Relaties
Traditioneleman32
25-06-2025 om 10:13
Waarom mag een man geen grenzen meer stellen aan zijn partner?
Waarom mag een man geen grenzen meer stellen aan het gedrag van zijn partner?
Ik vind dat bepaald gedrag hoort bij single zijn en niet in een relatie horen. Dit geld niet alleen voor de vrouw, maar ook voor de man. Ik meet niet met 2 maten, desondanks zit er verschil in het handelen van een man en vrouw.
Ik vind: uitgaan? Ja samen niet los van elkaar. Waarom de verleiding opzoeken icm alcohol?
Sexy kleden doe je voor je man en niet voor een ander. Vriendinnen vakanties? In mijn ogen not done. Drankje doen, uit eten gaan met vriendinnen etc ,helemaal.prima, maar niet midden in de nacht thuis komen. Ik ben erg benieuwd naar de kijk van vrouwen hierop.
duizel
05-07-2025 om 06:55
Traditioneleman32 schreef op 01-07-2025 om 11:30:
waarom heet het als een vrouw zegt: ik wil niet dat je dit of dat doet een voorkeur, en als een man hetzelfde zegt is dat toxic of krijg je opmerkingen dat je een hondje moet nemen? is het niet zo dat wanneer er in relaties vreemd gegaan wordt dat dat anno 2025 70% x de vrouw is? dus grenzen stellen om bepaalde zaken te voorkomen is beter dan genezen of uit elkaar gaan toch? ik zeg niet dat vrouwen per definitie opzoek zij om vreemd te gaan, maar alcohol icm uitgaan, is voor mij een no go, net zoals voor veel vrouwen het een no go is als hun man tot midden in de nacht aan het zuipen is met zijn maten. overigens gezien de reactie van veel vrouwen hier snap ik dat de helft van de vrouwen boven de 30 single en kindloos is, komt zeker omdat wij mannen tegenwoordig zoveel verkeerd doen? op zou het komen dat vreemdgaan en en initiëren van de scheiding 70% van vrouwen vandaan komt( en bij universitair geschoolde vrouwen 85+%) omdat vrouwen tegenwoordig onredelijke eisen hebben aan hun man, maar dit andersom niet mag? feminisme is goed, maar ik denk dat we er in doorslaan en moeten we gewoon grenzen aan elkaar moeten kunnen stellen om bepaalde situatie te voorkomen. Ja je moet je partner vertrouwen, maar alle mensen die een partner hebben gehad, die vreemd ging, vetrouwen jullie je partner ook?
Je komt dus tegen dat een vrouw dingen verbiedt en een man mag dat niet. In dan bij de voorbeelden uit je openingsbericht te blijven dat een vrouw tegen een man zegt dat hij niet een weekendje met vrienden weg mag maar dat de vrouw wel zou gaan?
Dat zou inderdaad een ongezonde relatie zijn. In onze relatie (mijn vriend en ik, 23 jaar samen) mag en gebeurt dit allebei. Wel in overleg. Ik wil dan met vriendinnen weg, kan dat of zijn er dingen waardoor het dan niet kan? Daarin kunnen we ook een grens aangeven, 'dat wordt voor mij teveel want je bent daarvoor ook al een week weg ivm werk, ik vind dat geen fijne planning, met name ivm de konderen'
Dat kunnen we van beide kanten. Een gesprek is ook niet klaar na die zin dan gaan we kijken hoe het wel haalbaar is maar de conclusie kan ook zijn dat we het helemaal niet doen. Dat is niet opleggen maar in overleg besluiten dat dit het beste is voor ons gezin. Het begint wel met de grens van de ander.
mijn vriend weet dat ik niet wil dat hij vreemd gaat. Daar ligt een grens. Ik weet ik dat hij niet wil dat ik vreemd ga. Daar ligt bij hem net zo goed een grens. Als een van ons vreemdgaat heeft dat dus consequenties. Gelukkig nog nooit gemaakt maar er zal zeker boosheid, verdriet en ruzie bij komen, wellicht ook de beslissing dat het vertrouwen zo beschaamd is dat we uit elkaar gaan.
@TO als jij niet wil dat je vrouw/ vriendin niet met vriendinnen een weekend weg gaat, vindt je gaat dan ook normaal dat je vriendin of vrouw dat van jou vraagt?
Dat drankje doen of uit eten gaan maar niet met een glaasje teveel op midden in de nacht thuis komen, werkt dat ook twee kanten op.
Als dat voor jou twee kanten op werkt dan denk ik dat er best vrouwen zijn die dat prima vinden. Die die behoefte helemaal niet hebben en er hetzelfde over denken als jij.
Het is dan de kunst om een vrouw te vinden die er net zo in staat als jij, als dat zo is voelt het niet als grenzen stellen maar sta je gewoon hetzelfde in een relatie, dan ben je gelijkwaardig aan elkaar en is grenzen stellen niet nodig omdat de behoefte er ook niet is. De kunst is dus om een vrouw te vinden die daar net zo in staat. Het is misschien wel veel moeilijker om deze vrouwen te vinden omdat ze, denk ik, in de minderheid zijn.
Ik vind het vooral toxisch als een man dingen mag die de vrouw niet mag of andersom.
LazySunday
05-07-2025 om 07:41
Wat lijkt me dat naar, als je in een relatie zit waarbij je uit angst voor vreemdgaan elkaar allerlei beklemmende beperkingen moet opleggen of krijgt opgelegd. Als nou die hele angst er al niet zou zijn, voel je je toch veel vrijer in je relatie? Praat met elkaar, zoek verbinding, vertrouw elkaar, vergeef elkaar waar nodig. Dan heb je verder niet zoveel regels nodig en kun je je richten op waar het echt om gaat: elkaar liefhebben.
Lexus
05-07-2025 om 12:50
BeesAreCool schreef op 04-07-2025 om 22:44:
[..]
😂😂
Benoemen dat vrouwen een man niet willen omdat hij rare eisen heeft is nu ook al mannenhaat.
Steeds meer vrouwen willen single blijven en niet alleen in de Westerse wereld.
Succes!
https://insidesuccessmagazine.com/why-more-women-are-choosing-to-be-single/
Ja het is opvallend hoe het benoemen van onrechtvaardige, scheve of onterechte zaken vaak geframed wordt als het probleem van degene die het aankaart. Op die manier hoeft men er niet inhoudelijk op in te gaan laat staan eens naar het eigen gedrag te kijken. Vrouwen die zich niet voegen naar de traditionele opvattingen over hoe een vrouw moet zijn of moet handelen, zijn dan mannenhaters, hebben daddy-issues of zullen wel lesbisch zijn dan wel eindigen met een kat.
Ik vind het best tragisch. Ik zie inderdaad veel vrouwen kiezen voor single zijn, ook jonge vrouwen vooral de hoger opgeleiden. Het lijkt er op dat veel mannen liever blijven hangen in traditionele opvattingen in plaats van te kijken naar hun deel in fijn partnerschap. Niet dat daar geen noodzaak toe zou zijn, verslaving, depressie en suicide onder mannen is hoog. De oorzaak daarvan zou eenzaamheid zijn. Eenzaamheid waarvan zij veelal vinden dat die opgelost zou moeten worden door vrouwen. (*) En veel vrouwen hebben geen zin meer dat te dragen. Ik vind het tragisch omdat ik denk dat veel van die vrouwen heus wel een leuke gezellige relatie zouden willen. Maar ik begrijp ook dat ze eieren voor hun geld kiezen op het moment dat ze gelijkwaardigheid in relaties missen.
(*) "The issue with male loneliness isn’t some massive cultural shift that has made people averse to men in public. It’s not that society has abandoned men—it’s that many men have abandoned society by narrowing their social focus to only one goal: romantic validation
I see this all the time. Guys claim that no one wants to talk to them, but what they really mean is: "Attractive women aren’t engaging with me."
Joszy
05-07-2025 om 13:07
Voor mij heeft het veel met communicatie te maken. Ik heb een tijdje een man gedate die het heel belangrijk vond dat ik geen alcohol dronk. Nu deed ik dat voor ik hem ontmoette al 20 jaar niet, dus het niet drinken vond ik geen probleem. Maar ik vond de boodschap: IK wil NIET hebben dat jij alcohol drinkt, écht een afknapper.
Lexus
05-07-2025 om 13:16
Joszy schreef op 05-07-2025 om 13:07:
Voor mij heeft het veel met communicatie te maken. Ik heb een tijdje een man gedate die het heel belangrijk vond dat ik geen alcohol dronk. Nu deed ik dat voor ik hem ontmoette al 20 jaar niet, dus het niet drinken vond ik geen probleem. Maar ik vond de boodschap: IK wil NIET hebben dat jij alcohol drinkt, écht een afknapper.
Ja dan is hoe hij het communiceert wel een afspiegeling van zijn pertinentie en het feit dat hij vindt dat hij dat mag verordonneren. Maar eigenlijk wel fijn dat hij dat meteen laat zien. Dat weet je waar je aan toe bent.
Broodtrommel
05-07-2025 om 14:48
Eh... misschien even wat minder Andrew Tate filmpjes kijken, je rubberen pop in de kast doen en een cursus luisteren volgen. Vergeet ook niet wat therapiesessies vanwege je onzekerheden en je ongezonde jaloezie.
Succes
Schemerlampje
05-07-2025 om 15:47
Maar TO, heb je nu een vrouw/vriendin waarmee je in de clinch ligt, of is dit meer een theoretische vraag?
BeesAreCool
05-07-2025 om 16:03
Nick90 schreef op 05-07-2025 om 05:49:
[..]
Ja jij spreekt voor alle vrouwen ofzo?? Dat jij geen man wil die vrij normale eisen stelt aan de vrouw in zijn leven zegt meer over jou dan over mij.
Ik zei nergens "alle vrouwen".
Ah, eisen stellen aan een vrouw en dan boos worden en vrouwen proberen schaamte aan te praten omdat ze simpelweg niet in die eisen mee willen gaan zegt alweer genoeg.
Geen wonder dat steeds meer vrouwen single willen blijven
kerstbeer
05-07-2025 om 16:18
Lexus schreef op 05-07-2025 om 12:50:
[..]
Ja het is opvallend hoe het benoemen van onrechtvaardige, scheve of onterechte zaken vaak geframed wordt als het probleem van degene die het aankaart. Op die manier hoeft men er niet inhoudelijk op in te gaan laat staan eens naar het eigen gedrag te kijken. Vrouwen die zich niet voegen naar de traditionele opvattingen over hoe een vrouw moet zijn of moet handelen, zijn dan mannenhaters, hebben daddy-issues of zullen wel lesbisch zijn dan wel eindigen met een kat.
Dit.
Ook zie ik vaak voorbij komen dat vrouwen er de schuld van zijn dat mannen niet meer mannelijk zouden zijn.
Dit soort mannen vergeten dan wel dat ze vaak elk vrij minuutje achter een scherm doorbrengen, zij het niet de televisie dan is het wel achter een telefoon of een laptop om te gamen. Misschien eens meer naar buiten gaan en sporten? Ga lekker in het echt hiken ipv dat in een spel te doen.
Dit is maar een voorbeeld, maar de beschuldigende vinger wijst snel naar vrouwen voor allerlei issues waar ze zelf iets aan kunnen doen. Vrouwen moeten dan veranderen of het hen aangenaam maken. Alsof we in hun ogen niks anders dan voorwerpen zijn die niet doen wat op de beschrijving staat. En dan worden dit soort mannen boos.
BeesAreCool
05-07-2025 om 16:36
Waarom praten mannen die zichzelf traditioneel noemen zo vaak over hoe vrouwen zich zouden horen te gedragen?
Waarom zeggen ze niet:
"Ik kan met mijn eigen handen een huis bouwen en ben sterk genoeg om inbrekers allemaal te laten wegrennen."
Juist, omdat ze dat helemaal niet kunnen en dat soort dingen uitbesteed worden aan anderen/de overheid.
Raar genoeg dient een vrouw zich nog wel zoals vroeger te gedragen terwijl de meeste "traditionele mannen" zelf nog geen schuur kunnen bouwen, laat staan een huis zoals vroeger.
Ze willen wel de lusten maar niet de lasten en verantwoordelijkheden van traditioneel zijn.
haarklover
06-07-2025 om 07:10
BeesAreCool schreef op 05-07-2025 om 16:36:
Waarom praten mannen die zichzelf traditioneel noemen zo vaak over hoe vrouwen zich zouden horen te gedragen?
Waarom zeggen ze niet:
"Ik kan met mijn eigen handen een huis bouwen en ben sterk genoeg om inbrekers allemaal te laten wegrennen."
Juist, omdat ze dat helemaal niet kunnen en dat soort dingen uitbesteed worden aan anderen/de overheid.
Raar genoeg dient een vrouw zich nog wel zoals vroeger te gedragen terwijl de meeste "traditionele mannen" zelf nog geen schuur kunnen bouwen, laat staan een huis zoals vroeger.
Ze willen wel de lusten maar niet de lasten en verantwoordelijkheden van traditioneel zijn.
Zelfs als ze dat wel zouden kunnen, hoeft dat niet te betekenen dat een vrouw hun aantrekkelijk vindt.
haarklover
06-07-2025 om 07:12
Nick90 schreef op 04-07-2025 om 20:32:
[..]
😂 als je niet heel lelijk bent is altijd wel ergens een vrouw te vinden die wil. En ja er zijn serieus vrouwen die dit soort grenzen geen enkel probleem vinden. Miss dat het aan jouw haat richting mannen ligt en niet begrijpt dat jij niet representatief bent voor alle vrouwen.
Zulke vrouwen zullen bestaan, maar als het er zo veel waren, hadden die "traditionele" mannen niks te klagen.
yette
06-07-2025 om 07:52
haarklover schreef op 06-07-2025 om 07:12:
[..]
Zulke vrouwen zullen bestaan, maar als het er zo veel waren, hadden die "traditionele" mannen niks te klagen.
De kans lijkt me ook aanwezig dat doodgewone vrouwen (die eigenlijk nooit tot in de vroege uurtjes met vriendinnen gaan stappen en amper sexy kleding in de kast hebben hangen) op het moment dat een man ze probeert te beperken in hun mogelijkheden, plots de behoefte krijgen om eens lekker los te gaan.
Je zou er toch acuut van in een 2e puberteit schieten?!
Broodtrommel
06-07-2025 om 10:59
yette schreef op 06-07-2025 om 07:52:
[..]
De kans lijkt me ook aanwezig dat doodgewone vrouwen (die eigenlijk nooit tot in de vroege uurtjes met vriendinnen gaan stappen en amper sexy kleding in de kast hebben hangen) op het moment dat een man ze probeert te beperken in hun mogelijkheden, plots de behoefte krijgen om eens lekker los te gaan.
Je zou er toch acuut van in een 2e puberteit schieten?!
Of diezelfde mannen vinden doodgewone vrouwen eigenlijk helemaal niet leuk. Desondanks dat ze zelf minder dan dat zijn met zon persoonlijkheid. Die willen graag een vrouw die zich "sexy" kleed (whatever that means) en goed in de markt ligt totdat ze ze binnen hengelen. Dan moeten ze ineens veranderen.
Hoer in bed en Madonna voor de rest complex.
Nick90
06-07-2025 om 21:47
BeesAreCool schreef op 05-07-2025 om 16:36:
Waarom zeggen ze niet:
Hoeveel vrouwen kunnen nog schoonmaken, koken , 40 uur per weken werken en zonder janken voor de kinderen zorgen? Uiteraard moeten ze dan ook evenveel geld binnen brengen, vrouwen willen net zo goed wel de lusten maar niet de lasten, zoals betaald worden om voor hun eigen kinderen te moeten zorgen van de moeders, partneralimentatie omdat ze voor ZIJN KINDEREN thuis zijn gebleven. Kom maar huilen als vrouwen na een scheiding gewoon hun eigen boontjes kunnen doppen ipv financieel afhankelijk te zijn van hun ex of babydaddy, en laten we vooral niet vergeten dat veel Nederlandse vrouwen nog maar weinig moeite doen zodra de buit (vrouw bezwangerd) binnen is vanuit het standpunt van de vrouw dan
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.