Relaties Relaties

Relaties

đŸ˜± Yelp! Ik moet daten!

😕 En ik zie er best een beetje tegenop! 
Mijn leeftijd zit ergens tussen de 35 en 42 en kan mij niet meer herinneren dat ik ooit vrijgezel geweest ben
Ik heb ook nooit alleen gewoond
Ben nooit ergens helemaal verantwoordelijk voor geweest en heb ook nog nooit een echte date gehad met een vreemde gehad!


En dus vliegen er zoveel vragen door m’n hoofd waarvan ik hoop dat jullie mij een beetje van antwoorden kunnen voorzien!
Waar date men? Welke apps? (Tinder hoeft niet) 
Wanneer spreek je af? Stuur je pikante foto’s? Schotel je je beste versie voor, of laat je merken dat je best een hoopje ellende met rugzakje bent? 
Hoe garandeer je veiligheid als je op die eerste date gaat? 
Bespreek je wie wat betaald? Zoen je op die eerste date? 
Hoe schrijf je een profiel / advertentie en laat je die nalezen? 

Zoveel vragen!
Ben een beetje opzoek naar verhalen van jullie eerste dates met vreemden 
Dus wie wil mij daar meer over vertellen?


Oei, ik kan je niet helpen. Ben al eeuwig samen met m'n man. Maar veel succes!
Wil je het zelf ook, het daten?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

06-03-2022 om 10:49

😂ik zat erover na te denken, maar ik heb ook nog nooit een vreemde gedate. Succes!! Heb je er wel zin in? 

Je moet niet hĂš.

Maar als je wil daten lijkt het me het beste om gewoon lekker jezelf te zijn, niet gelijk je hele hebben en houwen over je leven en je mindere periodes op tafel te gooien en ook niet dat je nog minstens 5 kinderen wil. 
Spreek in het begin op openbare plekken af en niet gelijk heel lang (dus...koffie drinken, geen 10-gangen diner op een eerste date)
Geen pikante foto's sturen, tenzij je een onbetaald blootmodel op www wil worden.
Als je een veiligheidscheck wil, spreek dan met je moeder/vriendin/buurvrouw af dat ze je halverwege de date even belt en als je niet opneemt de fbi inschakelt.
Betalen 50/50. 
Geen idee van apps, als je een beetje low key mensen wil ontmoeten dan kun je bijv. nmlk proberen, dat is niet date gericht. 

Verder.....wees een beetje kritisch en niet te goedgelovig.....en.....enjoy yourself!

je moet niks he

Overigens vind ik daten ook super ingewikkeld. Ik heb dates gehad via OKcupid, maar dat chatten wordt ik te onrustig, en een jouw ook bekend kanaal. Dat tweede werkt voor mij beter, gewoon mailen. En als ze mijn profiel daar lezen, weten ze al meteen veel over mij

Ik zou niet meteen je hele rugzak op tafel gooien, alleen wat in die fase belangrijk is. 
Afspreken doe ik vrij snel, want vaak genoeg klikt het dan toch niet, komen ze niet opdagen of zeggen ze last minute af. Dus dan weet je dat ook meteen
Pikante foto's krijgen ze niet. Omdat ik date als bdsm'er mogen ze het zelfs doen zonder gezichtsfoto, geen zin om later herkent te worden door Ă©Ă©n of andere creep met wie het nooit een date wordt.

Ik zou voor jezelf vooral ook de vraagstellen wat jij wilt en zoekt en dat duidelijk communiceren. En als je reactie krijgt daarop, dat nog eens specifiek navragen want je wilt niet weten hoeveel mannen " er overheen lezen" als ze er niet aan voldoen. Hoe vaak ik niet "oh dat heb ik helemaal gemist" heb teruggekren

Maar mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar iemand gewoon tegen komen, want ik vind daten ingewikkeld en super veel gedoe.

Ehm... je kunt je niet herinneren dat je ooit vrijgezel bent geweest en je hebt ook nog nooit alleen gewoond. Dus je woon nu nog bij... je ex? Je ouders? Je ex is nog niet jouw ex?

Zusterclivia schreef op 06-03-2022 om 11:04:

Ehm... je kunt je niet herinneren dat je ooit vrijgezel bent geweest en je hebt ook nog nooit alleen gewoond. Dus je woon nu nog bij... je ex? Je ouders? Je ex is nog niet jouw ex?

Dacht ik ook, maar ze kan nu ook met haar kinderen wonen

Misschien eerst eens een paar jaar alleen zijn? Dan heb je een veel steviger basis om de juiste tegen te komen imho. Anders pak je wellicht te snel de eerste de beste om maar niet alleen te zijn. En dat pakt meestal niet goed uit. 

Het ‘moet’ toch niet? Je wilt iets. En wat je wilt, daar lees ik niks over. Misschien daar eens beginnen: helder krijgen wat je zoekt.

Ik ben de mannen in mijn leven allemaal ‘in het wild’ tegengekomen, soms letterlijk in het bos, op het werk, tijdens sporten, tijdens hobby. 

Ik zeg dat niet zomaar: weet wat je zoekt. Ik was meestal samen met Ă©Ă©n van de mannen achter mij aanzat maarrrrr de laatste heb ik zelf ‘uitgezocht’ en hij vond mij ook leuk. Dat werkt echt veel beter. Al vele jaren inmiddels, dus recente date ervaring heb ik niet. 

Beertjelief

Beertjelief

06-03-2022 om 12:03 Topicstarter

Lief! Al die reacties 😊

@Saga het liefst sla ik het over en word ik wakker in de relatie van m’n dromen  
Nee, ik kijk er niet naar uit, maar vrees dat het toch moet gebeuren 
Jij en je man klinken heel sterk! Ik hoop zo’n antwoord als jij over 25 jaar te kunnen geven 

@peen Heerlijk! Je loopt iemand tegen het lijf en blijft plakken
Dat lijkt mij leuker dan daten, dat is het volgens mij ook
Maar ik zie mezelf niet iemand tegenkomen zo snel  
Zin dus niet zo, maar dat hele single zijn bevalt mij erg slecht

@wollstonecraft DANK JE! 
Hele nuttige tips! Ik ben volgens mij best een open boekje
Geen behoefte om blootmodel te worden, hetzij betaald of onbetaald  
Niet gelijk te lang maar eerst (chocomelk 😁👏) koffie is geen slecht idee

@Lolly en daar durf ik dus niet te daten! 
De een na de andere “expert” die “trainingen” geeft komt langs 
Dat geeft me een beetje de creeps! 
(Volgens mij zijn mijn foto’s best herkenbaar) 
Chatten word ik ook onrustig van, dus OkCupid laat ik links liggen 
Vind dat mailen al vrij vermoeiend soms haha

En ik kom ook liever iemand tegen, maar ja, waar??? Haha
Mag ik je een keer een advertentie sturen die ik heb geschreven? 😇

Een heel eisenpakket heb ik wel al staan, nog niet echt wat ik te bieden zou hebben 😳 dus hij moet nog herschreven worden

Dank je voor je tip om na te vragen of ze goed gelezen hebben

@zusterclivia & Yumi eigenlijk heel simpel
Verkering op de basisschool, ging uit rond 15e 
Tegelijkertijd al bezig met een ander
Uit huis in een studentenhuis en binnen een week daar samenwonend 
Na studentenhuis samenwonen met toenmalige partner 
Kreeg toen 2 nieuwe partners, huis verkocht en nu in huidige huis 
Partners zijn nu exen en ik woon nu 3 weken in m’n eentje 

En vind dat niks 😁

(ik klink vrij desperate, daar ben ik mij van bewust) 

@Lexus een paar jaar?
Haha
Ik vind een paar weken al veel
Ik hoor het advies echter aan alle kanten, even geduld, even wachten, even alleen zijn! 
Is dat echt omdat je anders te snel setteld voor minder? Want ik weet wel wat ik zoek! 

Een zeemeermanofvrouw, iets wat niet bestaat haha (niet echt in de letterlijke vorm , ik heb gewoon echt een enorm eisenpakket)
Dus ik zou sowieso moeten settelen voor minder denk ik? 

@Beertje Je weet best waar en hoe. Je weet hoe ik mijn fwb's tegen het lijf heb gelopen

En je moet nooit settelen voor minder en juist daarom is het niet verkeerd even alleen te zijn. Leren voelen wie jij bent zonder partner, want partners kleuren je. En ja dat is eng, daarom is het verleidelijk om meteen weer opzoek te gaan om ergens in te springen. Maar jij bent al zover gekomen, dit kun jij ook. Gewoon even rust. Even weer in balans komen. Dan komt het wel.

Waarom geen Timder? Dat is juist een fijne laagdrempelige recht-voor-zijn-raap-app voor date noobs.

Ik spreek graag ergens na 2-4 weken contact af. Niet te snel want ik wil vissen of ik interesse heb, niet te lang want op zelfs het boeiendste chat gesprek knap ik af als de in-person-klik er niet is.

GĂ©Ă©n pikante foto’s sturen naar vreemden! Die worden tegen je gebruikt als je pech hebt of verspreid. Als een oetlul er om vraagt mag ie meteen oprotten bij mij.

Ik schotel mezelf voor zoals ik ben. Ik gooi niet mijn hele lief en leed zo op tafel, maar als iemand ergens naar vraagt geef ik gewoon antwoord.

Nóóit bij jou thuis of zijn thuis afspreken op de eerste date, kies een openbare plek met veel mensen. Een restaurant, bios, café, schaatsbaan, klimmuur of bos, groot veel bezocht park...

Ik zoen geen vreemden dus ik zoen niet op eerste dates. Dat komt bij mij pas als ik serieuzer word.

Wie wat betaalt gaat eigenlijk vanzelf.Ik pak altijd gewoon mijn portemonnee om voor te stellen om te splitten, vaak betaalt de man (en dan bied ik nog aan om te splitten).

Je schrijft geen advertentie, je schrijft een stukje tekst voor het internet om je beter te leren kennen. Wie ben jij? Waar hou je van? Wat zijn je hobbies? Hoe sta je in het leven? Wat is belangrijk voo jou?

Ga je je eisenpakket in je profiel zetten? Wat voor soort eisen zijn dat, als ik vragen mag? Als het zoiets is als: Ik zoek een gezellig en sociale man die van ondernemen houdt en lekker eten zou ik dat prima vinden. Als het iets is als: Ik zoek een blonde man tussen de 20-25 jaar tussen 1.80 en 1.90 die regelmatig sport, goed gekleed gaat en atletisch gebouwd is, zou ik dat zelf niet snel op mijn profiel hebben staan. Dat komt nogal...Tsja...Hoe moet ik het zeggen, over. Ik zou op je afknappen in elk geval. Dat soort eisen zou ik in een chatgesprek uit vogelen, als je daar echt streng op bent. Gewoon door subtiele vragen te stellen.

Rockstar schreef op 06-03-2022 om 12:15:

Waarom geen Timder? Dat is juist een fijne laagdrempelige recht-voor-zijn-raap-app voor date noobs.

Die vraag had ik ook inderdaad. Ik heb mijn verloofde ook via Tinder ontmoet. Daar zijn gewoon de meeste mensen te vinden die ook willen daten. Natuurlijk zitten er ook types bij die niet serieus zijn, maar die haal je er zo uit hoor. Als ze beginnen met, wat doe je vanavond? o.i.d. 

Splitten op een date vind ik zo stom. Kom op zeg, je zit niet op de middelbare school. Dus prima als hij betaalt en anders betaal ik zelf.
Ik moet zeggen dat ik er geen echte ervaring mee heb. Ik heb ook alleen gedate met mannen die ik al kende, en dan ging het heel soepel. Ik denk wel dat ik liefst snel zou afspreken. Op papier/scherm kunnen mensen heel leuk zijn en in het echt blijkt dan de klik er niet.
Van een vriendin heb ik destijds alle datingavonturen vanaf de zijlijn kunnen meemaken. Zij is heel wat rare figuren tegengekomen. Ze viste in de vijver van op het oog normale mannen die gescheiden waren na een lang huwelijk. Tijdens dates heeft ze dus ook regelmatig alles over de exen van die mannen gehoord, en een heel groot deel gaat alweer de markt op als de handtekening onder de scheidingspapieren nog niet eens gezet is. Zij was zelf (imo) ook best al snel en gericht op zoek. Er moest een nieuwe echtgenoot komen. Die heeft ze dan ook gevonden, binnen drie jaar.

 Oef, ik zou het hier als potentiële date  meteen benauwd van krijgen! Rond de 40, nog nooit alleen gewoond en nu al na 3 weken weten dat je vrijgezel zijn niks vindt.. natuurlijk niet, het is even wennen, je moet je draai vinden en leren om zelfstandig te zijn. Dat heeft even tijd nodig. Mensen zeggen niet voor niks, blijf eerst eens een poosje alleen!

Pfoe, bij je laatste post denk ik alleen maar relax.... Leer even alleen te kunnen zijn. Een relatie is niet heilig en geen garantie op geluk. Zo te lezen zoek je een relatie om maar niet alleen te hoeven zijn (wat je pas een paar weken bent). Imo verkeerde reden om een partner te zoeken. Zou mij persoonlijk als potentiële date overigens ook afschrikken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.