Relaties
Traditioneleman32
25-06-2025 om 10:13
Waarom mag een man geen grenzen meer stellen aan zijn partner?
Waarom mag een man geen grenzen meer stellen aan het gedrag van zijn partner?
Ik vind dat bepaald gedrag hoort bij single zijn en niet in een relatie horen. Dit geld niet alleen voor de vrouw, maar ook voor de man. Ik meet niet met 2 maten, desondanks zit er verschil in het handelen van een man en vrouw.
Ik vind: uitgaan? Ja samen niet los van elkaar. Waarom de verleiding opzoeken icm alcohol?
Sexy kleden doe je voor je man en niet voor een ander. Vriendinnen vakanties? In mijn ogen not done. Drankje doen, uit eten gaan met vriendinnen etc ,helemaal.prima, maar niet midden in de nacht thuis komen. Ik ben erg benieuwd naar de kijk van vrouwen hierop.
Schemerlampje
01-07-2025 om 11:59
Schemerlampje, universitair geschoold, 26 jaar getrouwd, 2 kinderen. Nog nooit hebben we elkaar iets verboden. We overleggen wel als één van ons een weekend weg wil oid met vriend(inn)en. Maar dat gaat meer over een handige datum, dan dat één van ons niet zou mogen gaan.
Meesje
01-07-2025 om 12:25
70% van scheidingen wordt in gang gezet door de vrouw. Maar dat wil niet zeggen dat dat is omdat die vrouw vreemd gaat. Kan ook zijn omdat de man vreemd gaat en die vrouw dat niet wil. Of omdat de man allerlei gekke regels stelt waardoor de vrouw liever geen relatie heeft dan zo'n relatie. Bijvoorbeeld als een vrouw niet meer met haar vriendinnen op stap mag oid.
yette
01-07-2025 om 13:18
Traditioneleman32 schreef op 01-07-2025 om 11:30:
waarom heet het als een vrouw zegt: ik wil niet dat je dit of dat doet een voorkeur, en als een man hetzelfde zegt is dat toxic of krijg je opmerkingen dat je een hondje moet nemen? ?
Nooit van gehoord. Misschien vinden mensen die jou dit vertellen dat je vaker een raam open moet zetten of een rondje moet gaan lopen?
Het is in elk geval geen algemene opinie. De meeste mannen kunnen namelijk prima hun voorkeur uitspreken en je hebt ook vrouwen die toxic zijn. Het lastige is dat mensen met toxisch gedrag vaak van zichzelf vinden dat ze niks naars doen. Misschien heb jij deze ervaring omdat dat bij jou het geval is?
Traditioneleman32 schreef op 01-07-2025 om 11:30 is het niet zo dat wanneer er in relaties vreemd gegaan wordt dat dat anno 2025 70% x de vrouw is?
Nee hoor, mannen gaan juist gemiddeld iets vaker vreemd dan vrouwen.
dus grenzen stellen om bepaalde zaken te voorkomen is beter dan genezen of uit elkaar gaan toch? ik zeg niet dat vrouwen per definitie opzoek zij om vreemd te gaan, maar alcohol icm uitgaan, is voor mij een no go, net zoals voor veel vrouwen het een no go is als hun man tot midden in de nacht aan het zuipen is met zijn maten.
Grenzen stellen doe je aan een peuter, of inderdaad aan een hondje. Als je een relatie wil, zoek je een persoon die er dezelfde principes op na houdt. En die persoon behandel je gelijkwaardig. Anders is het vragen om problemen.
overigens gezien de reactie van veel vrouwen hier snap ik dat de helft van de vrouwen boven de 30 single en kindloos is, komt zeker omdat wij mannen tegenwoordig zoveel verkeerd doen?
Als het al zo is dat de helft van de 30+ vrouwen single en kindloos is, dan geldt dat ook voor de mannen. Denk je nou echt dat al die singles eigenlijk het liefst een relatie en kinderen zouden willen?! Ik denk het niet. Je maakt de mannen wel heel belangrijk als je je afvraagt of het door hun gedrag komt.
op zou het komen dat vreemdgaan en en initiëren van de scheiding 70% van vrouwen vandaan komt( en bij universitair geschoolde vrouwen 85+%) omdat vrouwen tegenwoordig onredelijke eisen hebben aan hun man, maar dit andersom niet mag?
Deze zin is onbegrijpelijk. Gaan die vrouwen vreemd èn willen ze scheiden? Is er een verband tussen opleidingsniveau en het stellen van onredelijke eisen?
feminisme is goed, maar ik denk dat we er in doorslaan en moeten we gewoon grenzen aan elkaar moeten kunnen stellen om bepaalde situatie te voorkomen. Ja je moet je partner vertrouwen, maar alle mensen die een partner hebben gehad, die vreemd ging, vetrouwen jullie je partner ook?
Yes!!! Je schrijft 3 woorden waarmee ik het eens ben! Feminisme is goed!!!
Mannen en vrouwen zijn gelijk en zouden elkaar ook zo moeten behandelen. Daar hoort het grenzen stellen aan een partner dus niet bij. Zet dat toxische idee ajb uit je hoofd.
Normale mensen stellen geen grenzen. Die maken samen afspraken.
En ja, als iemand je pijn heeft gedaan (of dat nou is door vreemdgaan of omdat je van je fiets bent gereden) dan ben je natuurlijk een volgende keer wel wat voorzichtiger!
Fijne vakantie!
Schemerlampje
02-07-2025 om 08:55
Ik heb er nog eens over na zitten denken. Want ik heb in die zin makkelijk praten want man en ik zijn allebei geen drinkers en uitgaanders. Dus een eventuele grens trekken is ook helemaal niet nodig.
Ik denk wel dat je zo’n grens moet trekken voor je een relatie begint of voordat je wat definitievere stappen zet zoals samenwonen, trouwen of kinderen krijgen. En dan niet in de zin van dat je iemand iets gaat verbieden, maar dat je dan tot de conclusie komt dat dit niet iets is wat jij wil in een relatie, en daarom de relatie beëindigen of niet beginnen. Je kunt niet gaan trouwen en dan de ander opleggen dat ze bepaalde dingen niet meer mag doen.
Slekire
03-07-2025 om 09:26
zeker boven 30, al twintig getrouwd en nog steeds heel gelukkig. We hoeven geen grenzen te stellen want we hebben een heel groot vertrouwen in elkaar. Voor ons is een relatie bedoeld om ons leven leuker te maken, niet ingewikkelder.
MiniJCW
03-07-2025 om 11:27
Schemerlampje schreef op 02-07-2025 om 08:55:
Ik heb er nog eens over na zitten denken. Want ik heb in die zin makkelijk praten want man en ik zijn allebei geen drinkers en uitgaanders. Dus een eventuele grens trekken is ook helemaal niet nodig.
Ik denk wel dat je zo’n grens moet trekken voor je een relatie begint of voordat je wat definitievere stappen zet zoals samenwonen, trouwen of kinderen krijgen. En dan niet in de zin van dat je iemand iets gaat verbieden, maar dat je dan tot de conclusie komt dat dit niet iets is wat jij wil in een relatie, en daarom de relatie beëindigen of niet beginnen. Je kunt niet gaan trouwen en dan de ander opleggen dat ze bepaalde dingen niet meer mag doen.
Dat is het inderdaad. Mensen die niet bij je passen, daar krijg je geen langdurige relatie mee, dus hoef je ook geen grenzen te stellen. Een man die veel uitgaat en drinkt past niet bij mij, dus heb ik er geen relatie mee. Mijn vriend en ik (bijna 30 jaar samen) hebben ongeveer dezelfde normen en waarden, dus grenzen stellen is niet aan de orde. En als we dingen willen die de ander niet zo leuk vindt, dan maken we daar afspraken over.
Ginevra
03-07-2025 om 19:41
yette schreef op 01-07-2025 om 13:18:
Grenzen stellen doe je aan een peuter, of inderdaad aan een hondje. Als je een relatie wil, zoek je een persoon die er dezelfde principes op na houdt. En die persoon behandel je gelijkwaardig. Anders is het vragen om problemen.
Partners kunnen ook best grenzen aan elkaar stellen. Als je >30 jaar samen bent zijn er altijd wel dingen die je onprettig vindt en waarvan je zegt dat je ze niet wil hebben. Ook al heb je grotendeels dezelfde principes. De consequentie hoeft niet te zijn dat je uit elkaar gaat, de consequentie kan ook zijn dat jij even niet meedoet.
“Als je weer de hele avond met Marco over voetbal gaat praten moet je maar alleen gaan, daar heb ik geen zin in” is ook een grens trekken.
“Ik wil niet hebben dat je zonder overleg je collega’s hier te eten vraagt, ik ben al kapot en ik kan dit echt niet hebben vanavond” is ook een grens trekken.
Dat kun je heel beleefd “afspraken” noemen, maar het komt er op neer dat een van de partners iets niet wil, en daar een consequentie aan verbindt. In het eerste geval is de consequentie dat ze niet meegaat, in het tweede geval is de consequentie minder duidelijk maar het zou bijvoorbeeld een ruzie kunnen zijn.
Alleen door de insteek van dit topic lijkt het net alsof grenzen sowieso achterlijk en onredelijk zijn, maar dat vind ik ook onzin. Iedereen stelt wel eens grenzen, de een wat eerder en explicieter dan de ander.
Een nuttig stuk hierover vind ik dit https://www.boredpanda.com/setting-proper-boundaries-ovizachero/ en dan bedoel ik niet per se de “if you do X I will do Y” vorm, maar vooral de alledaagse voorbeelden van grenzen die mensen kunnen trekken.
Schemerlampje
03-07-2025 om 19:48
Ginevra schreef op 03-07-2025 om 19:41:
[..]
Partners kunnen ook best grenzen aan elkaar stellen. Als je >30 jaar samen bent zijn er altijd wel dingen die je onprettig vindt en waarvan je zegt dat je ze niet wil hebben. Ook al heb je grotendeels dezelfde principes. De consequentie hoeft niet te zijn dat je uit elkaar gaat, de consequentie kan ook zijn dat jij even niet meedoet.
“Als je weer de hele avond met Marco over voetbal gaat praten moet je maar alleen gaan, daar heb ik geen zin in” is ook een grens trekken.
“Ik wil niet hebben dat je zonder overleg je collega’s hier te eten vraagt, ik ben al kapot en ik kan dit echt niet hebben vanavond” is ook een grens trekken.
Dat kun je heel beleefd “afspraken” noemen, maar het komt er op neer dat een van de partners iets niet wil, en daar een consequentie aan verbindt. In het eerste geval is de consequentie dat ze niet meegaat, in het tweede geval is de consequentie minder duidelijk maar het zou bijvoorbeeld een ruzie kunnen zijn.
Alleen door de insteek van dit topic lijkt het net alsof grenzen sowieso achterlijk en onredelijk zijn, maar dat vind ik ook onzin. Iedereen stelt wel eens grenzen, de een wat eerder en explicieter dan de ander.
Een nuttig stuk hierover vind ik dit https://www.boredpanda.com/setting-proper-boundaries-ovizachero/
Je hebt wel gelijk, maar ook in het geval van dat kletsen over voetbal, verbied je de ander dus niet om te kletsen met zijn vriend. En dat is wel wat TO het liefste wil.
MiniJCW
04-07-2025 om 07:33
Ginevra schreef op 03-07-2025 om 19:41:
[..]
Een nuttig stuk hierover vind ik dit https://www.boredpanda.com/setting-proper-boundaries-ovizachero/ en dan bedoel ik niet per se de “if you do X I will do Y” vorm, maar vooral de alledaagse voorbeelden van grenzen die mensen kunnen trekken.
Heeft helemaal niets te maken met iets "beleefd" noemen. In je eerste voorbeeld wordt helemaal geen grens getrokken voor de partner. En het tweede voorbeeld vind ik gewoon een voorbeeld van hoe je niet met elkaar omgaat als partners. Als er collega's komen eten, dan overleg je dat even. En je zegt niet "ik wil dat niet hebben" tegen je partner. Het is toch geen klein kind.
Tuinfluiter
04-07-2025 om 08:09
Schemerlampje schreef op 02-07-2025 om 08:55:
Ik ben al heel lang samen met mijn man en we staan op dezelfde manier in het leven en hebben daardoor haast nooit grenzen hoeven trekken. Maar toch kan het gebeuren dat je iets echt niet vindt kunnen.
Toen mijn man die door de week heel vaak in het buitenland zat in het weekend een tijdrovende sport wilde gaan beoefenen heb ik toch echt een grens getrokken. Onze kinderen waren toen nog jong en moesten voor sport nog overal heen gebracht worden en ik wilde dat hij het weekend voor gezins activiteiten zou reserveren.
We hebben het wel op een rustige manier besproken en toen de jongste jaren later ging studeren en uithuis ging zijn we deze sport samen gaan doen.
BeesAreCool
04-07-2025 om 16:22
waarom heet het als een vrouw zegt: ik wil niet dat je dit of dat doet een voorkeur, en als een man hetzelfde zegt is dat toxic of krijg je opmerkingen dat je een hondje moet nemen?
Er is al meerdere keren gezegd dat je dat mag willen, maar dat vrouwen je dan waarschijnlijk niet willen. Maar ja, het lijkt je niet te gaan om jouw werkelijke vriendin, maar het willen opleggen van grenzen aan vrouwen in het algemeen.
Waarom proberen mannen vrouwen altijd regels op te leggen en te onderdrukken?
Oh, generalisatie en dat vinden we niet leuk.
Nick90
04-07-2025 om 20:32
BeesAreCool schreef op 04-07-2025 om 16:22:
[..]
Er is al meerdere keren gezegd dat je dat mag willen, maar dat vrouwen je dan waarschijnlijk niet willen. Maar ja, het lijkt je niet te gaan om jouw werkelijke vriendin, maar het willen opleggen van grenzen aan vrouwen in het algemeen.
Waarom proberen mannen vrouwen altijd regels op te leggen en te onderdrukken?
Oh, generalisatie en dat vinden we niet leuk.
😂 als je niet heel lelijk bent is altijd wel ergens een vrouw te vinden die wil. En ja er zijn serieus vrouwen die dit soort grenzen geen enkel probleem vinden. Miss dat het aan jouw haat richting mannen ligt en niet begrijpt dat jij niet representatief bent voor alle vrouwen.
BeesAreCool
04-07-2025 om 22:44
Nick90 schreef op 04-07-2025 om 20:32:
[..]
😂 als je niet heel lelijk bent is altijd wel ergens een vrouw te vinden die wil. En ja er zijn serieus vrouwen die dit soort grenzen geen enkel probleem vinden. Miss dat het aan jouw haat richting mannen ligt en niet begrijpt dat jij niet representatief bent voor alle vrouwen.
😂😂
Benoemen dat vrouwen een man niet willen omdat hij rare eisen heeft is nu ook al mannenhaat.
Steeds meer vrouwen willen single blijven en niet alleen in de Westerse wereld.
Succes!
https://insidesuccessmagazine.com/why-more-women-are-choosing-to-be-single/
Nick90
05-07-2025 om 05:49
BeesAreCool schreef op 04-07-2025 om 22:44:
[..]
😂😂
Benoemen dat vrouwen een man niet willen omdat hij rare eisen heeft is nu ook al mannenhaat.
Steeds meer vrouwen willen single blijven en niet alleen in de Westerse wereld.
Succes!
https://insidesuccessmagazine.com/why-more-women-are-choosing-to-be-single/
Ja jij spreekt voor alle vrouwen ofzo?? Dat jij geen man wil die vrij normale eisen stelt aan de vrouw in zijn leven zegt meer over jou dan over mij.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.