Seksualiteit
er.is.maar.1.Pino
24-07-2021 om 19:52
BDSM - Deel 1 (gesloten)
Tadaaaa! Het eerste Viafora BDSM topic. Ik lees al een aantal keer dat er behoefte aan is maar niemand durft als eerste schaap de dam over lijkt het dus start deze grote blauwe vogel maar even een topic - met schaamteloos jatwerk van Lollypopje’s topic op Viva
(want ik heb er zelf geen kennis of ervaring van). Veel plezier!
copy paste Lollypopje:
Wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.
(…)
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/
Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/
Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/
Submissive Guide
https://submissiveguide.com/
Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
ScatteredStars
07-11-2021 om 18:36
Oh serieus? Oke dan moet ik hem op wit zetten haha.
Dus als we niemand vinden is het toch wel aan te raden? Al zal het daar net zo goed filteren zijn als dat we hier doen.
Dat is wel fijn dat ze juist ook veel rekening hielden met je grenzen. Stomme is, ik zei ook dat ik iemand wilde die ervaren was. Diegene zou wel weten wat hij zou doen en dat zou meer vertrouwen geven. Doet het ook, alleen de dingen die ze dan opnoemen zijn dingen waarmee ik niet echt bekend ben om het uit te voeren.
Lollypopje
07-11-2021 om 18:44
settings en dan light team. Deed ik van de zomer vaak als ik op mijn balkon zat. Is beter te lezen in de zon 
Ik zou bij een meer ervaren persoon gewoon, net als bij iedereen, heel duidelijk zijn over wat jullie willen. Wil hij meer dan is het gewoon geen match 
Vanilalala
07-11-2021 om 20:25
Nog leuke weekendverhalen hier?
Van mij niks. Hopelijk nog wat brave echtelijke seks, dat is het hoogst haalbare dit weekend
Lollypopje
07-11-2021 om 20:29
Vanilalala schreef op 07-11-2021 om 20:25:
Nog leuke weekendverhalen hier?
Van mij niks. Hopelijk nog wat brave echtelijke seks, dat is het hoogst haalbare dit weekend![]()
Zelfs dat niet 😖
Ik las vandaag dat de reuzenpanda niet meer met uitsterven word bedreigd. Ik weet zeker dat ik daar inmiddels een belangrijk aandeel in heb 
Roodborstje9
07-11-2021 om 20:32
@lollypopje Het meteen voor de eerste 'beschikbare' persoon gaan, speelt ook mee inderdaad
A en ik hebben gister een heel erg fijn en lang gesprek gehad. Hij gaf aan dat hij graag met mij wil spelen en ontdekken wat ik fijn/opwindend vind, maar allemaal op mijn tempo.
Ik heb er vandaag nog over nagedacht en nog meer met A gepraat en we hebben voor volgende week afgesproken om samen te spelen. Als ik dan nog durf, want vind het ook heel spannend allemaal
Het voelt echt heel goed en vertrouwd met hem (en ik vind het ook fijn dat hij een stuk meer ervaring heeft). Daarnaast kan hij mij heel goed lezen en weet vaak eerder te verwoorden hoe ik me voel dan dat ik dat zelf kan... (ik ben niet echt goed in m'n gevoelens te verwoorden, maar schijn wel heel makkelijk te lezen te zijn voor mensen die me een beetje kennen)
En jullie allemaal bedankt voor het reageren en dat ik m'n verhaal hier kwijt kan. En natuurlijk voor jullie verhalen en discussies, heel leuk/interessant om te lezen
Lollypopje
07-11-2021 om 20:39
@Roodborstje Als dat voor jou goed voelt, vooral doen.
Wel zou ik van te voren een gesprek hebben over wensen, grenzen en stopwoorden. Nu kan ik me voorstellen dat zeker die eerste twee nog heel lastig zijn als je geen ervaring hebt, maar spelen is ontzettend breed. Dus het is goed om van te voren een idee te hebben wat hij wil gaan doen. Dat kan het voor jou minder eng maken, maar bovenal weet je dan hoe voorzichtig hij daadwerkelijk wil gaan zijn.
Zorg ook dat er iemand is die weet waar jij bent als je niet thuis bent en regel eventueel een safecall.
Ik weet niet hoe goed jij hem kent buiten de wandelingen namelijk en een safecall kan dan een fijne backup zijn als hij in een spel toch een ander gezicht laat zien.
Roodborstje9
07-11-2021 om 21:39
Lollypopje, de dingen die jij nu opnoemt zei hij eigenlijk ook al (of ik een lijstje kan maken met dingen die ik wel wil en wat absoluut niet). Maar echt nog even een goed gesprek is wel fijn inderdaad
Safecall heeft hij niet specifiek voor volgende week benoemd, maar is wel al eerder ter sprake gekomen. Wel een goede om dat gewoon te regelen, even bedenken wie ik ga vragen
En het voelt heel goed en vertrouwd, m'n verstand vind het allemaal nog maar raar..
Lollypopje
07-11-2021 om 21:47
Roodborstje Fijn dat jullie het er al over hebben gehad en je er over nadenkt.
Als er iets is dat je aanspreekt zou ik ook altijd aan hem vragen of hij er ervaring mee heeft. Bondage vinden veel mensen bijvoorbeeld heel interessant, maar om het veilig te doen moet de knoper echt weten wat hij doet 
Heb je al een idee wat je zou willen of is dat allemaal nog vaag in je hoofd?
Ik kan me voorstellen dat hij je kan helpen om dat te concretiseren. Als je zelf al verder wilt denken zou je eens een sublijst kunnen opzoeken. Om in te vullen vind ik ze persoonlijk te statisch, maar ze geven wel een globaal beeld van wat er allemaal mogelijk is.
En niet gek hoor dat het raar voelt. Het is allemaal nog hardstikke nieuw voor je. Ik kan me goed voorstellen dat je nog erg moet wennen aan dat dit je aanspreekt. Maar dat komt vanzelf 
Roodborstje9
07-11-2021 om 22:03
Goed punt lollypopje om te vragen of hij er ervaring mee heeft. Ga ik zeker doen. Bondage vind ik namelijk wel heel interessant klinken, maar moet ook veilig zijn natuurlijk
Ik dacht zelf om zo'n lijst 'in te vullen'/te bekijken en dat dan met hem te bespreken en naar zijn ideeën /wensen te vragen.
En fijn om te lezen dat het vanzelf normaler wordt. Op dit moment is het nog een 'strijd' tussen gevoel en verstand
Lollypopje
07-11-2021 om 22:07
@Roodborstje Goed idee. Zo'n lijst is echt een moment opname, maar kan zeker als je net begint voor jezelf wat concreter maken wat je aanspreekt en wat absoluut niet.
Die strijd is ook heel normaal. Als je dit topic leest zie je dat je ook zeker niet de enige bent die die heeft doorgemaakt 
ScatteredStars
07-11-2021 om 22:20
@roodborstje: Herkenbaar hoor. Ik vind dingen leuk, waarbij als ik nadenk moeite mee heb. Het past niet in het standaard plaatje. Het is bij elk nieuw ding of als iets heftiger is, toch altijd even een soort strijd in mijn hoofd. Ik moet het echt nog accepteren dat ik in de slaapkamer 100% anders ben dan in het dagelijkse leven en dat ik daar dingen leuk vind die door sommige mensen worden afgekeurd.
Roodborstje9
07-11-2021 om 22:25
De verhalen in dit topic helpen wel hoor. Is toch fijn om te lezen dat je niet de enige bent
Lollypopje
07-11-2021 om 22:26
Fijn dat de verhalen helpen. En voel je altijd vrij om te vragen hoe iets voor anderen hier is. Daar wordt meestal met liefde op geantwoord 
EnchantingChamois89
07-11-2021 om 22:45
@roodborstje wat leuk dat ‘t zo goed ging! ![]()
Natuurlijk is het allemaal nog nieuw, spannend en warrig
Was ‘t voor ons allemaal wel denk ik, voor mij in elk geval wel
Vind de adviezen van @lollypopje heel goed
Zo’n lijst invullen is best handig
Ook wel leuk, en zo leer je jezelf ook beter kennen
Heb je voor jezelf al een beeld wat je absoluut niet zou willen?
En schrijf hier vooral van je af als je dat nodig hebt!
We snappen eventuele achtbaan gevoelens best wel 
@stars Oh wat goed dat je dat gevoel los hebt gelaten!
Ik herken dat ook wel dat heel snel willen, maar daar kwam ik enkel van in de knoop
Rustig genieten is dan beter toch 😊
Daddy en ik gaan niks veranderen, maar ik heb last van vage sub gevoelens die ik wil onderzoeken
Dat heb ik afgelopen week met hem geprobeerd, maar ‘t slaat nogal haaks op onze vaste dynamiek
En die vinden we allebei heel leuk
En af en toe voor de grap ‘n serieuze D/s is misschien wel leuk, maar niet m’n streven (volg je het nog?)
We houden ‘t dus maar op onze eigen d/S waarin de S de baas is en de d denkt dat hij iets te zeggen heeft 
Begrijp ook wel dat je Fet wat intimiderend vind, maar er is echt van alles te vinden!
Je vraagt of het handig is om Fet ernaast te houden, zit je daar enkel voor het vinden van een trio?
Waarvan ook ik best begrijp dat je eisen hebt
Zijn jullie bekend met SDC?
@vanilalala kan ook best fijn zijn toch?
En anders ogen dicht en plaatjes in je hoofd creëren?
(of mag ik dat niet zeggen? :o)
Heb je wel een date in ‘t vooruitzicht?
Ik heb dit weekeinde dus een D/s geprobeerd
De D in kwestie heeft een flinke kras onder z’n oog door de s
Hij was er niet zo goed in
@lolly wat een goede adviezen weer!
heb je ergens stiekem een spiekbriefje? 
Lollypopje
07-11-2021 om 22:58
@Beertje vooral een goed geheugen 
Sinds ik zelf ben begonnen (11 jaar geleden alweer 😳) heb ik heel veel mensen zien beginnen. Ieder op diens eigen manier en eigen avonturen, maar vaak ook veel overlap met anderen.
Op basis van de indruk die ik van iemand krijg gaat er een laadje in mijn hoofd open, met adviezen die zouden kunnen helpen.
Toch een soort spiekbriefje eigenlijk 
En ook die is continu aan verandering onderhevig door wat ik ook zelf weer leer van anderen 
Al blijf jij wel een bijzondere
maar door jou vult de bdsm ladenkast in mijn hoofd zich wel weer met veel nieuwe kennis. Wat ik weer super leuk vind