Relaties Relaties

Relaties

vriendschap of familie is belangrijker?

 ik zie en hoor vaak dat familieband sterker is terwijl vriendschappen heel hecht kunnen zijn in een bepaalde fase maar ook snel verwaterd kunnen worden. 

Wat vinden jullie belangrijker?


mag het ook allebei of moeten we kiezen 😇
We zijn een paar jaar terug geëmigreerd en dan leer je je echte goede vrienden in NL wel kennen en andere verschuiven naar kennissen (en je maakt weer nieuwe vrienden in het nieuwe land natuurlijk). 
Met m'n ouders en zusje heb ik nog steeds meerdere keren per week FaceTime contact en wanneer mogelijk zien we elkaar. 

Familie is voor mij toch net even belangrijker. Ik heb een aantal heel goede vrienden die ik al 15-20 jaar ken en die ook als familie voelen, maar toch weet ik dat de kans bestaat dat het verwaterd. Bij familie gebeurt dat niet. 

Ik heb bij familie meer het gevoel dat ze er altijd zijn en zullen zijn, no matter what. 

Gelukkig hoef ik niet te kiezen. 

Ik kies voor waardevolle relaties, en dan maakt het me niet uit of dat familiebanden of vriendschappen zijn. 

Lieveheersbeest schreef op 17-07-2021 om 08:10:

Ik kies voor waardevolle relaties, en dan maakt het me niet uit of dat familiebanden of vriendschappen zijn.

Mooi! Zo zie ik het ook. In praktijk zijn mijn meest prettige contacten met vrienden. 

Vrienden. Dat kan je familie worden. Ik heb het niet zo getroffen met mijn familie en zie of spreek ze ook amper. Ik mis het ook niet. Nou heb ik ook niet zo gek veel vrienden, maar de vrienden die ik heb, koester ik. 

Lieveheersbeest schreef op 17-07-2021 om 08:10:

Ik kies voor waardevolle relaties, en dan maakt het me niet uit of dat familiebanden of vriendschappen zijn.

Eens, je familie "heb" je en vrienden "vind" je.

Lieveheersbeest schreef op 17-07-2021 om 08:10:

Ik kies voor waardevolle relaties, en dan maakt het me niet uit of dat familiebanden of vriendschappen zijn.

Ik sluit me hier bij aan

ik heb een vriendin die ik zie als mijn zus. Mijn man heeft een vriend die hij ziet als broer. We hebben ook contact met de broers/zussrn/ouders van hun alsof we familie zijn dus ik geloof dat je met sommige vrienden wel een hele hechte band opbouwt. 

Tegelijkertijd heb ik met mijn ouders en schoonouders een hele sterke band en weet ik zeker dat een buitenstaander daar niet tussen zou komen. Familie en vrienden kunnen voor mij gelijk opgaan. 

Sommige familie (nichten en neven) ben ik dan liever kwijt dan rijk door hun gedrag. 

Lieveheersbeest schreef op 17-07-2021 om 08:10:

Ik kies voor waardevolle relaties, en dan maakt het me niet uit of dat familiebanden of vriendschappen zijn.

Leuk die like button! Dit vind ik mooi gezegd

Vriendschap. Die mensen heb ik zelf gekozen om in mijn leven te hebben net als mijn partner.  Maar mijn zus is ook mijn vriendin. Verder kan buiten mijn gezin en zus, de rest van de familie mij niet zo boeien. Dus als ik echt zou moeten kiezen dan vrienden dus.

Maar je gezin is ook je familie, toch? Zij zijn voor mij toch echt wel het allerbelangrijkste. 

mijn vriendinnen zijn belangrijker voor mij dan mijn familie, maar ook ik ben niet zo close met familie. 

Een gezin heb ik nog niet, maar ik kan me goed voorstellen dat die anders op 1 stonden. Dat zag ik bij vriendinnen ook gebeuren. Zo staan vriendinnen voor mij nog wel op 1, maar ik niet meer voor hen. Gelukkig bestaan alle vriendschappen nog wel. 

Familie. 

Zelfs als je dingen hebt laten verwateren of gewoon niet zo'n klik hebt, ze staan wel voor je klaar als er iets is. 

redbulletje schreef op 17-07-2021 om 08:55:

Familie.

Zelfs als je dingen hebt laten verwateren of gewoon niet zo'n klik hebt, ze staan wel voor je klaar als er iets is.

Sommigen wel sommigen niet hoor RB.

Ik heb mijn kinderen en 1 broer waar ik altijd op terug kan vallen maar de rest van de broers/zussen kan me gestolen worden. Ouders heb ik niet meer. Daarentegen heb ik een goede vriendin die er ook altijd is/zal zijn dus ik ga voor de waardevolle relaties fam/vrienden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.