomen ook eerder al aangaf dat ze communicatie op dit vlak lastig vind, benadruk ik juist die zaken extra. Haar behoeftes aangeven is niet het eindpunt van een gesprek, maar het beginpunt.
nomen-nescio
04-03-2022 om 10:23
@Hieris, ik denk net als Lollypopje dat jullie redelijk hetzelfde bedoelen en zo had ik m ook opgevat.
Mijn gevoelens en emoties zijn van mij, daar moet ik mee dealen. Dat snap ik en ben daar ook heel (veel te) streng in. Zo streng dat ik bepaalde zaken niet eens met mijn psych deel terwijl dat daar juist de plek voor is.
En ook snap ik prima dat als ik ergens om vraag nee ook een antwoord is. Het is namelijk een vraag. We moeten er samen een weg in vinden.
Lollypopje heeft het goed gelezen dat juist mijn behoeftes aangeven en daarover communiceren heel ingewikkeld is. (daarbij horen ook grenzen)
Dus mijn "date" zal, als ik hier niet over communiceer, nooit weten van jaloerse gevoelens, want hoewel ik een expressief gezicht heb kan ik heel goed ook een pokerface hebben. Maar ondertussen vreet het mij van binnen op. Dat is ook niet goed voor een relatie. ![]()
Lollypopje
04-03-2022 om 10:27
@Nomen Ik wil je trouwens wel even een flink compliment geven, want als ik je eerste post lees en vergelijk met je laatste zie ik al zoveel groei bij jou op dat gebied. Dat zal vast niet makkelijk zijn en juist daarom echt heel knap. Zegt ook veel over je vriendin dat je langzaam dat muurtje wat durft te laten zakken
nomen-nescio
04-03-2022 om 10:31
Lollypopje schreef op 04-03-2022 om 10:27:
@Nomen Ik wil je trouwens wel even een flink compliment geven, want als ik je eerste post lees en vergelijk met je laatste zie ik al zoveel groei bij jou op dat gebied. Dat zal vast niet makkelijk zijn en juist daarom echt heel knap. Zegt ook veel over je vriendin dat je langzaam dat muurtje wat durft te laten zakken
Wat onwijs lief en enorm bedankt! Ondanks dat ik je niet persoonlijk ken raakt het me dat je dit zegt.
Vriendin is inderdaad echt super, ik kan geen rode vlaggen verzinnen. En daarnaast ook veilig wat voor haar ook een onwijs compliment is, want veiligheid ervaren is echt ontzettend ingewikkeld voor me. Het muurtje zakt inderdaad langzaam. Dat geldt overigens ook voor haar.
Lollypopje
04-03-2022 om 10:34
nomen-nescio schreef op 04-03-2022 om 10:31:
[..]
Wat onwijs lief en enorm bedankt! Ondanks dat ik je niet persoonlijk ken raakt het me dat je dit zegt.
Vriendin is inderdaad echt super, ik kan geen rode vlaggen verzinnen. En daarnaast ook veilig wat voor haar ook een onwijs compliment is, want veiligheid ervaren is echt ontzettend ingewikkeld voor me. Het muurtje zakt inderdaad langzaam. Dat geldt overigens ook voor haar.
![]()
Het is duidelijk jullie boffen met elkaar. Ondanks al je onzekerheid straalt het geluk ook echt van je posts af en daar word ik altijd heel blij van 😍
nomen-nescio
07-03-2022 om 19:46
Van het weekend een lang gesprek gehad over (non) monogamie. Hoe we er in staan. Naar aanleiding van haar afspraak. Ook daar hebben we het over gehad.
Ze wil in principe een monogame relatie nu. Ze heeft poly gedaan in het verleden en vond dat erg vermoeiend. Wel gaf ze aan dat ze op een gegeven moment misschien de behoefte kan krijgen om seks te hebben met anderen, maar daar hebben we het tegen die tijd dan wel over. Ze verwacht dat dat nog wel een lange tijd gaat duren. Haar kink afspraak vindt ze wel belangrijk en valt voor haar niet onder seks.
Daar hebben we het ook nog een tijd over gehad, hoe ik er in sta.
Ik heb kunnen vragen of we contact konden hebben na de afspraak van dit weekend en ze stelde zelf voor om te bellen als afspraak weg was. Ze kon zich heel goed voorstellen dat ik bevestiging nodig had en wilde me dat dolgraag geven.
Uiteindelijk ging haar afspraak niet door het weekend wegens ziek zijn.
ooh, ik moet rennen maar geef zo nog een langere update over mijn eerste voorzichtige stappen.
Lollypopje
07-03-2022 om 19:51
In elk geval top dat jullie het er over hebben gehad. Voor sommigen valt bdsm met anderen wel nog onder monogamie en voor anderen niet. Door de intimiteit, ook als er geen seks is vind ik het vaak heel intiem, zou het er voor mij weer niet onder vallen.
Maar ook juist daarom is het goed dat jullie dit bespreken. Je kunt hetzelfde zeggen en toch iets anders bedoelen.
nomen-nescio
07-03-2022 om 20:44
ik moest een trein halen.
Voor haar valt het idd niet onder open/poly. Ik weet het zelf niet zo goed. Daar ga ik achterkomen als afspraak wel door gaat.
Het klinkt in ieder geval wel heel intiem.
Omdat ze toch niet weg hoefde hebben we lang in bed gelegen (en alle zon gemist
). Maar ook goede gesprekken gehad. Ze had me een mep op mn bil gegeven tijdens seks en ik merkte dat ik het best fijn vond.
We hebben eerder gesprekken gehad over onder andere spanking en ze zei toen dat het voor haar ook even geduurd had voor ze iemand durfde te slaan. Ik ben er toen niet op door gegaan maar vroeg er naar, hoe zij was begonnen. En dat ik merkte dat ik haar mep op bil best fijn bleek te vinden.
Ze vertelde hoe zij het gedaan had en heeft toen gevraagd of ik het wilde doen
ze gaf duidelijke instructies en ik vond het vreselijk ongemakkelijk
Het druist in tegen alles (ik ben onder andere mishandeld en slaan vind ik echt slecht) en ik kreeg er een error van, ook omdat zij het zichtbaar leuk en fijn vond. Ik heb het wel gedaan en uiteindelijk -omdat zij er zoveel plezier van had- begon ik door het ongemak heen het best leuk te vinden.
Over de error en waar het door kwam hebben we het uitgebreid gehad nadien. Over mijn ongemak, wat het voor haar betekent en dat het bij haar ook even duurde voor de error en het ongemak weg was.
Het was fijn dat ze mijn gevoelens deels herkende (zij is nooit mishandeld) en daar het eea over kon uitleggen.
Lollypopje
07-03-2022 om 20:54
ach, morgen is er weer zon 
Fijn zeg dat jullie zo'n mooi en goed gesprek daarover konden hebben. En uiteindelijk maakt het niet uit welke definitie je hanteert, zolang je elkaar maar begrijpt.
Dapper van je dat je aan je nieuwsgierigheid naar die spanking durfde toe te geven, zeker met jouw verleden. Verstandelijk zul je het verschil vast snappen, consent, maar gevoelsmatig kan ik me voorstellen dat het best een weg kan zijn. Maar besef ook dat naast consent jij in deze ook controlle hebt. Het gebeurde omdat jij het wilde. Als jij stop had gezegd, was zij gestopt.
Fijn ook dat je het uiteindelijk wel leuk vond. Vond je het ook lekker? Zou je het weer willen of moet je dat nog laten bezinken?
Mooi ook hoe jullie er daarna zo uitgebreid over hebben kunnen hebben. Zelfs als je na deze spanking denkt "voor mij nooit meer", heeft deze zoektocht je op dat gebied al heel veel gebracht.