Relaties Relaties

Relaties

Zouden jullie een familielid in huis halen ?

animated-waving-thanksgiving-day-family-feast-1.gif


  Onderstaand artikel is natuurlijk extreem , maar het zette me wel aan het denken .

Zouden jullie een familielid in huis nemen ?
Of ooit gedaan misschien ? Hoe beviel het ?

https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/artikel/5346992/marleen-neemt-nooit-meer-een-familielid-huis-hoogbejaarde-tante-rita-dood


Ik vind het nogal een ongeloofwaardig verhaal.

Antwoord op de vraag: nee ik zou dat niet doen, tenzij het één van mijn eigen kinderen betreft.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

22-11-2022 om 14:41

Wij wonen klein en zitten elkaar soms al in de weg. Laat staan dat er dan nog iemand bij zou komen. Een slaapplek is er nog wel voor een derde persoon, maar voor langere tijd denk ik wel dat het een probleem zou worden. 

Mijn dochter is de enige die ik nooit zou weigeren.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

22-11-2022 om 14:42

Ik geloof ook vrij weinig van dit verhaal, maar goed. Ik zou het alleen doen als je een aparte woonruimte kunt creëren in bv de tuin, maar zeker niet in huis. 

Nee 
Ook alleen mijn kinderen.

Nee nooit, ik zou alleen mt een eventuele partner willen samen wonen, maar verder ben ik echt niet geschikt om mijn huis met anderen te delen.
Nog los van dat ik er niet eens de ruimte voor heb

Ik geloof er ook niks van.
Zelf zou ik niemand in huis hoeven. We hebben zelf wel een paar maanden bij schoonouders gewoond maar was blij dat ons huis klaar was hoe lief ze ook zijn.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

22-11-2022 om 14:50

Dat verhaal lijkt me voor het grootste deel verzonnen ja.

Ik zou alleen mijn kinderen opnieuw in huis nemen mocht er een noodsituatie ontstaan. 

Nee. Nooit. En als ze al een tijd weg zijn, ook mijn kinderen niet. 

wild-flower

wild-flower

22-11-2022 om 14:56 Topicstarter

Een mantelzorgwoning bij een kind in de tuin hoor ik wel eens .  Nee hoor , ik zou mijn kinderen niet tot last willen zijn .

wild-flower schreef op 22-11-2022 om 14:56:

Een mantelzorgwoning bij een kind in de tuin hoor ik wel eens . Nee hoor , ik zou mijn kinderen niet tot last willen zijn .

Ik ook niet. Ik ben 65 en heb me echt voorgenomen mijn kinderen nooit te belasten met mijn eventuele hulpbehoevendheid. Als het nodig is huur ik wel thuiszorg in of andere hulp die nodig is. Daar hou ik nu al rekening mee i.v.m. spaargeld.

Netherfield schreef op 22-11-2022 om 14:52:

Nee. Nooit. En als ze al een tijd weg zijn, ook mijn kinderen niet.

Nou ik bij voorkeur ook niet natuurlijk. Alleen in noodgevallen.

Ik geloof hier niks van. Tante eist ontbijt, dan zeg je toch gewoon "regel jij dat eens lekker zelf". En tante komt een uur te laat aan tafel, dan begin je toch gewoon en mag tante haar prakkie opwarmen?

Of dit verhaal is onzin of deze mensen waren zelf niet snugger bezig.

Ik geloof ook niets van dit verhaal. Te veel vreemde details. Ik zou persoonlijk wel een familielid in huis nemen. Wij hebben recent ook een half jaar vluchtelingen uit Oekraïne opgevangen. Ook dat ging heel goed. Wij hebben zelf vijf kinderen. Dus druk is het hier in huis toch altijd. Ik snap alleen niets van die vreemde regels van die vrouw. Waarom moet die tante om negen uur aan het ontbijt zitten? Wat maakt het uit als ze het programma dat die man kijkt stom vindt? Ik zou mij om dat soort dingen echt niet druk kunnen maken. Met onze vluchtelingen hadden we ook hele soepele regels. Meeeten mag hier altijd. Als je zelf later wil koken, vinden wij dat ook goed. Ik denk dat het dus ook heel erg van je eigen verwachtingen en flexibiliteit afhangt. Dit moet wel bij je passen.

Mijn vader, zeker! Vooral sinds in geen moeder heb, is hij het enige wat ik heb. Geen siblings en geen kids. Vrienden zou ik niet zo doen. Misschien voor n week als dat voldoende was om te helpen. Maar echt geen maanden 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.