Relaties Relaties

Relaties

Waarom mag een man geen grenzen meer stellen aan zijn partner?

Bolmieke schreef op 25-06-2025 om 11:30:

In orthodoxe kringen van wat voor soort geloof dan ook hebben ze die mening. Misschien vind je daar een geschikte partner?

Ja en daar hebben heel veel vrouwen er ook geen zin meer in maar zitten vaak vast in het systeem door familiebanden, geen of weinig inkomen hebben, kinderen hebben, kerk etc. Er zijn ook vrouwen die zeggen ervoor te kiezen binnen dat geloof inderdaad maar die trouwen dan ook vaak  met een man binnen die gemeenschap. Ik weet niet of dat nou een oplossing voor ts is. 

ach lieve schat, van wie mag dat niet meer dan?

De gemiddelde vrouw zit er niet op te wachten, maar als jouw partner niets liever heeft dan jouw grenzen dan is dat helemaal jullie feestje.

BeesAreCool schreef op 25-06-2025 om 11:37:

Om dit als vrouwen te kunnen begrijpen, is er een simpel feit: veel mannen zijn geobsedeerd door seks.

Waar een vrouw denkt: "ik zie er leuk en verzorgd uit in deze kleding en make-up", denken dit soort mannen: "ze wil seks seks seks".

Waar een vrouw denkt: "ik ga gezellig wat drinken en bijkletsen met vriendinnen" denken dit soort mannen: "alcohol = grenzen vervagen op het gebied van seks seks seks".

Nee, niet alle mannen en vast niet "jouw man", maar veel ook wel.

Ten eerste: vrouwen begrijpen dit best hoor. Ze zijn hun hele leven al omringd door mannen en verreweg de meeste hebben een of meerdere vervelende mannen meegemaakt. Ik denk dat vrouwen beter weten dat veel mannen alleen aan seks denken dan de mannen zelf. Vrouwen hebben daar namelijk het meeste last van.

Ten tweede: nou en. Het is echt het probleem van mannen dat ze alleen aan seks denken. Als mannen daar niet mee kunnen omgaan in de buurt van een sexy geklede vrouw, dan blijven ze maar thuis.

Het 'mag'. Denk alleen dat er weinig vrouwen zijn die er dan ook graag naar handelen. Mijn verkering zou je niet zijn maar als je iemand vindt die het met je eens is goede match. Of is het probleem dat je die niet kan vinden? 

Ik ga er even vanuit dat dit geen serieus topic is, maar ik kan het toch niet laten om te reageren. Mijn man zal het echt aan zijn reet roesten wat ik allemaal alleen doe. Hij stelt geen grenzen aan mij (ik ook niet aan hem overigens). Bij ons draait het om vertrouwen. 
Voor mij is liefde net als zand; hoe hard je probeert het vast te houden, hoe sneller het wegloopt. Dus TO: je stelt mijns inziens de verkeerde vraag. De vraag zou moeten zijn 'waarom wil ik per sé grenzen stellen aan het gedrag van mijn partner?'. 

MiniJCW schreef op 25-06-2025 om 11:48:

[..]

Ten tweede: nou en. Het is echt het probleem van mannen dat ze alleen aan seks denken. Als mannen daar niet mee kunnen omgaan in de buurt van een sexy geklede vrouw, dan blijven ze maar thuis.

Deze begrijp ik niet. 

Nergens in mijn post zei ik iets over dat vrouwen zich moeten aanpassen. Juist het tegenovergestelde. 

Koettie schreef op 25-06-2025 om 11:49:

Het 'mag'. Denk alleen dat er weinig vrouwen zijn die er dan ook graag naar handelen. Mijn verkering zou je niet zijn maar als je iemand vindt die het met je eens is goede match. Of is het probleem dat je die niet kan vinden?

Ik denk dat het probleem niet is dat het "niet mag", maar dat vrouwen niet aan dit soort eisen willen voldoen. 

Vandaar ook de "vraag" hier op een forum waar veel vrouwen zijn. 
Het is meer een: "stomme vrouwen, gedraag je  zoals ik dat wil!" denk ik dan een oprechte vraag

Van wie mag jij geen grenzen stellen dan? 

Je mag zoveel grenzen stellen als je wil hoor. Je mag alle grenzen stellen die in je op komen. De grens mag liggen bij uitgaan, bij alcohol, bij kleding, je mag werkelijk elke grens hebben. 

Er is maar één addertje onder het gras: vrouwen hebben als het goed is vrije partnerkeus. Jij bent een extreem onaantrekkelijke partner voor de meeste vrouwen als dit jouw opvattingen zijn. 

Maar hé, je mag zelf kiezen. Doe wat je wil en aanvaard de consequenties. Als jij liever alleen blijft dan een vrouw te hebben die ook wel eens met vriendinnen uitgaat, you do you. 

BeesAreCool schreef op 25-06-2025 om 12:15:

[..]

Deze begrijp ik niet.

Nergens in mijn post zei ik iets over dat vrouwen zich moeten aanpassen. Juist het tegenovergestelde.

[..]

Ik denk dat het probleem niet is dat het "niet mag", maar dat vrouwen niet aan dit soort eisen willen voldoen.

Vandaar ook de "vraag" hier op een forum waar veel vrouwen zijn.
Het is meer een: "stomme vrouwen, gedraag je zoals ik dat wil!" denk ik dan een oprechte vraag

Ja, vermoedelijk, daarom ook de vraag of de frustratie ligt bij dat het niet lukt. Worden toch hele gelovige kringen denk ik, als dat een 'eis' is. 

BeesAreCool schreef op 25-06-2025 om 12:15:

[..]

Deze begrijp ik niet.

Het was ook meer een aanvulling. Het is precies hoe TO denkt: mannen denken alleen maar aan seks als ze een (sexy geklede) vrouw zien > vrouwen mogen zich niet sexy kleden. Dat zit enorm in mijn irritatie (en daar komt misschien mijn felheid vandaan). Ik had pas nog een discussie met een man die vond dat een vrouw die squats deed in zijn gezichtsveld, dat maar ergens anders moest doen in de sportschool want dat "deed hem wel wat, hihi, haha".

je moet geen grenzen stellen, je moet iemand zoeken die bij je past. 

[..]

Ten eerste: vrouwen begrijpen dit best hoor. Ze zijn hun hele leven al omringd door mannen en verreweg de meeste hebben een of meerdere vervelende mannen meegemaakt. Ik denk dat vrouwen beter weten dat veel mannen alleen aan seks denken dan de mannen zelf. Vrouwen hebben daar namelijk het meeste last van.

Ja nou inderdaad. Dit soort 'grenzen willen stellen' aan het gedrag van een vrouw komt dus meestal puur voort uit projectie. 

[..]

Vrouwen stellen gewoon dezelfde eisen aan mannen  hoor😂

Lexus schreef op 25-06-2025 om 12:36:

[..]

Ja nou inderdaad. Dit soort 'grenzen willen stellen' aan het gedrag van een vrouw komt dus meestal puur voort uit projectie.

Eerder uit frustratie denk ik, omdat het hem maar niet lukt een vrouw te vinden 

RoodVruchtje schreef op 25-06-2025 om 13:00:

[..]

Eerder uit frustratie denk ik, omdat het hem maar niet lukt een vrouw te vinden

Of om die squat met hetzelfde gewicht uit te voeren.

Het lijkt me niet goed om keihard grenzen te stellen in die zin dat je aan een ander oplegt dat diegene bepaalde dingen niet of minder mag. Ik vind het wel niet meer dan normaal dat je rekening met elkaar houdt en elkaar wat tegemoet komt waar dat nodig is. Dat over en weer. Daar kun je dan samen over in gesprek gaan. Als je echt goed matcht met elkaar dan kom je daar samen heel makkelijk uit. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.