Relaties Relaties

Relaties

Wel of niet afspreken

hoi allemaal,

Enige weken geleden heb ik een bericht geplaatst over een ongelukkige situatie mbt een condoom, MAP en mijn vertwijfeling of ik zwanger kon zijn. Dit gebeurde in een prille relatie van 2 maanden. De persoon waarmee dit gebeurde stelde de vraag of het niet beter zou zijn om het weg te laten halen gezien de situatie (niet samenwonen, nog geen kennis gemaakt met alle familie). Ik schrok hiervan en ben opgestaan en naar huis gegaan. Niet echt volwassen ook van mij. In een telefoongesprek wat erna plaats vond, gaf hij aan het geen goede situatie te vinden, " dat ik dan wel een kinderwens mag hebben, maar niet over zijn rug heen", dat we eerst maar moesten afwachten en dan verder kijken. In mijn stress heb ik zo ongeveer gesmeekt om mij niet in mijn eentje te laten zitten met de situatie als het zover kwam, maar daarop weigerde hij antwoord te geven. Volgens hem waren de mensen met wie hij het had besproken het met hem eens. Dacht ik nou echt dat we samen een toekomst hadden en dat we de komende 30jr gelukkig zouden zijn?
Nu is de situatie met een sisser afgelopen. Na 2 dagen stilte biedt hij nu elke dag excuses aan. En wil afspreken om te praten. Wat vinden jullie?  


Ik zou wel afspreken om te praten, maar niet zomaar verder daten met deze man onder het mom van 'we hebben het er niet meer over'.

Maar wat wil jij?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

14-01-2022 om 19:37

Tja, dat is toch niet van belang, wat wij ervan vinden? Volg je eigen gevoel!

Ik snap van hem uit dat het angst was, en nu het probleem weg is wil die wel weer verder. Maar ik vind dat hij heeft laten zien wat je aan hem hebt. Je hebt hem in je stress gesmeekt om je niet alleen te laten, en dat heeft hij wel gedaan. In de tijd dat je hem het hardste nodig had. Ik zou hem niet meer kunnen vertrouwen en geen contact meer willen. Maarja... wat wil jij zelf?

Waarom zou je in 's hemelsnaam nog afspreken met iemand die duidelijk heeft laten zien dat ie compleet waardeloos is als het belangrijk wordt?

Dit wordt toch nooit nog iets, ik zou er mijn tijd dus niet meer aan verspillen.

Wat wil jij?
Wat geeft het jou als je ja zegt?
En wat wil jij nog van hem?

Sb1234

Sb1234

14-01-2022 om 19:44 Topicstarter

niet_rechts schreef op 14-01-2022 om 19:37:

Tja, dat is toch niet van belang, wat wij ervan vinden? Volg je eigen gevoel!

Mijn emoties liggen wat overhoop, vandaar. Die gaan wat op en neer...

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

14-01-2022 om 19:54

Sb1234 schreef op 14-01-2022 om 19:44:

[..]

Mijn emoties liggen wat overhoop, vandaar. Die gaan wat op en neer...

Geef het gewoon tijd, lieverd. Dat kun je hem ook gewoon zeggen, dat je tijd en rust nodig hebt.

Jullie matchen niet. Hij kan jou nooit meer vertrouwen op 't gebied van anticonceptie als je bij zo'n korte scharrel al overweegt een ongelukje te houden. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

14-01-2022 om 20:07

Heel eerlijk gezegd snap ik zijn reactie  wel: of je het niet beter weg kon laten halen. Het is nog een prille relatie en hij werd ook overvallen door de situatie.  Jullie hadden ook een condoom gebruik gebruikt, begrijp ik, dus zwanger worden was zeker niet de bedoeling. 

Buiten dat: volg je eigen gevoel en geef het rustig de tijd. Als hij echt leuk is zou ik hem niet hiervoor 'afschrijven'. 

redbulletje schreef op 14-01-2022 om 20:02:

Jullie matchen niet. Hij kan jou nooit meer vertrouwen op 't gebied van anticonceptie als je bij zo'n korte scharrel al overweegt een ongelukje te houden.

My goodness RB. Dit is toch niet het punt hier. Al wou ze het niet houden; hij heeft haar genegeerd en laten vallen toen ze het moeilijk had, dat is het punt. En nu wil die opeens toch weer terug dus blijkbaar denkt hij er zelf anders over.

Ik snap zijn angst en overvallenheid ook helemaal, en ook dat hij liever had dat ze het weg liet halen, maar niet dat hij haar daarna ging negeren. Ondanks het ongelukje was de kans dat ze zwanger zou worden nihil, gelijk MAP genomen, meerdere negatieve testen gehad. En meneer komt pas terug nadat TO ongesteld is geworden. Sorry hoor, een beetje rationaliteit en steun waren meer op hun plaats

Sb1234

Sb1234

14-01-2022 om 21:32 Topicstarter

Aviendha schreef op 14-01-2022 om 20:15:

Ik snap zijn angst en overvallenheid ook helemaal, en ook dat hij liever had dat ze het weg liet halen, maar niet dat hij haar daarna ging negeren. Ondanks het ongelukje was de kans dat ze zwanger zou worden nihil, gelijk MAP genomen, meerdere negatieve testen gehad. En meneer komt pas terug nadat TO ongesteld is geworden. Sorry hoor, een beetje rationaliteit en steun waren meer op hun plaats

Zo fijn, hoe jij ook in mijn andere post de moeite nam tot lezen en reageren. Sowieso van iedereen die de moeite neemt tot reageren. Dank jullie wel

Sb1234

Sb1234

14-01-2022 om 21:48 Topicstarter

Lollypopje schreef op 14-01-2022 om 19:43:

Wat wil jij?
Wat geeft het jou als je ja zegt?
En wat wil jij nog van hem?

Ik moest even nadenken hierover. Ik ken hem pas net natuurlijk, maar hij kwam serieus over. Wilde mij voorstellen aan familie en had hen over mij verteld. Ik hield dat nog wat af. Als ik met hem appte dan reageerde hij, speelde geen spelletjes. Hij leek lief en trots. Ik kreeg een fijn gevoel bij hem. Ik denk dat ik vooral naar antwoorden op zoek ben. Het wil snappen. Het is zo abrupt gelopen. 

Sb1234 schreef op 14-01-2022 om 21:48:

[..]

Ik moest even nadenken hierover. Ik ken hem pas net natuurlijk, maar hij kwam serieus over. Wilde mij voorstellen aan familie en had hen over mij verteld. Ik hield dat nog wat af. Als ik met hem appte dan reageerde hij, speelde geen spelletjes. Hij leek lief en trots. Ik kreeg een fijn gevoel bij hem. Ik denk dat ik vooral naar antwoorden op zoek ben. Het wil snappen. Het is zo abrupt gelopen.

Antwoorden vind ik best een valide reden om met hem te praten, als je het idee hebt dat hij die kan geven.

Stel dat hij je terug wilt, weet je wat jij dan zou willen? Dat is namelijk geen onwaarschijnlijk scenario.

Sb1234

Sb1234

14-01-2022 om 22:09 Topicstarter

Lollypopje schreef op 14-01-2022 om 22:03:

[..]

Antwoorden vind ik best een valide reden om met hem te praten, als je het idee hebt dat hij die kan geven.

Stel dat hij je terug wilt, weet je wat jij dan zou willen? Dat is namelijk geen onwaarschijnlijk scenario.

Weet je wat het is; ik blijf met zo'n wat-als vraag zitten. Wat als ik zwanger was, had hij dan ook excuses gemaakt en willen praten? Daarop zal ik nooit een antwoord weten. En ook; is dit zijn reactiepatroon wanneer het moeilijk wordt?

Anderzijds; als hij appt springt mijn hart op. We hadden het leuk, ook die dag en ineens stopt dat

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.