Relaties Relaties

Relaties

Wat is het meest vervelendste wat je ooit heb meegemaakt in een vriendschap?

Wat is het meest vervelendste, verdrietigst, ergste, vertrouwen beschadigend wat je ook hebt meegemaakt met een vriend/vriendin?


BritgetJones007

BritgetJones007

24-03-2024 om 11:19 Topicstarter

watertoren schreef op 24-03-2024 om 10:18:

Toen ik 18 was had ik een vriendin die heel speciaal voor mij was. Wij zaten samen in een grote vriendenkring maar wij deden wel veel samen zoal op vakantie gaan. Ik heb met haar de grootste lol gehad. Ons leven bestond vooral uit leve de lol en de leut, heel veel uit gaan tot in de ochtend en veel drinken. Haar moeder zei eens tegen mij van Watertoren, ik vind jou heel lief maar sinds mijn dochter met jou om gaat komt ze wel heel laat thuis en drinks ze veel. Toen heb ik gezegd van mijn ouders zeggen hetzelfde over jullie dochter. Ondanks dat we veel lol hadden samen was ze niet makkelijk. Ik heb veel gepikt van haar omdat het gezellig moest blijven. Ze was altijd jaloers op mij. Als wij uit gingen en dat deden we veel had ik altijd meer sjans dan zij en dan werd ze echt chagrijnig. Ik heb vaak gezegd tegen jongens van geef mijn vriendin ook wat aandacht want anders is de avond verpest. Toen ik 20 was kreeg ik verkering en dat was gelijk serieus en ik ben ook met deze man getrouwd. Toen heeft ze mij laten vallen en ik wilde de vriendschap behouden. Ik ging trouwen en andere vriendinnen die ik nog steeds heb organiseerden een vrijgezellenavond voor mij. Ze is toen niet gekomen en ze had een uitnodiging voor ons huwelijk voor de hele dag maar zij was de grote afwezige zonder een bericht of iets. Toen was ik er oke mee dat onze 'vriendschap' over was.

Ben je erachter gekomen waarom?

BritgetJones007 schreef op 24-03-2024 om 11:19:

[..]

Ben je erachter gekomen waarom?

Zie mijn verdere bericht.

BritgetJones007 schreef op 24-03-2024 om 11:19:

[..]

Ben je erachter gekomen waarom?

Lijkt mij typisch voorbeeldje vrouwenvenijn, jaloezie.

Moederkareltje schreef op 23-03-2024 om 21:58:

ik neem vriendschappen niet zo serieus, ze komen en gaan. Er zijn altijd wel enige vormen van jaloezie, afgunst, wedijveren etc bij vrouwen onderling, en de mannen willen dan weer de penis mee laten doen dus wordt hem op lange termijn ook niet. Geef mij maar bloedbanden. Met mijn broers en zussen weet ik dat ze mij het licht in de ogen gunnen en van mijn ouders ook zonder bijbedoelingen of dubbele agenda's en geroddel.

Dan heb je echt zelf verkeerde mensen gezocht.

Bloedband is niet altijd geweldig hoor. Ben door mijn vader en broer misbruikt. 

Nooit die dingen die jij noemt meegemaakt met vrienden.

Miepjecody schreef op 24-03-2024 om 13:55:

[..]

Dan heb je echt zelf verkeerde mensen gezocht.

Bloedband is niet altijd geweldig hoor. Ben door mijn vader en broer misbruikt.

Nooit die dingen die jij noemt meegemaakt met vrienden.

Heel fijn dat je je ei bij vrienden kwijt kan en heel veel pech dat je zo een nare bloedband hebt getroffen. 

Zo heeft iedereen een andere verdeling in waar die zijn ei kwijt wil of kan. 

" dan heb je echt zelf verkeerde mensen uitgezocht" tja dan kan je dat wel tegen iedereen zeggen hier die iets naars meemaakt in vriendschap. Niet zo miepig miepje. Niemand zoekt verkeerde mensen. 

Moederkareltje schreef op 24-03-2024 om 14:39:

[..]

Heel fijn dat je je ei bij vrienden kwijt kan en heel veel pech dat je zo een nare bloedband hebt getroffen.

Zo heeft iedereen een andere verdeling in waar die zijn ei kwijt wil of kan.

" dan heb je echt zelf verkeerde mensen uitgezocht" tja dan kan je dat wel tegen iedereen zeggen hier die iets naars meemaakt in vriendschap. Niet zo miepig miepje. Niemand zoekt verkeerde mensen.

Je benoemde dat bij de meeste vriendschappen jaloezie en wedijver komt kijken.en dat is gewoon niet zo bij de " meesten"

Miepjecody schreef op 24-03-2024 om 14:47:

[..]

Je benoemde dat bij de meeste vriendschappen jaloezie en wedijver komt kijken.en dat is gewoon niet zo bij de " meesten"

 Ik zei "Er zijn altijd wel enige vormen van jaloezie, afgunst, wedijveren etc bij vrouwen onderling". Daar sta ik vierkant die uitspraak. Degene die dat ontkennen hebben misschien een mindere signaaloppikking. 

Moederkareltje schreef op 24-03-2024 om 14:56:

[..]

Ik zei "Er zijn altijd wel enige vormen van jaloezie, afgunst, wedijveren etc bij vrouwen onderling". Daar sta ik vierkant die uitspraak. Degene die dat ontkennen hebben misschien een mindere signaaloppikking.

Dat is gewoon niet zo.

Ik denk dat het eerder in bepaalde " kringen " voorkomt.

Miepjecody schreef op 24-03-2024 om 14:59:

[..]

Dat is gewoon niet zo.

Ik denk dat het eerder in bepaalde " kringen " voorkomt.

Dat klopt, vooral in de vruchtbare kringen en meestal bij de wat knappere vrouwtjes die het eerst het zaad van de hoogste alfaman willen en die het liefst voor een paar jaar willen claimen voor de veiligheid dat de kroost goed opgroeid.

Moederkareltje schreef op 24-03-2024 om 15:30:

[..]

Dat klopt, vooral in de vruchtbare kringen en meestal bij de wat knappere vrouwtjes die het eerst het zaad van de hoogste alfaman willen en die het liefst voor een paar jaar willen claimen voor de veiligheid dat de kroost goed opgroeid.

Ik mag hopen dat dit satire is toch? 

MRI

MRI

24-03-2024 om 16:03

Moederkareltje schreef op 24-03-2024 om 15:30:

[..]

Dat klopt, vooral in de vruchtbare kringen en meestal bij de wat knappere vrouwtjes die het eerst het zaad van de hoogste alfaman willen en die het liefst voor een paar jaar willen claimen voor de veiligheid dat de kroost goed opgroeid.

ot: Dat verhaal van de alphaman is een mythe (https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/433517) en een narratief dat volgehouden wordt door hen die via vermeende biologistische argumenten vast willen houden aan door het reptiele brein gestuurde impulsen. 

on topic: als je meer leeft vanuit je reptiele brein zul je inderdaad andere vrouwtjes als vijand zien. Als je een voorkeur hebt voor beweegredenen ontstaan vanuit de prefrontale cortex is de kans groot dat  warme waardevolle vriendschappen hoog op je agenda staan. 

https://www.amnh.org/exhibitions/brain-the-inside-story/your-emotional-brain/beyond-our-lizard-brain



Moederkareltje schreef op 24-03-2024 om 14:56:

[..]

Ik zei "Er zijn altijd wel enige vormen van jaloezie, afgunst, wedijveren etc bij vrouwen onderling". Daar sta ik vierkant die uitspraak. Degene die dat ontkennen hebben misschien een mindere signaaloppikking.

Wat een nare manier om de positieve ervaringen van anderen weg te zetten als naïef. 

Ik heb naast één verdrietige ervaring met een vriendin (die niks met afgunst te maken had!) verder hele sterke vriendschappen met mijn vriendinnen en vrienden. Sommige vriendschappen duren al wel veertig jaar. We delen lief, leed, hobbies en humor en gunnen elkaar gewoon het beste. 

En nu ga jij me vertellen dat jij wèl in staat bent jaloerse signalen van mijn vriendinnen en geile blikken van mijn vrienden op te pikken die ik niet zie?! 

Jouw slechte ervaring met de mensen om jou heen, maakt niet dat je kan oordelen over de toewijding en intenties van mensen die je helemaal niet kent! Mijn vrienden zijn stuk voor stuk goud waard. Dat ervaar ik al decennia lang. Jammer dat jouw ervaring anders is. 


yette schreef op 24-03-2024 om 16:04:

[..]

Wat een nare manier om de positieve ervaringen van anderen weg te zetten als naïef.

Ik heb naast één verdrietige ervaring met een vriendin (die niks met afgunst te maken had!) verder hele sterke vriendschappen met mijn vriendinnen en vrienden. Sommige vriendschappen duren al wel veertig jaar. We delen lief, leed, hobbies en humor en gunnen elkaar gewoon het beste.

En nu ga jij me vertellen dat jij wèl in staat bent jaloerse signalen van mijn vriendinnen en geile blikken van mijn vrienden op te pikken die ik niet zie?!

Jouw slechte ervaring met de mensen om jou heen, maakt niet dat je kan oordelen over de toewijding en intenties van mensen die je helemaal niet kent! Mijn vrienden zijn stuk voor stuk goud waard. Dat ervaar ik al decennia lang. Jammer dat jouw ervaring anders is.

 🙏 

MRI

MRI

24-03-2024 om 17:02

yette schreef op 24-03-2024 om 16:04:

[..]

Wat een nare manier om de positieve ervaringen van anderen weg te zetten als naïef.

Ik heb naast één verdrietige ervaring met een vriendin (die niks met afgunst te maken had!) verder hele sterke vriendschappen met mijn vriendinnen en vrienden. Sommige vriendschappen duren al wel veertig jaar. We delen lief, leed, hobbies en humor en gunnen elkaar gewoon het beste.

En nu ga jij me vertellen dat jij wèl in staat bent jaloerse signalen van mijn vriendinnen en geile blikken van mijn vrienden op te pikken die ik niet zie?!

Jouw slechte ervaring met de mensen om jou heen, maakt niet dat je kan oordelen over de toewijding en intenties van mensen die je helemaal niet kent! Mijn vrienden zijn stuk voor stuk goud waard. Dat ervaar ik al decennia lang. Jammer dat jouw ervaring anders is.


Nou ja, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten natuurlijk. Of wat ik al eerder zei: zoals je bent en denkt, zo zie je de wereld. En organiseer je je eigen gelijk.

Wees maar blij dat je fijne vrienden hebt.

Mooi dat er zo'n topic is als dit. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.