Relaties Relaties

Relaties

Wéér een babyshower

wat is dat toch met het fenomeen babyshowers? Kreeg net weer een uitnodiging voor een babyshower van een jeugdvrienden. Maar het is inmiddels haar 3e kindje. Wordt me toch een beetje te gek allemaal. Ik ga wel op kraamvisite, maar dan vind ik het wel weer goed geweest. 
Ik heb vriendelijk bedankt in de groepsapp en daarna de groep verlaten. 

Nu vinden sommigen dat toch wel wat hard. Hoezo dan? Moet ik daar als soort verplichting heen ? Enkel en alleen omdat anderen dat leuk vinden ? Voor iemand die ik hooguit 3 keer per jaar zie. Hoezo? 
Wat vinden jullie? 


Ik vind het ook wel hard. Is het nou zoveel moeite om te gaan om iemand een plezier te doen? Voor vrienden doe je dat lijkt me. 
Jullie zijn blijkbaar wel vrienden genoeg om op kraamvisite te gaan, dat is ook meestal niet het leukste van het leukste. Waarom kan je je dan niet even erover heen zetten en naar de babyshower gaan. 

Of had een smoes bedacht, komt stuk minder hard over. 

Ik snap je helemaal, verschrikkelijk. Zelf heb ik ook aangegeven absoluut geen babyshower te willen mocht ik in verwachting zijn.

Wat mij betreft had je het wel op een andere manier kunnen brengen, of inderdaad een smoes kunnen bedenken en zeggen dat je wel op kraamvisite komt.

Mick87

Mick87

16-09-2022 om 16:44 Topicstarter

ik heb gezegd dat ik over sla. Verder geen verklaring gegeven. 
Het is iemand die in hetzelfde clubje zit. Buiten dat clubje zie ik haar eigenlijk nooit. Dus paar keer per jaar. Leuk om op kraamvisite te gaan en 1 op 1 bij te kletsen. Maar zo'n gedwongen babyshower, nota bene voor de 3e keer, vind ik te veel van het goede.

Tja, ik zit ook niet op elke uitnodiging te wachten. Of dat nou een babyshower of een verjaardag is. Ja, ook op een verjaardag zit je niet altijd te wachten. Of wat voor 'verplichting' dan ook. Dan kan dus ook anders om hè? Dat jij mensen uitnodigt voor je verjaardag, of de verjaardag van je man, of je kind. En de ander denkt: pffff helemaal geen zin, moet dat? Dan zou je zo'n reactie ook niet echt leuk vinden. Tja, dan maar een smoesje.

Ik snap je ook. Ik zou me er denk ik vanaf maken met een ‘ik kan dan niet’ of was het een uitnodiging voor een datumprikker? In dat geval zou ik dan misschien ook wel gewoon eerlijk zijn. 

ik heb niks met babyshowers, ik begrijp best dat vrouwen die hun 1e kind krijgen dat leuk vinden en dan ga ik wel als ik een uitnodiging krijg. Maar een 2e of 3e kindje vind ik ook onzin. Ik moet zeggen dat ik me ook altijd enorm zit te ergeren aan alle spelletjes en andere onzinnigheden die dan worden georganiseerd.. je hebt groot gelijk om over te slaan. 

Mick87

Mick87

16-09-2022 om 16:50 Topicstarter

bieb1963 schreef op 16-09-2022 om 16:45:

Tja, ik zit ook niet op elke uitnodiging te wachten. Of dat nou een babyshower of een verjaardag is. Ja, ook op een verjaardag zit je niet altijd te wachten. Of wat voor 'verplichting' dan ook. Dan kan dus ook anders om hè? Dat jij mensen uitnodigt voor je verjaardag, of de verjaardag van je man, of je kind. En de ander denkt: pffff helemaal geen zin, moet dat? Dan zou je zo'n reactie ook niet echt leuk vinden. Tja, dan maar een smoesje.

Ik vier mijn verjaardag nooit. Mijn vriend ook niet. En we hebben geen kinderen 😅 

Ik begin er ook een beetje van te balen. Eerst een feestelijke aankondiging van de zwangerschap waarbij toch op zijn minst een kaartje, maar liever nog een cadeautje verwacht wordt. Dan een genderreveal, idem. Dan een babyshower waar je ook een cadeau voor 'moet' kopen en dan ook nog een kraamvisite waar je ook niet met lege handen aan wil komen.
En dat maal 2 of 3, want bijna niemand houdt het bij één kind.
En dat is nog na de bridalshower/vrijgezellenfeest/bruiloft en housewarming waar je ook al een vermogen aan hebt uitgegeven

Mick87 schreef op 16-09-2022 om 16:44:

ik heb gezegd dat ik over sla. Verder geen verklaring gegeven.
Het is iemand die in hetzelfde clubje zit. Buiten dat clubje zie ik haar eigenlijk nooit. Dus paar keer per jaar. Leuk om op kraamvisite te gaan en 1 op 1 bij te kletsen. Maar zo'n gedwongen babyshower, nota bene voor de 3e keer, vind ik te veel van het goede.

Heb je nou zelf niet door dat dit heel onaardig klinkt? Had gewoon gezegd dat je niet kon. Uitkomst is hetzelfde maar komt aardiger over. 

PinkFlower schreef op 16-09-2022 om 17:14:

[..]

Heb je nou zelf niet door dat dit heel onaardig klinkt? Had gewoon gezegd dat je niet kon. Uitkomst is hetzelfde maar komt aardiger over.

Hoezo? Dan wordt ze straks voor kind 4 weer gevraagd. Commerciële bullshit.

Snap wel dat je er geen zin in had. Maar je had idd best een smoes kunnen verzinnen. Ga zelf altijd wel braaf heen. Toen ik zwanger was heb ik iedereen verteld dat ik geen babyshower wou. Nu zat ik hoogzwanger middenin een verbouwing en toen heeft een vriendin van me toch stiekem een babyshower georganiseerd. Toen ik binnenkwam en er ipv alleen een kop thee met die betreffende vriendin een roze tafel met thee, lekkers en vooral allemaal mensen die belangrijk voor me waren zaten, heb ik toch een traantje weggepinkt. Zo lief van ze. Toen heb ik dus wel ervaren hoe bijzonder het toch wel kan voelen. En nee, ik heb nog steeds niets met babyshowers, maar ik ga er wel naar toe.

ik snap je volledig 😇
Doen wat goed voelt voor jou🍀

Nee

Nee

16-09-2022 om 17:29

Denk dat het eerder hard is door de manier waarop je dit aangeeft, dan het feit dat je niet wil gaan. In ieder geval, als het zo gegaan is zoals je in je berichten schrijft. 
Zie het vanuit hun perspectief: zij nodigen je uit om een mooi moment samen te delen. En dat wijs je af door te zeggen dat je overslaat en uit de groepsapp te stappen. 

Ik vind het ook best hard hoe je over deze uitnodiging schrijft. Je mag een schijthekel hebben aan babyshowers, hoe vaak deze mensen je uitnodigen, of dat het na 1x kraamvisite wel weer mooi is geweest. Maar zo klinkt het net alsof je bij hun aan liefdadigheid doet, ipv dat jullie samen elkaars aanwezigheid en interesse waarderen. Dat kan best kwetsend zijn. Ik vind het niet terecht dat je verontwaardigd bent over dat mensen je hard noemen, terwijl dit ook gewoon best hard is?
Als je geen relatie met iemand wil lijkt het me beter om dit vanaf het begin afzijdig te houden. (En dus niet al die keren wel op kraamvisite en babyshowers gaan, en nu opeens outen dat het je niet interesseert). En je kan altijd nog op een subtiele manier afzeggen, waarbij de ander niet het gevoel krijgt dat je hem afwijst. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

16-09-2022 om 17:31

Babyshowers zijn exclusief voor vrouwen? Mn vrouw heeft er elke maand wel een maar ik word nooit meegevraagd (gelukkig)

ik zou hetzelfde kunnen reageren. Ik hoop dat ze mij niet uitnodigen voor iets dergelijks. Kraamvisite prima, maar verder, laat maar.

En waarom een smoes verzinnen, durven we de waarheid niet meer te zeggen? Dat kan ook vriendelijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.