Relaties Relaties

Relaties

Zure vriendin

Ik heb een vriendin die ontzettend zuur doet. Van de week reageerde ik op werk niet op Skype en ging ze daarna kattig doen op Whatsapp. Ik heb haar gebeld en gezegd dat ze haar excuses moet aanbieden of ik wil niks meer met haar te maken hebben. Ze zei toen dat ik raar aan het doen was. En nu neemt ze niet eens meer op.

Hoe laat ik haar sorry tegen mij zeggen?


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-10-2021 om 18:28

Niet.
Je kunt wel voor jezelf bepalen hoe je nu verder, of niet verder wil met haar.

Je kunt uitleggen wat haar manier van communiceren met jou deed. Zonder verwijten en het compleet bij jezelf houden.

Maar je kunt niemand forceren om sorry te zeggen als ze dat niet willen. En als ze dat wel doen, zou het geen gemeende sorry zijn.

Je kunt mensen niet laten doen wat jij wilt. Je kunt wel zelf bepalen wat je doet met mensen die je niet fijn vindt in je leven (mits je er niet afhankelijk van bent, zoals je baan, collega's etc.).

Huh, waarom zou je haar verplichten excuses aan te bieden? Beslis gewoon zelf of zij de vriendschap nog waard is of niet.

Schrijf zelf een excuusbriefje, voer haar dronken en laat haar tekenen. Opgelost. 

Roosje1991

Roosje1991

24-10-2021 om 18:42 Topicstarter

Ze is heel onaardig geworden. En ik heb geen zin om als we op kantoor mogen komen haar te gaan vermijden.

Infobericht: Bericht deels aangepast ivm delen privégegevens. 


wow, dit soort privézaken deel je toch niet op een openbaar forum??


Misschien moet je eens leren privé en zakelijk gescheiden te houden 

doe niet zo raar en haal dat weg joh. 

Wie van de twee is nou de zure vriendin? 

Je hoeft ook niet te vermijden. Je doet gewoon beleefd zoals een professional betaamt.

Haar dwingen om sorry te zeggen?
Dat doe je met kleuters: Geven jullie elkaar een handje en zeg dat het je spijt. En dan weer samen spelen.
Als je volwassen bent werkt het zo niet. Dan vraag je hooguit waarom ze zo reageerde en praat je het uit

Uit je OP en je reactie krijg ik het idee dat niet zij, maar jij het probleem bent

Ik vind het ook raar dat je haar opbelt en zegt dat ze excuses moet aanbieden. Het komt van twee kanten.. 

Over welke leeftijdscategorie hebben we het?   

... ze haar excuses moet aanbieden of ik wil niks meer met haar te maken hebben.

Ze biedt haar excuses niet aan, is het dan nog niet duidelijk? 
Ik denk dat ZIJ niks meer met JOU wil te maken hebben, ipv omgekeerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.