Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

BDSM - Deel 1 (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vast een stomme vraag hoor maar, ik heb eens op google gezocht op objectiveren, alleen ik weet niet goed wat ik me daar bij voor moet stellen. Omdat er staat dat het juist gaat hoe je eruit ziet en dat ze dat naar voren halen. Maar is dat niet ook min of meer een 'compliment' dan? 

Objectiveren is eigenlijk niks anders dan iets of iemand maken tot een object. In bdsmland betekent het dus dat je van een persoon een ding maakt. Dit is heel breed en het zou dus ook kunnen dat je een toiletpot, een asbak of een bijzettafeltje wordt. Dat zou je als compliment kunnen zien maar het hoéft niet.  

@Rooss Als het je prikkelt, zou het inderdaad mooi zijn als je dat eens kunt onderzoeken

ScatteredStars schreef op 30-08-2021 om 08:47:

Vast een stomme vraag hoor maar, ik heb eens op google gezocht op objectiveren, alleen ik weet niet goed wat ik me daar bij voor moet stellen. Omdat er staat dat het juist gaat hoe je eruit ziet en dat ze dat naar voren halen. Maar is dat niet ook min of meer een 'compliment' dan?

Absoluut geen stomme vraag hoor

Letterlijk is het iemand tot een ding maken. Dat ding kun je heel letterlijk nemen door de sub als voetenbankje of bijzettafel te laten dienen.

Het kan ook betekenen dat de s gebruikt wordt als ding voor het genot en plezier van de D. Bijvoorbeeld door de s seksueel te gebruiken, zonder daar bij aandacht te besteden aan wat de s er van vind of er bij voelt. Is het kut of moeilijk? Pech. Daar ben je voor. 

Als voetenbankje gebruikt worden voelt voor mij grappig genoeg minder als objectivicatie, omdat ik het fjjn vind en er rustig van wordt.

De tweede schurkt voor mij vaak tegen vernedering aan of het is dat ook gewoon en dan voel ik me veel meer echt een ding.

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

30-08-2021 om 09:35

@lollypopje voor de leuk is ook nodig!
Voor de leuk heb ik dus balletlessen en schoolklasjes
Maar dat is vaak uitgeschreven rollenspel

@rooss als ‘t je triggert kan je er toch mee gaan spelen met Vent?
Je lijkt er echt nieuwsgierig naar te zijn
Begin een beetje plagerig
Stapje verder en laat hem dan op een moment dat je ‘t niet verwacht iets eruit gooien
Begin ook met onderwerpen waar je heel zeker van bent dat je ‘t wel kan
Als je goed kan tuinieren en je weet dat hij dat ook vindt, laat hem dan je tuinwerk afzeiken en kijk hoe dat voelt 
Niet direct aangeven hoe ‘t voelt maar onderzoek dat even, je weet van wie ‘t komt 
Voelt het 24 uur later nog steeds naar, dan is dat onderwerp een harde No-go en geef je dat aan
En steeds meer laat je toe tot je aan de zaken begint wat hij meent, wat hij echt rotgedrag of rotacties vindt 
Of je doet dat laatste juist niet en spreekt af dat soort zaken alleen tijdens ruzies te bespreken, ik weet niet of gedragsverandering je bedoeling is

Het lijkt me juist veilig met Vent omdat je zeker bent van zijn liefde voor je

Ik geloof niet dat ik verbaal nog echt geraakt kan worden door iemand 
Wel als je me op m’n relatie voor Daddy of little zijn pakt 
Maar er echt mee zitten wat iemand van me vindt doe ik niet meer, daar heeft dit spel wel bij geholpen 

@Beertje Wat anderen van mij vinden op bdsm gebied doet mij ook weinig. Maar als mijn D zegt dat ik niet goed genoeg ben, dat zou echt flinke oude wonden op rijten.

Overigens wil ik vernedering juist enkel met iemand met wie ik die band heb, omdat ik dan juist diep voor hem wil lijden. Bij een ander mis ik dat verlangen, en zou het totaal niet werken.

@Roos en Lollypopje: Bedankt voor de uitleg! Ik had niet goed begrepen dat je ook letterlijk als een 'ding' kon worden gezien of dat je puur voor het genot van je D was. Zelf dacht ik dus eerder hoe je het in de media ziet en dus echt qua uiterlijke kenmerken zoiets iig. 

Hoe zijn jullie er achter gekomen wat je precies leuk vindt? Is het gewoon alles proberen en daarna je oordeel erover hebben? Of hoe hebben jullie dat aangepakt? Ik ben tot op zekere hoogte nieuwsgierig naar alles of lichte vormen van dingen wat bij interesse uitgebreid zou kunnen worden. 

Bij mij was het dat ik al jaren voor ik de eerste stap zette er over las en fantaseerde, dus ik wist wat mij triggerde.
Mijn eerste D was niet goed voor me, maar raakte wel de juiste snaren op dat gebied. Dus dat hielp ook.

Ik wist bijvoorbeeld al dat ik over pijn fantaseerde, maar hoe dat in de praktijk echt werkte en wat me daarin voldoening gaf, dat moest ik ontdekken. Ik fantaseerde over lijden en mijn werkelijkheid sloot daar op aan. Al ontdekte ik daar pas, dat ik niks had met met "lekkere pijn". In mijn fantasie vind ik een riem geweldig, in werkelijkheid doe ik het slecht op die pijn. Ik onderga wel, maar als ik mag kiezen liever iets anders.

Terwijl ik nu probeer te beschrijven hpe mijn proces is geweest, besef ik eigenlijk dat het nooit een heel bewuste zoektocht is geweest. Er was gewoon veel overlap tussem fantasie em werkelijkheid, alleen de details moest ik nog ontdekken.

Al heb ik ook weleens iets gedaam waarvan ik niet kon inschatten wat ik er van zou vinden, maar gewoon nieuwsgierig naar was.

Beertjelief schreef op 30-08-2021 om 09:35:

@rooss als ‘t je triggert kan je er toch mee gaan spelen met Vent?
Je lijkt er echt nieuwsgierig naar te zijn
Begin een beetje plagerig
Stapje verder en laat hem dan op een moment dat je ‘t niet verwacht iets eruit gooien

Bedankt voor het meedenken, Beertje!  Ik ben "goed" in mindfucks, dwz, goed voor mij, slecht voor hem, er is maar weinig waar ik intrap. Een beetje plagerig gaat de truc voor mij niet doen vrees ik en ik weet dat ik op de flauwe grappen van Vent niet lekker ga. 

Ik ken iemand die veel beter is in mindfucks en de ervaring heeft geleerd dat ik -ondanks dat ik niet gek op hem ben- wel hard voor hem wil werken. 

Wat ik wel heel lekker (en vreselijk spannend) vind is "tonen".  Hij zet me op een bepaalde manier neer en ik moet mezelf showen. Of dansen. En elke keer is er weer een stukje in mij dat denkt dat ik deze test niet goed doorsta, de kans op vernedering speelt dan vooral in mijn hoofd en dat doét iets met me! Gelukkig doorsta ik de "display" altijd! 

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

30-08-2021 om 11:33

Lollypopje schreef op 30-08-2021 om 09:39:

@Beertje Wat anderen van mij vinden op bdsm gebied doet mij ook weinig. Maar als mijn D zegt dat ik niet goed genoeg ben, dat zou echt flinke oude wonden op rijten.

Overigens wil ik vernedering juist enkel met iemand met wie ik die band heb, omdat ik dan juist diep voor hem wil lijden. Bij een ander mis ik dat verlangen, en zou het totaal niet werken.

Snap ik wel met je verleden
Vanuit dienen gezien denk ik dat ik er ook meer moeite mee zou hebben, ik zou ‘t nut niet zien

je bent al stoer genoeg met pijn, het hoeft geen totaal afmaak feestje te worden toch?
Ik hou niet van pijn, maar eis wel correctie dan moet de psyche maar lijden

Het woord ‘helend’ viel me op bij Rooss en deze verbale vernederingen heeft me zoveel sterker en harder gemaakt
Maar ik heb ook m’n grenzen 
Als hij of zij me zou pakken op m’n liefde voor hen of over m’n little zijn of autisme dan breek ik best ‘n beetje
En niet op de juiste manier
Ook niet als zulke geluiden komen vanuit de omgeving
Daar moest ik wel achterkomen door ‘t te proberen
(of als ‘t me overkwam)

@scatteredstars als iets m’n interesse heeft wat ik niet ken, dan lees ik er eerst over en daarna zoek ik ervaringsdeskundigen
Eerst binnen m’n netwerk, dan daarbuiten en soms zelfs in ‘n andere scene waar er vergelijkbare elementen zijn

Dan praat ik erover met potentiële speelpartner en dan uitproberen
Is ‘t niks dan is ‘t niks, maar ben ik wel een ervaring (en wat lachbuien) rijker 
Ik probeer wel alleen uit als ik iemand echt vertrouw

ScatteredStars schreef op 30-08-2021 om 09:55:

Hoe zijn jullie er achter gekomen wat je precies leuk vindt? Is het gewoon alles proberen en daarna je oordeel erover hebben?

Door de ooit ingevulde (en besproken) sublijst ging ik over dingen nadenken. Er staan zaken op die de zwarte krochten van mijn brein nooit uit zichzelf hadden kunnen bedenken dus bij bepaalde dingen moest ik echt even een zelfonderzoekje uitvoeren.

Een grote inspiratiebron voor mij is fetlife, ik zie plaatjes die me triggeren en dat bespreek ik met Vent. Of ik tag hem in zo'n plaatje.  Alles uitproberen ga ik zéker niet doen. Dat lijkt me ook bijzonder ongezond! 

Voor echte verbale vernederingen waarbij er wordt gezegd waar je niet goed in bent zou ik te onzeker zijn. Ik weet niet super veel grenzen, maar dat is er wel 1 van. Op een andere manier toegesproken die vernederend kan zijn misschien. Al is dat denk ik ook gewoon uittesten als je wat verder bent? 

Vinden jullie het niet lastig om toe te geven dat je vernedering leuk vindt op een bepaalde manier? Aangezien het in het dagelijkse leven een hele duidelijke no-go is. Ik kan het dan niet helemaal goed accepteren dat je daar nieuwsgierig naar bent of het leuk vindt zoiets. 

@Lollypopje: Het klinkt wel echt fijn dat je gelijk al zo goed wist wat je leuk vond en dat er maar een aantal dingen waren, waar je benieuwd naar was. Het lijkt me veel makkelijker op die manier. 

@Roos: Misschien was alles proberen een beetje te ruim geformuleerd. Alles lijkt me idd ook niet goed. Alleen als ik naar mezelf kijk ik moet echt nog beginnen met ontdekken. Nu heb ik meer het idee van veel dingen ben ik wel benieuwd naar. Alleen zijn het denk ik wel de 'begin' dingen en geen hele extreme dingen. Dus misschien is het daarom ook makkelijker te zeggen hoor. 

@Beertjelief: Dat is wel echt een heel uitgebreid onderzoek. Maar het klinkt wel heel verstandig eigenlijk. 

ScatteredStars schreef op 30-08-2021 om 11:49:

Voor echte verbale vernederingen waarbij er wordt gezegd waar je niet goed in bent zou ik te onzeker zijn. Ik weet niet super veel grenzen, maar dat is er wel 1 van. Op een andere manier toegesproken die vernederend kan zijn misschien. Al is dat denk ik ook gewoon uittesten als je wat verder bent?

Vinden jullie het niet lastig om toe te geven dat je vernedering leuk vindt op een bepaalde manier? Aangezien het in het dagelijkse leven een hele duidelijke no-go is. Ik kan het dan niet helemaal goed accepteren dat je daar nieuwsgierig naar bent of het leuk vindt zoiets.

@Lollypopje: Het klinkt wel echt fijn dat je gelijk al zo goed wist wat je leuk vond en dat er maar een aantal dingen waren, waar je benieuwd naar was. Het lijkt me veel makkelijker op die manier.

Er zijn uiteraard wel dingen bijgekomen waar ik nieuwsgierig naar werd door foto's of verhalen die ik tegen kwam, maar dat is meer geleidelijk gegaan. En soms kwam er dan het moment om het te doen, andere dingen komen misschien ooit nog. Maar de dingen waar ik nieuwsgierig naar ben, zijn eigenlijk vooral andere vormen van mijn beleving uiten of spelen met emoties waar ik nu al graag mee speel.

En toegeven dat ik iets heb met vernedering en wat dan precies blijft lastig. En als ik het hardop moet uitspreken overvalt de gêne me nog steeds.

Lollypopje schreef op 30-08-2021 om 09:39:

Maar is dat niet altijd zo in een spel? Ik heb vroeger veel losse contacten gehad maar moest toch wel echt een band voelen met iemand voordat die overgave er was. En alles wat ook maar linked aan mind play werkt niet zolang ik de ander niet accepteer in zijn rol en die band niet voel.

Yvaine schreef op 30-08-2021 om 12:31:

[..]

Maar is dat niet altijd zo in een spel? Ik heb vroeger veel losse contacten gehad maar moest toch wel echt een band voelen met iemand voordat die overgave er was. En alles wat ook maar linked aan mind play werkt niet zolang ik de ander niet accepteer in zijn rol en die band niet voel.

Dat is heel persoonlijk denk ik.

Ik kan het niet, maar er zijn genoeg mensen die geen diepe connectie nodig hebben voor diverse soorten spellen.

ScatteredStars schreef op 30-08-2021 om 11:49:

Vinden jullie het niet lastig om toe te geven dat je vernedering leuk vindt op een bepaalde manier? Aangezien het in het dagelijkse leven een hele duidelijke no-go is. Ik kan het dan niet helemaal goed accepteren dat je daar nieuwsgierig naar bent of het leuk vindt zoiets.

Nee, eigenlijk niet. Mijn gene heeft zich opgelost met het klimmen der jaren, niks menselijks is me vreemd, ook niet van mezelf. Er zijn wel genantere zaken die ik met Vent bespreek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.