Relaties Relaties

Relaties

Vrouwen die zeggen dat ze een vriend hebben

Ik merk de laatste tijd op dat vrouwen vaak in het gesprek over hun vriend beginnen of aangeven van ja mijn partner doet ... Ook. Wat zou dit precies kunnen zijn, dat ik teveel overkom dat ik geïnteresseerd ofzoiets ben? Of is het eigenlijk niks en willen ze gewoon graag weg praten over hun relatie. 


Ik kan ook geen gedachtenlezen en heb geen idee wat vrouwen die ik niet ken denken tijdens een gesprek waar ik niet bij was.
Dus ik denk dat je het beter aan hen kunt vragen als je een antwoord wilt waar je ook wat aan hebt

Ben je opdringerig, zodat ze het willen benoemen, of zijn het gewone opmerkingen waar je niets achter moet zoeken? 

Ik benoem het wel eens, maar er steekt niets achter. 

Het kan allebei: soms komt mijn man ter sprake door het onderwerp van gesprek, maar ik noem hem ook weleens expres als de ander iets te geïnteresseerd lijkt te worden. 

_Audrey_ schreef op 16-03-2023 om 16:26:

Het kan allebei: soms komt mijn man ter sprake door het onderwerp van gesprek, maar ik noem hem ook weleens expres als de ander iets te geïnteresseerd lijkt te worden.


Dat.

Lollypopje schreef op 16-03-2023 om 16:01:

Ik kan ook geen gedachtenlezen en heb geen idee wat vrouwen die ik niet ken denken tijdens een gesprek waar ik niet bij was.
Dus ik denk dat je het beter aan hen kunt vragen als je een antwoord wilt waar je ook wat aan hebt

Dit dus! Kun je een voorbeeld van zo’n gesprek noemen?

Als je zoiets niet vanzelf aanvoelt, kan het inderdaad best zijn dat je andere subtiele signalen niet oppakt en dat ze dan heel duidelijk expres over hun vriend beginnen om te melden dat ze bezet zijn. En je gedrag dus als opdringerig ervaren wordt. Vroeger had je nog de trouwring als signaal/symbool maar de afwezigheid daarvan zegt ook niet altijd alles. Het ligt ook aan de situatie. Zo vind ik het redelijk normaal om bij een eerste gesprek waarbij je elkaar leert kennen, al vrij snel te noemen dat je een partner hebt, dat past wel in het standaard riedeltje hoeveel kinderen, katten en hobbies je hebt. Er zijn meerdere opties waarbij het noemen van een vriend ‘gebruikelijk’ is. 

als jij een man ben, mss willen ze dan voor de zekerheid laten weten dat ze bezet zijn inderdaad.  

Als ik maar enigszins het idee heb dat je misschien interesse hebt, noem ik binnen 5 minuten man en kinderen in een gesprek.

Ik gooi mijn man er ook wel eens in tijdens een gesprek als ik denk dat degene met wie ik praat geïnteresseerd is. Niet dat dat nou heel vaak gebeurt, maar ik heb het wel eens gedaan.

Kan ook zijn om aansluiting te zoeken. Dat er eigenlijk geen klik of overeenkomst is met je en dan maar iets noemen waar hun man een overeenkomst heeft. Wanneer beginnen ze over hun vriend?

Als ik denk dat iemand interesse heeft en ik heb geen zin in gedoe, dan gooi ik er mijn man ook in.... al heb ik die niet als alleenstaande 

ik wil het een klein beetje voor TO opnemen. Mijn ex-vriend vond dat ook altijd raar. Hij was echt gewoon aan het kletsen met een leuk mens en bedoelde dat niet als flirten. Soms gingen vrouwen dan zo vaak en veel en expliciet over hun partner praten, terwijl hij zelf geen interesse had. 
Ik weet niet wie TO is natuurlijk. Maar dat vanzelfsprekende mechanisme wat sommige vrouwen hebben opgebouwd snappen ”goede” mannen ook niet. 

Het zou eigenlijk best goed zijn als we ergens rond ons 15e ineens stages kregen om een body switch te doen met mensen van een ander brein, kleur, gender of anderszins iets anders dan je zelf bent konden wisselen. Gewoon om eens te ervaren hoe een ander leven is. Hoe de wereld reageert. En hoe je dat zelf ervaart. En hoe jij dan reageert. 

Doemijdieglazenbol schreef op 17-03-2023 om 01:06:

ik wil het een klein beetje voor TO opnemen. Mijn ex-vriend vond dat ook altijd raar. Hij was echt gewoon aan het kletsen met een leuk mens en bedoelde dat niet als flirten. Soms gingen vrouwen dan zo vaak en veel en expliciet over hun partner praten, terwijl hij zelf geen interesse had.
Ik weet niet wie TO is natuurlijk. Maar dat vanzelfsprekende mechanisme wat sommige vrouwen hebben opgebouwd snappen ”goede” mannen ook niet.

Het zou eigenlijk best goed zijn als we ergens rond ons 15e ineens stages kregen om een body switch te doen met mensen van een ander brein, kleur, gender of anderszins iets anders dan je zelf bent konden wisselen. Gewoon om eens te ervaren hoe een ander leven is. Hoe de wereld reageert. En hoe je dat zelf ervaart. En hoe jij dan reageert.

Ik ben blij dat dit niet mogelijk is, veel te blij dat ik vrouw ben. Omdat ik begrijp dat mannen het op bepaalde vlakken best lastig hebben.

MRI

MRI

17-03-2023 om 10:05

Doemijdieglazenbol schreef op 17-03-2023 om 01:06:

ik wil het een klein beetje voor TO opnemen. Mijn ex-vriend vond dat ook altijd raar. Hij was echt gewoon aan het kletsen met een leuk mens en bedoelde dat niet als flirten. Soms gingen vrouwen dan zo vaak en veel en expliciet over hun partner praten, terwijl hij zelf geen interesse had.
Ik weet niet wie TO is natuurlijk. Maar dat vanzelfsprekende mechanisme wat sommige vrouwen hebben opgebouwd snappen ”goede” mannen ook niet.

Ja maar dat komt toch gewoon omdat vrouwen zo vaak lastig gevallen en benaderd worden dat ze een disclaimer inbouwen? Dat is oprecht vervelend voor de mannen die andere intenties hebben maar heel begrijpelijk vanuit die dames. Want als je het open laat en iemand wil iets van je, gaat het steeds verder omdat zo'n man dan denkt vrij baan te hebben. Jammer voor beide partijen als het gewoon vriendschappelijk bedoeld is maar nu eenmaal de consequentie van het feit dat veel mannen denken 'jager' te zijn. 

MRI

MRI

17-03-2023 om 10:05

Yumi schreef op 17-03-2023 om 09:03:

[..]

Ik ben blij dat dit niet mogelijk is, veel te blij dat ik vrouw ben. Omdat ik begrijp dat mannen het op bepaalde vlakken best lastig hebben.

Welke vlakken bedoel je?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.