Relaties Relaties

Relaties

Wie wil er met mij meedenken? Tijdelijke woonruimte gezocht

wie wil er even met mij meedenken?

(dit vind ik best spannend. Ik heb namelijk nog nooit een topic geopend, maar wel jaren meegelezen op diverse fora.) 

Na 18 jaar samen te zijn, moeten ik en mijn man even een break nemen. 

Ik zou eventueel naar mijn ouders kunnen, maar met corona blijft dat natuurlijk een risico voor hun. Ze zijn al wat ouder en zitten in de risicogroep. Kunnen daardoor ook niet gevaccineerd worden. 

Ik lees wel vaker op fora dat je een tijdje een huisje kan huren via centerparcs of op een camping. Maar wat ik zelf tot nu toe gevonden heb, is dat je daar meer dan 1000 euro per week kwijt, dat geld heb ik niet. 

Misschien hebben andere mensen opties?

Vrienden heb ik ook, maar ik wil ze hier liever niet mee lastig vallen.. Iedereen heeft het moeilijk nu, ik zou geen extra last willen zijn. Dus dat voelt niet goed als optie.. Ik zou namelijk graag willen janken als ik wil janken. Je gaat je toch anders gedragen als er andere mensen bij zijn en je past je natuurlijk aan. (ik dan) Ook wil ik even geen rekening houden met andere mensen (oww dat klinkt zo egoïstisch) maar ik merk gewoon dat ik op ben, ik kan alleen maar huilen terwijl ik dat eigenlijk niet wil. 

Ik heb al een afspraak staan bij de ha voor eventuele hulp. Maar hier blijven voelt ook dat ik vaak op eieren loop. Het is zo zwaar beladen allemaal en ik kan het niet meer luchtig zien. Daarom ook de optie even apart. Zou dat kunnen? Voor een niet al te belachelijke prijs? 

Sorry voor de spelfouten en bedankt dat je dit gelezen hebt. 


Waarom moet jij ergens heen en niet je man?

Binnenkort eindigt het hoogseizoen en dan zijn campings met chalets vast een stuk goedkoper. 

Skykittens

Skykittens

29-08-2021 om 15:32 Topicstarter

Dag dolfje, 

Omdat ik makkelijker weg kan dan mijn man.

Ah dan houd ik dat in de gaten, dankje. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

29-08-2021 om 15:41

Wat rot, sterkte. Je schrijft dat je niemand tot last wil zijn, pas je op dat je niet teveel voor anderen gaat denken? Misschien willen zij je juist graag helpen! 

Ik heb helaas geen concrete adviezen over betaalbaar tijdelijk onderdak, maar ik weet wel dat mensen in mijn omgeving vaak via via iets vinden. Ik zou mensen die je vertrouwt dus vooral gaan vragen of zij misschien nog iemand weten die een paar maanden weggaat en een huurder zoekt, een vakantiehuisje heeft oid.

er bestaan sites voor huizenoppas, dan moetje bv op de poes of de hond passen maar heb je wel een paar weken onderdak. 

Skykittens

Skykittens

29-08-2021 om 15:44 Topicstarter

Ginevra schreef op 29-08-2021 om 15:42:

er bestaan sites voor huizenoppas, dan moetje bv op de poes of de hond passen maar heb je wel een paar weken onderdak.

Ah dat is een goeie, zelf nog niet aan gedacht. Daar kan ik wat mee. Dankje! 

Wat noem je 'even een break'? Want als je enkele weken in zo een huisje moet verblijven, dan gaat de prijs toch nog oplopen. En heb je nog (kleine) kinderen die ook met je mee moeten naar het opvangadres? 
Als je gaat werken zal je rekening moeten houden met schooluren en de uren van jouw werk. Dan moet je alsnog aan mensen vragen om in te springen.

Skykittens

Skykittens

29-08-2021 om 15:46 Topicstarter

Koralinde schreef op 29-08-2021 om 15:41:

Wat rot, sterkte. Je schrijft dat je niemand tot last wil zijn, pas je op dat je niet teveel voor anderen gaat denken? Misschien willen zij je juist graag helpen!

Ik heb helaas geen concrete adviezen over betaalbaar tijdelijk onderdak, maar ik weet wel dat mensen in mijn omgeving vaak via via iets vinden. Ik zou mensen die je vertrouwt dus vooral gaan vragen of zij misschien nog iemand weten die een paar maanden weggaat en een huurder zoekt, een vakantiehuisje heeft oid.

Dat is waar wat je zegt. Ik moet niet zelf gaan invullen en misschien kennen ze wel iemand. 

Skykittens

Skykittens

29-08-2021 om 15:50 Topicstarter

letterkoekje schreef op 29-08-2021 om 15:44:

Wat noem je 'even een break'? Want als je enkele weken in zo een huisje moet verblijven, dan gaat de prijs toch nog oplopen. En heb je nog (kleine) kinderen die ook met je mee moeten naar het opvangadres?
Als je gaat werken zal je rekening moeten houden met schooluren en de uren van jouw werk. Dan moet je alsnog aan mensen vragen om in te springen.

Oe goeie vragen. Ik werk op dit moment niet en heb ook geen kinderen. Dus dat scheelt gelukkig. Hoelang de break duurt? Tja ik weet daar geen antwoord op. Ik snap natuurlijk dat je daar niet vooraltijd kan zitten. Maar misschien is een week of misschien wel 2 voldoende. Gewoon om het even alles los te laten en niet op elkaars lip te zitten. 

Heb je op airbnb gekeken of bijvoorbeeld privékamer in een hostel?

Skykittens

Skykittens

29-08-2021 om 16:10 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 29-08-2021 om 16:04:

Heb je op airbnb gekeken of bijvoorbeeld privékamer in een hostel?

Nee dankjewel. Helemaal niet aangedacht! Ik ga ernaar kijken! 

Nivon, als in natuurvriendenhuizen. Wanneer je lid bent betaal je buiten het vakantieseizoen iets van 18 pppn. Douche en toilet moet je delen maar dat wordt goed schoongemaakt. Er is een keuken waar je zelf kunt koken en de locaties zijn prachtig, rustig in de natuur. Indien je 2 of 3 lokaties bezoekt een aantal nachten (sommige zitten vol in het weekend of vanwege geplande activiteiten), kun je afwisselen.

Micazu is ook een betaalbare site met privé huisjes.. 

Zag de tip al voorbij komen. Oppas voor huizen/huisdieren. Veel mensen gaan nog een paar weken weg. Er zijn verschillende fb groepen waar je een bericht kan plaatsen of op een oproepje kan reageren. Succes

Geen idee of het nog is maar misschien is anti- kraak een optie. Zo heeft mijn neef een jaar ergens in een groot huis kunnen wonen.

Skykittens

Skykittens

29-08-2021 om 18:12 Topicstarter

Hanke321 schreef op 29-08-2021 om 16:30:

Nivon, als in natuurvriendenhuizen. Wanneer je lid bent betaal je buiten het vakantieseizoen iets van 18 pppn. Douche en toilet moet je delen maar dat wordt goed schoongemaakt. Er is een keuken waar je zelf kunt koken en de locaties zijn prachtig, rustig in de natuur. Indien je 2 of 3 lokaties bezoekt een aantal nachten (sommige zitten vol in het weekend of vanwege geplande activiteiten), kun je afwisselen.

Oh dankje! In de natuur wat heerlijk. Dankejwel! Ga deze meteen Googlen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.