Relaties Relaties

Relaties

Waarom mag een man geen grenzen meer stellen aan zijn partner?

Waarom mag een man geen grenzen meer stellen aan het gedrag van zijn partner? 
Ik vind dat bepaald gedrag hoort bij single zijn en niet in een relatie horen. Dit geld niet alleen voor de vrouw, maar ook voor de man. Ik meet niet met 2 maten, desondanks zit er verschil in het handelen van een man en vrouw.
Ik vind: uitgaan? Ja samen niet los van elkaar. Waarom de verleiding opzoeken icm alcohol? 
Sexy kleden doe je voor je man en niet voor een ander. Vriendinnen vakanties? In mijn ogen not done. Drankje doen, uit eten gaan met vriendinnen etc ,helemaal.prima, maar niet midden in de nacht thuis komen. Ik ben erg benieuwd naar de kijk van vrouwen hierop.

Ik vind je helemaal niet klinken alsof je benieuwd bent naar de kijk van vrouwen hierop. Je klinkt vooral alsof vrouwen je niet interesseren, als mens dan.

oh boy, is het al vakantie?

Ik ben weduwe dus heb geen man meer maar ik heb alles gedaan wat jij afkeurt. 

hahaha wat? 

Jij bent vast nog vrijgezel. Zo niet, dan ga je dat binnenkort worden met dit gedrag.

En diezelfde beperkingen leg je jezelf als man dus ook op? Dan doe je jezelf en je vrouw in mijn ogen te kort. Maar als jullie er beide zo over denken, veel plezier. 
Zijn die regels er alleen voor je vrouw. Dan is dat verre van normaal. En zou ik elke vrouw adviseren om snel weg te wezen.

Schoondochter schreef op 25-06-2025 om 10:16:

Ik vind je helemaal niet klinken alsof je benieuwd bent naar de kijk van vrouwen hierop. Je klinkt vooral alsof vrouwen je niet interesseren, als mens dan.

Nou dit. Je vraagt waarom een man geen grenzen meer mag stellen. Waarom zou je überhaupt grenzen willen stellen aan een andere volwassene? Je kunt eventueel afspraken maken. En als je daar niet uitkomt, dan zijn jullie geen geschikte match.

Je bent benieuwd naar de kijk van vrouwen hierop? Waarom per se vrouwen? En denk je dat vrouwen hierover één mening hebben? Ik kan je vertellen: ik heb een man thuis die het echt niet accepteert als er grenzen gesteld worden. En gelukkig heeft hij een vrouw die daar hetzelfde over denkt.

Hahaha, sexy kleden voor mijn man? Nee hoor, ik doe dat voor mezelf. Om mezelf goed te voelen. En volgens mij de meeste vrouwen met mij.  

Verder bespreek je met je partner wat jullie wel of niet doen. Altijd samen zijn is niet gezond, je moet soms ook gewoon lekker je ding kunnen doen. 

Denk niet dat je een partner hebt?

Sexy kleden voor mijn man? Na een avondje uit met vriendinnen nog even op de bank hangen in mijn pyjama om in de slaapstand te komen voor ik mijn bed in stap zul je bedoelen.  En hij heeft geluk, want ik douche nog even van tevoren. Maar ik drink niet, dus ik denk dat het dan wel mag.

Jij mag natuurlijk best aangeven dat je vindt dat ze geen make-up mag dragen, geen vriendinnen mag hebben, zich niet sexy mag kleden etc. Maar als je zelf wel met vrienden uitgaat, vaak naar dames kijkt of ze liket op de socials e.d. dan ben je een patriarchale nitwit die zijn vrouw eronder wil houden en die niet gek op moet kijken als zij er vandoor gaat. Het is heel gezond om beide vriendschappen buiten je relatie te onderhouden en dat krampachtig proberen te beperken (door vinden dat ze op tijd thuis moet zijn bv) is een teken van verregaande onzekerheid en emotioneel onvolwassen gedrag wat voor de partner een red flag zou moeten zijn. 

In orthodoxe kringen van wat voor soort geloof dan ook hebben ze die mening. Misschien vind je daar een geschikte partner?

Om dit als vrouwen te kunnen begrijpen, is er een simpel feit: veel mannen zijn geobsedeerd door seks. 

Waar een vrouw denkt: "ik zie er leuk en verzorgd uit in deze kleding en make-up", denken dit soort mannen: "ze wil seks seks seks". 

Waar een vrouw denkt: "ik ga gezellig wat drinken en bijkletsen met vriendinnen" denken dit soort mannen: "alcohol = grenzen vervagen op het gebied van seks seks seks". 

Nee, niet alle mannen en vast niet "jouw man", maar veel ook wel. 

Wat betreft OP's vraag, je mag eisen stellen, maar de meeste vrouwen zien de wereld niet constant in termen van seks seks seks. 
Grote kans dus dat vrouwen niet geketend willen worden  en geen zin hebben in dit gezeik.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.