Relaties Relaties

Relaties

Zoon verbied contact met kleindochters

Ik lees al een tijdje mee en heb een account aangemaakt met de hoop op dat iemand mij advies kan geven.
Mijn zoon en zijn ex hebben 2 dochters en na hun scheiding heb ik altijd contact gehouden met zijn ex zodat ik onderdeel kon zijn van het leven van mijn kleindochters. Dat wist zoon ook en dat vond hij ook goed. Maar toen kreeg mijn zoon een nieuwe vriendin en alles veranderde opeens. Ze gingen al snel samenwonen en waar eerst de meiden om de week kwamen, veranderde dat naar om het weekend. Zij kon namelijk de drukte niet aan en mijn zoon ging daarin mee om de lieve vrede te bewaren. Ik heb al tegen zoon gezegd dat ik dit een erg slecht idee vond, maar hij kapte mij af en zei dat ik mij er niet mee moest bemoeien. 
Nu heeft hij met zijn vriendin een baby en de meiden komen nu niet meer bij mijn zoon omdat zij 3 kinderen te veel vindt. In plaats van een weekend bij papa is het veranderd naar een middagje naar de dierentuin. En zelfs dat slaat zoon soms over omdat zijn vriendin hulp nodig heeft met de baby. Om mijn kleinkinderen toch nog regelmatig te kunnen zien heb ik dus veel contact met zijn ex. 
Gisteren heeft mijn zoon mij opgebeld omdat blijkbaar zijn vriendin erachter kwam. Mijn zoon heeft gezegd dat ik dat niet meer mocht doen omdat zijn ex zijn huidige vriendin zwart probeert te maken. Wat niet het geval is zijn ex heeft het nooit over haar. Het liefst wil ik contact houden met de ex om de band met mijn kleindochters te behouden. Maar ik ben bang dat dan de band met mijn zoon nog slechter wordt.
Ik wil zijn vriendin niet de schuld geven want mijn zoon is de eindverantwoordelijke, maar toch voelt het alsof zij de band tussen mijn zoon en zijn dochters probeert te verbreken. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? 

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 10:41 Topicstarter

verbiedt natuurlijk

Zie jij zijn jongste kind, die hij met zijn huidige vriendin heeft wel? En zien zijn oudste kinderen hun half broertje of zusje?
Bespottelijk, dat jouw zoon niet met zijn oudste twee kinderen en de baby naar jou toe komt zodat je ze dan maar bij zijn ex moet zien.
Of speelt hier nog heel wat anders?

Schippertje1968 schreef op 14-06-2026 om 10:41:

verbiedt natuurlijk

Lieve schat, niemand valt over een spelfout met dit verhaal hoor!❤️

Deze nieuwe baby is toch ook jouw kleinkind? Kun je zijn nieuwe vriendin, jouw nieuwe schoondochter wat hulp bieden?

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 10:51 Topicstarter

Poezie schreef op 14-06-2026 om 10:45:

Zie jij zijn jongste kind, die hij met zijn huidige vriendin heeft wel? En zien zijn oudste kinderen hun half broertje of zusje?
Bespottelijk, dat jouw zoon niet met zijn oudste twee kinderen naar jou toe komt zodat je ze dan maar bij zijn ex moet zien.
Of speelt hier nog heel wat anders?

Zij heeft veel rust nodig. Dus als ik het jongste kleinkind zie is het maar een half uurtje. Mijn kleindochters hebben een paar keer hun halfbroertje gezien. Maar zij vindt die meiden te druk en wil niet dat ze dichtbij de baby zijn. Mijn zoon ziet zijn eigen dochters nog maar 1 of 2 keer per 2 weken en dan voor een paar uur. Ik moet het wel via zijn ex spelen anders zie ik mijn kleindochters haast nooit.

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 10:54 Topicstarter

EchteNoorderling schreef op 14-06-2026 om 10:47:

Deze nieuwe baby is toch ook jouw kleinkind? Kun je zijn nieuwe vriendin, jouw nieuwe schoondochter wat hulp bieden?

Ze wil graag alles naar haar toetrekken. Ik probeer een relatie met haar op te bouwen, maar dat vind ik erg moeilijk. Zeker als ik weet hoe ze het contact tussen mijn zoon en zijn dochters verstoord. Daarnaast voel ik aan dat ze erg jaloers is op de ex van mijn zoon.

Ik zou goed contact houden met mijn schoondochter en kleindochters. Wat mijn zoon daar ook van vindt . Ik zou duidelijk stellen dat ik hem ook belangrijk vindt en zijn nieuwe vrouw ook . Maar dat het echt los van elkaar staat . Het is dan zoon zijn keus . 
Kiest hij dan voor geen contact dan is dat maar zo .
Hoe komt je zoon zo akelig???

Schippertje1968 schreef op 14-06-2026 om 10:54:

[..]

Ze wil graag alles naar haar toetrekken. Ik probeer een relatie met haar op te bouwen, maar dat vind ik erg moeilijk. Zeker als ik weet hoe ze het contact tussen mijn zoon en zijn dochters verstoord. Daarnaast voel ik aan dat ze erg jaloers is op de ex van mijn zoon.

Je zoon is het probleem hoor 

Zoon heeft geen ruggengraat.

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 10:59 Topicstarter

Roos57 schreef op 14-06-2026 om 10:57:

[..]

Dat weet ik ook. Ik snap niet dat hij het contact met zijn eigen kinderen op zo'n laag pitje zet.

Dit kan je niet oplossen Schippertje, dat kan alleen jouw zoon.

Ik zou voor de kleindochters kiezen en het contact met ex niet verbreken. Die kinderen moeten hun vader ook al missen, als oma zou ik ze niet óók nog willen laten vallen.

Daar zou ik open en duidelijk over zijn tegen zoon, zijn vriendin en zijn ex.

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 11:01 Topicstarter

Hoe komt je zoon zo akelig???

Eerst waren de meiden om de week bij hem en dat ging allemaal goed. Maar toen hij zijn nieuwe vriendin heeft leren is dat contact langzamerhand verwaterd. Haar gevoelens werden belangrijker dan zijn dochters. 

[..]

Maar die vriendin is de kwade genius die loopt te stoken, die verzint blijkbaar dingen om de zoon alleen voor haar te krijgen als ik het zo lees, heel kwalijk.

Wat verdrietig Schippertje, ik heb me geprobeerd om iets te bedenken wat ik zou doen als dit me zou overkomen. 
Vragen of je zoon tijd heeft om bij je langs te komen, hem uitleggen wat dit met je doet is het eerste wat in me opkomt. Afspraken maken, over de manier waarop jij wel in contact kunt blijven met je kleindochters.... want dat zou ik me niet laten verbieden.
Maar wellicht heb je dit al gedaan... sterkte

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 11:11 Topicstarter

Muurbloem1985 schreef op 14-06-2026 om 11:05:

[..]

Maar die vriendin is de kwade genius die loopt te stoken, die verzint blijkbaar dingen om de zoon alleen voor haar te krijgen als ik het zo lees, heel kwalijk.

De baby is 6 maanden, dus ik geloof haar wel dat ze moe is en dat ze de drukte niet aankan. Maar waarom kies je dan voor een man met kinderen? Het voelt alsof zij zijn dochters ziet als ongewenst. En dat maakt het erg moeilijk voor mij om een relatie met haar op te bouwen als ze zoiets voelt voor mijn kleindochters. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.