Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

BDSM - Deel 1 (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvaine schreef op 27-08-2021 om 20:38:

[..]

Oké dan snap ik meer wat je bedoelt. Ik denk inderdaad ook dat dit soort personen vaak dezelfde tactiek gebruiken en het niet snel aan zullen moedigen om contact met andere bdsm-ers te zoeken. Ik vraag me dan ook af of die banlijst echt helpt omdat dit soort personen wellicht toch niet vaak op events afkomen.

De mensen die er op staan, zijn helaas wel actief in de scene. De lijst zal helaas ook niet kunnen voorkomen dat misbruikers slachtoffers maken. Wat ik heb begrepen is vooral het doel dat de slachtoffers veilig naar een event kunnen zonder met hen geconfronteerd te worden. 

Marquise schreef op 27-08-2021 om 20:37:

Ik ben niet per sé tegen een banlijst al moet je wel opletten hoe en wat die wordt opgesteld. Geheel vriendjespolitiek uitsluiten, aan beiden kanten trouwens, zal nooit lukken.

Sowieso is het gemakkelijker als figuur A op een feest van B continu de fout ingaat en B besluit dat A dus niet meer welkom is. Ik noem maar wat, er zijn meerdere klachten dat figuur A mensen lastigvalt op feessie van B. Dat gebeurt in de reguliere uitgaanswereld ook. Maar voor de rest: moeilijk. Ik ben blij dat ik geen organisator ben.

Het is ook een lastige kwestie. Wat ik weet van de organisator die enige openheid gaf gaat het om mensen waarvan de organisatie meerdere incidenten heeft gehoord. 

Mensen die zich echt misdragen op een event zijn vaak sowieso niet meer welkom. 

Ik vind die vergelijking met een feestje wel mooi. Als je je daar misdraagt ben je ook niet meer welkom. En als ik weet dat je je bij een vriend van mij hebt misdragen op zijn feestje nodig ik je ook niet uit.

Yvaine schreef op 27-08-2021 om 20:51:

Ik vind die vergelijking met een feestje wel mooi. Als je je daar misdraagt ben je ook niet meer welkom. En als ik weet dat je je bij een vriend van mij hebt misdragen op zijn feestje nodig ik je ook niet uit.

Van de organisator van wie ik het weet, was dat dus ook één van de redenen om iemand er op te zetten.

SilverQuelea47

SilverQuelea47

27-08-2021 om 21:38

Yvaine schreef op 27-08-2021 om 20:51:

Ik bedacht net dat ik beter het woord event had kunnen gebruiken. 

Overigens denk ik wel dat er altijd moet worden opgepast om niet te denken 'mannelijke Dom = dader, vrouwelijke sub = slachtoffer'. Algemeen gesproken he, ik ga er niet vanuit dat men dat hier in dit topic doet.

Marquise schreef op 27-08-2021 om 21:38:

[..]

Ik bedacht net dat ik beter het woord event had kunnen gebruiken.

Overigens denk ik wel dat er altijd moet worden opgepast om niet te denken 'mannelijke Dom = dader, vrouwelijke sub = slachtoffer'. Algemeen gesproken he, ik ga er niet vanuit dat men dat hier in dit topic doet.

Klopt. Ik ken ook zo'n verhaal. Misschien geen geweld op seksueel misbruik, maar wel manipulatie en als jij dit niet doet dan....

Ook vrouwen die graag hun zin krijgen, weten manieren te verzinnen.

SilverQuelea47

SilverQuelea47

27-08-2021 om 21:46

Juh, ik zat te denken aan subs die het woord nee niet begrijpen en hardnekkig een D lastig vallen, of gewoon een vrouwelijke domly domme, et cetera.

Ik heb trouwens niet de discussie op Fet lezen, ik vind het wel goed dat de discussie er is.

Ik heb de Fetlife discussie ook niet gelezen. Maar kan wel beamen dat ook vrouwen zich kunnen misdragen. Zelf overigens eigenlijk maar één keer een nare ervaring gehad, daar jaren geleden ook een topic over geopend op Viva. Verder alleen maar “normale” mensen tegen gekomen, wel veel mensen met wie ik geen klik had maar geen mensen met kwade bedoelingen.

Ik op mijn eerste D na ook alleen maar fijne ervaringen en heb toch best wel met een redelijk aantal gespeeld. En ook tussen met wie ik niet heb gespeeld zitten er hele leuke en aardige met wie ik omga.

Hoi, 

Na lang twijfelen wil ik misschien hier ook mee gaan schrijven. Ik ben bezig met het ontdekken wat ik precies leuk vind qua bdsm. Nu alleen nog maar de begin stapjes gezet eigenlijk en ik ben benieuwd hoe het is als het qua intensiteit heftiger is en evt. ook andere dingen. 

Op dit moment ben ik single en ik kan dit gaan uittesten met twee mannen (los van elkaar). Er spelen van alle kanten allemaal gevoelens mee, dus het is niet de ideale situatie. Maar ik vertrouw ze beide voor 100% en het is in een veilige omgeving. 

In begin had ik wel moeite met dingen omdat het helemaal tegen mijn idee van 'normaal' gaat. Dat mensen sommige dingen respectloos vinden naar vrouwen toe of dat mensen het raar zullen vinden. Herkennen mensen dit?

Ja hoor dat herken ik heel sterk ScatteredStars. Ik ben nog maar een maand of acht bezig met deze kant van mezelf te ontdekken (trouwens ook met twee verschillende mannen). Ik ben redelijk feministisch ingesteld en heb op mijn werk een leidinggevende rol en vond (en vind) het soms (vooral van te voren of achteraf) raar dat ik zo graag in een dienende rol kruip. Wat het voor mij makkelijker maakt is het dragen van een collar, dat zet de knop om. Met de ene man waar ik mee speel ga ik altijd tussendoor uit eten, die adempauze helpt ons allebei om elkaar ook in een andere rol te kenne en dat helpt voor mij ook. De andere man is een collega die mijn werk kent en uitermate respecteert en dat helpt ook. En ik leer steeds meer dat dit een stukje van mezelf is waar ik veel plezier aan beleef, relaxed van word en (gek genoeg) ‘goed’ in ben.

Ja ik ben dus ook heel erg voor gelijkwaardigheid normaal gesproken en overal controle over hebben. Maar in de slaapkamer niet en ik weet ook dat ze me daarbuiten echt respecteren, dus dat stukje kan ik wel loslaten en het als spel zien, daar totaal geen moeite mee. Aangezien ik het zelf wil. Wel wat andere mensen denken. Wat heel stom is, want zij komen het alleen te weten als ik het ze zelf vertel. 

Lijkt me wel lastig trouwens met een collega! Of werk je niet direct met hem samen? Wel fijn dat je een manier hebt gevonden om die knop om te zetten. Heb jij er bewust voor gekozen om met twee mannen om te gaan of is dat zo gelopen? 

@ScatteredStars Ik hoor/lees jouw gevoel bij veel mensen die net beginnen.
Ook bij Dominanten het gevoel van "dit hoort niet".

Ik ben op dat gebied best wel een uitzondering, want ik heb daar nooit echt last van gehad. Wel dat ik me bedacht dat het waarschijnlijk best raar was wat ik deed, als ik even van buitenaf naar mijzelf keek, maar daar hing verder geen oordeel aan naar mijzelf.

Nu ben ik al mijn hele leven een buitenbeentje, andere manier van denken, andere muziek smaak, andere interesses dan de meesten. Toen ik deze kant van mijzelf ontdekte was dat echt iets van "dat kan er ook nog wel bij", want raar was ik toch al volgens de norm

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

28-08-2021 om 22:28

@ScatteredStars welkom  
Het leest alsof je ‘t naar je zin hebt, leuk
Heb je voor beide mannen gevoelens? 
Waarom zijn gevoelens niet ideaal? 
Beetje nieuwsgierig

Ik herken je gevoel ook niet echt, bij mij ging ‘t zoals bij @lollypopje 
Dit is raar en vreemd, dus dit zou me best wel eens goed kunnen passen! 
Ik heb jouw versie vaker gehoord, dat er een acceptatie proces is
Bij allen van wie ik ‘t gehoord of gelezen heb is dat helemaal goed gekomen
Niks zo feministisch en gelijkwaardig als eigen keuzes en beslissingen maken en met wie je dat (allemaal) doet! 

@Lollypopje: Fijn dat jij er geen last van had en het gelijk kon accepteren! Wel goed om te horen dat dit vaak voorkomt en dat het niet heel raar is dat ik het heb. 

@Beertje: Ja ik heb het zeker naar mijn zin! Het is echt leuk om te ontdekken wat je nu precies leuk vindt. Voor beide mannen heb ik ook gevoelens en zij ook voor mij. Alleen het kan met beide niks worden denk ik. 1 sowieso niet en bij de ander acht ik de kans klein. Ik sluit het niet helemaal uit, maar vermoed het niet. Daar moet ik alleen nog mee kijken waar we uiteindelijk komen te staan. Met 1 is het al wel duidelijk en dat is vrijblijvend iig. De verhoudingen liggen ook gewoon lastig en qua gevoelens is het nogal onrustig op deze manier. 

Ik geloof ook wel dat het met het acceptatie proces goed zal komen hoor. Het gaat iig al beter dan in begin. Maar fijn dat het voor jou ook gewoon gelijk goed aanvoelde en dat je het direct vond passen. Wel een goed punt heb je, dat het juist feministisch is dat je zelf de keuzes maakt met wie en wat je doet. Alleen zo zullen veel mensen het niet zien denk ik. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.