Seksualiteit
er.is.maar.1.Pino
24-07-2021 om 19:52
BDSM - Deel 1 (gesloten)
Tadaaaa! Het eerste Viafora BDSM topic. Ik lees al een aantal keer dat er behoefte aan is maar niemand durft als eerste schaap de dam over lijkt het dus start deze grote blauwe vogel maar even een topic - met schaamteloos jatwerk van Lollypopje’s topic op Viva
(want ik heb er zelf geen kennis of ervaring van). Veel plezier!
copy paste Lollypopje:
Wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.
(…)
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/
Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/
Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/
Submissive Guide
https://submissiveguide.com/
Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
Lollypopje
07-12-2021 om 17:03
Ik denk dat ik het wel snap. Als je tot nu toe maar op één manier bdsm hebt ervaren. Wat volgens mij vooral gebaseerd is ops seks, samen lol hebben en pijn zolang het nog leuk is, en je niet in aanraking bent gekomen met andere vormen. Dan vallen al die andere mogelijkheden buiten je gezichtsveld en je belevingswereld. Je kunt je geen voorstelling maken, van andere vormen van bdsm omdat je er niet mee in aanraking bent geweest.
En dan kom je op fl. Spreek je iemand met meer kennis en ervaring op vlakken, waarvan je zelfs misschien nog nooit hebt stil gestaan van het bestaan. Dat lijkt me behoorlijk overweldigend voelen. Daar raakt menig mens volgens mij wel in de war van. Ik zie dat ook wel terug komen op Netherlands Newbies 
Opeens moet je je beeld van bdsm bijstellen, omdat het zoveel meer kan zijn dan je ooit had bedacht. En dat vraagt wel een andere benadering, waarbij meer praten belangrijk is. "Doe maar wat en ik zeg wel stop" is leuk in theorie, maar in de praktijk blijkt opeens dat die persoon een compleet andere bdsm beleving kan hebben dan jij. Dat betekent niet dat je er niet open in kunt gaan overigens, maar wel dat je meer moet weten om te kunnen bepalen of je qua basis op dezelfde lijn zit en dat je beiden hetzelfde beginpunt wilt aanhouden bij een spel.
ScatteredStars
07-12-2021 om 20:27
Eigenlijk wat lollypopje beschrijft. Het is niet dat ik helemaal niet wist dat er 'meer' was. Natuurlijk wist ik dat wel, alleen ik had er nooit rekening gehouden dat het ook betrekking op mezelf kon hebben. Dus had ik er nooit aan gedacht ofzo? Of dat dingen zoveel verder gingen dan ik had verwacht.
Wat ik nu deed was idd vooral gebaseerd op seks, plezier en wat leuke pijn. Ook nog niet eens echt een D/s dynamiek, die ik wel gelijk terug zag in berichten. Ik besefte me toen ook wel als ik zoiets wil doen, alles wordt anders. Hetgeen wat ik ken valt weg en een hele nieuwe wereld gaat voor je open. Het is idd overweldigend de opties, hoe ver het kan gaan en de vraag wat wil ik zelf precies? De houding 'kijk maar hoe ver je wil gaan' krijgt idd andere betekenis als een ander, andere definities erop na houdt.
Met mijn fwb was het makkelijk om 'meer' te willen. Er was tenslotte ook nog zoveel meer en het kon nog zoveel intenser en harder, en het belangrijkste, er was vertrouwen. Met hem zou ik ook minder gauw twijfelen of ik iets zou willen ja of nee. Als hij iets zou vragen zou ik het proberen. We hebben een super goede band, ik vertrouwde hem voor 100% en dat ontbreekt nu bij deze mannen natuurlijk wel. Ik ken ze nog niet, ik weet niet hoe ze dingen aanpakken etc.
Lollypopje
07-12-2021 om 20:30
@Stars Maar je hoeft natuurlijk ook niet meteen een nieuw iemand te hebben. Even een adempauze en alles laten bezinken kan ook juist heel goed zijn. Waarbij kletsen met mensen om meer te leren natuurlijk nooit verkeerd is 
PristinePorpoise22
07-12-2021 om 20:34
ScatteredStars schreef op 07-12-2021 om 20:27:
Eigenlijk wat lollypopje beschrijft. Het is niet dat ik helemaal niet wist dat er 'meer' was. Natuurlijk wist ik dat wel, alleen ik had er nooit rekening gehouden dat het ook betrekking op mezelf kon hebben. Dus had ik er nooit aan gedacht ofzo? Of dat dingen zoveel verder gingen dan ik had verwacht.
Wat ik nu deed was idd vooral gebaseerd op seks, plezier en wat leuke pijn. Ook nog niet eens echt een D/s dynamiek, die ik wel gelijk terug zag in berichten. Ik besefte me toen ook wel als ik zoiets wil doen, alles wordt anders. Hetgeen wat ik ken valt weg en een hele nieuwe wereld gaat voor je open. Het is idd overweldigend de opties, hoe ver het kan gaan en de vraag wat wil ik zelf precies? De houding 'kijk maar hoe ver je wil gaan' krijgt idd andere betekenis als een ander, andere definities erop na houdt.
Met mijn fwb was het makkelijk om 'meer' te willen. Er was tenslotte ook nog zoveel meer en het kon nog zoveel intenser en harder, en het belangrijkste, er was vertrouwen. Met hem zou ik ook minder gauw twijfelen of ik iets zou willen ja of nee. Als hij iets zou vragen zou ik het proberen. We hebben een super goede band, ik vertrouwde hem voor 100% en dat ontbreekt nu bij deze mannen natuurlijk wel. Ik ken ze nog niet, ik weet niet hoe ze dingen aanpakken etc.
Zo herkenbaar! Ik vond dat ik al een rare zieke geest had en veel te ver over de de streep ging.
Lollypopje
07-12-2021 om 20:37
BlueFawn schreef op 07-12-2021 om 20:34:
[..]
Zo herkenbaar! Ik vond dat ik al een rare zieke geest had en veel te ver over de de streep ging.
En dan blijkt gewoon vrijwel niemand een rare geesteziekte te hebben en blijken veel ideeën opeens reuze normaal. Fijne ontdekking toch 
ScatteredStars
07-12-2021 om 20:39
@Emily: Bedankt om het te delen. Wel fijn dat het gewoon een beetje vanzelf ging. En misschien hoort dat het ook wel te gaan als er een klik is?
@Roosz: Eerst schrok ik van uitleg hoeveel anders het was dan ik me kennelijk had voorgesteld. Voor mij was seks en bdsm aan elkaar gekoppeld. Ik kwam erachter dat bijv. vernedering ook vaak niks met seks te maken had. Dat de term gebruiken wel wat meer inhield dan ik voor ogen had. Zulke dingen dus. Ik besefte me, hoe naïef ik bezig was geweest. Daarna die sublijst waar ik al die mogelijkheden zag. Dat de dynamiek ook zo anders kon zijn, dat je het verschil echt heel goed merkt ipv maar een beetje. Het was allemaal een beetje veel in 24 uur. Vooral als ik sommige dingen zelf zou gaan doen.
@Lollypopje: Even wachten zou in theorie goed zijn, even alles laten bezinken. Maar ik kan dat niet. Het is denk ik mijn manier om met dingen om te gaan op dit gebied. Ik ben alleen nu heel wat voorzichtiger geworden en zal minder impulsief iets doen. Dusja het is goed dat ik even wakker werd geschud en dat ik schrok.
@bluefawn: Fijn om er achter te komen dat het niet heel raar is en dat het nog heftiger kan dan je misschien voor ogen had. Nog steeds vind ik het ergens wel apart dat ik bepaalde dingen leuk vind hoor. Maargoed, ik hoop dat zoiets ook overgaat.
PristinePorpoise22
07-12-2021 om 20:42
Lollypopje schreef op 07-12-2021 om 20:37:
[..]
En dan blijkt gewoon vrijwel niemand een rare geesteziekte te hebben en blijken veel ideeën opeens reuze normaal. Fijne ontdekking toch
Nee, niet voor mij.
Lollypopje
07-12-2021 om 20:48
BlueFawn schreef op 07-12-2021 om 20:42:
[..]
Nee, niet voor mij.
Achja prima hoor. Als jij liever ongelukkig bent met wie je bent en heel blij wordt van het idee dat er iets mis met je is. Ik hou je niet tegen 
Wel benadruk ik graag voor de anderen en de meelezers hier dat er dus echt niks mis is met dit soort behoeftes. Ook niet als het verder gaat dan een beetje spanning in de slaapkamer 
voor wie geïnteresseerd is naar onderzoek op dat gebied is op fl het profiel research_capri een aanrader 
@Stars rustig aan en er niet meteen instorten is al een goede ontwikkeling 
EnchantingChamois89
07-12-2021 om 21:02
@stars dank je voor je uitleg!
Ik snap het nu een stuk beter 
Fijn dat je wat voorzichtiger bent geworden, maar ik sluit me aan bij Lollypopje om even rustig te verwerken en bezinken
Niet alleen uit veiligheid, maar een vol koppie speelt in mijn ervaring niet zo fijn als ‘t zou kunnen zijn 😊
Ik vind de stoplicht tactiek van hieris wel een goeie ja!
En je weet nu dat niks moet, maar heel veel mag
Oh, en bij twijfel niet doen!
Weet je voldoende over aftercare?
Heb je iemand die weet waar je gaat zijn en die jij weer kan bellen als je dat nodig hebt?
Toekomstvragen...toekomstvragen ![]()
PristinePorpoise22
07-12-2021 om 21:05
Lollypopje schreef op 07-12-2021 om 20:48:
[..]
Achja prima hoor. Als jij liever ongelukkig bent met wie je bent en heel blij wordt van het idee dat er iets mis met je is. Ik hou je niet tegen
Wel benadruk ik graag voor de anderen en de meelezers hier dat er dus echt niks mis is met dit soort behoeftes. Ook niet als het verder gaat dan een beetje spanning in de slaapkamer
voor wie geïnteresseerd is naar onderzoek op dat gebied is op fl het profiel research_capri een aanrader
@Stars rustig aan en er niet meteen instorten is al een goede ontwikkeling
Nee koekert, ik ben ongelukkig nu, er is geen meisje die mijn zorg nodig heeft of mij uberhaupt nodig heeft, de vrouwen met wie ik date hebben mij niet nodig om voor ze te zorgen, de enigen die mijn zorg nodig hebben en waarderen zijn mn zoon en zn moeder maar zij wil niet zijn wie ik wil. Ze komt wel altijd terug maar dat is niet genoeg.
Lollypopje
07-12-2021 om 21:10
BlueFawn schreef op 07-12-2021 om 21:05:
[..]
Nee koekert, ik ben ongelukkig nu, er is geen meisje die mijn zorg nodig heeft of mij uberhaupt nodig heeft, de vrouwen met wie ik date hebben mij niet nodig om voor ze te zorgen, de enigen die mijn zorg nodig hebben en waarderen zijn mn zoon en zn moeder maar zij wil niet zijn wie ik wil. Ze komt wel altijd terug maar dat is niet genoeg.
Eerlijk gezegd lijkt het me voor jou, en een eventueel meisje, ook absoluut niet verstandig om daar nu aan te beginnen.
Je leven is instabiel, maar ook jij bent verschrikkelijk instabiel en dat is absoluut geen goede basis voor zoiets. Zeker niet als je die kant van jezelf niet kunt accepteren. Hoe kan iemand zich ooit veilig genoeg bij jou voelen, als jij eigenlijk zegt "wat wij hebben en willen is fout"?
Daarbij is een relatie willen om jouw ongeluk weg te nemen een hele slechte basis en waarschijnlijk zal het je ook niet gelukkig maken.
Ik heb het je al vaker gezegd en ik blijf het je adviseren. Zoek hulp. Werk aan jezelf. Anders ga je nooit vinden wat je eigenlijk wilt en mocht je wel iemand vinden, vind ik het een zeer ongezonde basis voor een relatie.
Dus echt, haal je kop uit het zand. Erken je issues en wees bereid er aan te werken
Rooss4
07-12-2021 om 21:11
ScatteredStars schreef op 07-12-2021 om 20:39:
Ik besefte me, hoe naïef ik bezig was geweest. Daarna die sublijst waar ik al die mogelijkheden zag. Dat de dynamiek ook zo anders kon zijn, dat je het verschil echt heel goed merkt ipv maar een beetje. Het was allemaal een beetje veel in 24 uur. Vooral als ik sommige dingen zelf zou gaan doen.
Ah, duidelijk. Het is een soort wake up call voor je gebleken die je aan het nadenken heeft gezet.
Ook wel weer mooi, wie weet wat je nog gaat beleven en tegen gaat komen.
Ik wens je een fijne reis!
PristinePorpoise22
07-12-2021 om 21:18
Lollypopje schreef op 07-12-2021 om 21:10:
[..]
Eerlijk gezegd lijkt het me voor jou, en een eventueel meisje, ook absoluut niet verstandig om daar nu aan te beginnen.
Je leven is instabiel, maar ook jij bent verschrikkelijk instabiel en dat is absoluut geen goede basis voor zoiets. Zeker niet als je die kant van jezelf niet kunt accepteren. Hoe kan iemand zich ooit veilig genoeg bij jou voelen, als jij eigenlijk zegt "wat wij hebben en willen is fout"?
Daarbij is een relatie willen om jouw ongeluk weg te nemen een hele slechte basis en waarschijnlijk zal het je ook niet gelukkig maken.
Ik heb het je al vaker gezegd en ik blijf het je adviseren. Zoek hulp. Werk aan jezelf. Anders ga je nooit vinden wat je eigenlijk wilt en mocht je wel iemand vinden, vind ik het een zeer ongezonde basis voor een relatie.
Dus echt, haal je kop uit het zand. Erken je issues en wees bereid er aan te werken
Tja er is al een meisje waar ik kneiterveel van hou en een een hele geschiedenis mee heb. Maar een relatie tussen ons ging moeilijk. Neemt niet weg dat we blijven proberen om het te laten werken. Ondanks alles.
Lollypopje
07-12-2021 om 21:21
BlueFawn schreef op 07-12-2021 om 21:18:
[..]
Tja er is al een meisje waar ik kneiterveel van hou en een een hele geschiedenis mee heb. Maar een relatie tussen ons ging moeilijk. Neemt niet weg dat we blijven proberen om het te laten werken. Ondanks alles.
Sorry hoor maar 
En meer ga ik niet eens meer zeggen. Je hebt toch nog nooit iets gedaan met enig advies op dit forum en ik vind het zonde van dit topic. Dus ik reageer niet meer op je hier, tenzij het over iets inhoudelijks gaat.
PristinePorpoise22
07-12-2021 om 21:26
Lollypopje schreef op 07-12-2021 om 21:21:
[..]
Sorry hoor maar
En meer ga ik niet eens meer zeggen. Je hebt toch nog nooit iets gedaan met enig advies op dit forum en ik vind het zonde van dit topic. Dus ik reageer niet meer op je hier, tenzij het over iets inhoudelijks gaat.
Dat is goed ik vind het wiel zelf wel uit. Hebben we jou niet voor nodig.