Relaties Relaties

Relaties

Vriendschap man en vrouw

( ik heb begrepen dat je pas plaatjes mag plakken als je 25 topics hebt geopend, dus vandaar)

Ik vroeg mij af of een vriendschap tussen man en vrouw mogelijk is. We hebben nu een nieuw forum dus misschien is het denken wel veranderd. Je weet het niet.

En je mach gewaun taalvouten makun.



Lollypopje schreef op 11-07-2021 om 09:02:

Zal ik alvast de opmerking

"maar ik ben bi, dus dan kan ik helemaal geen vrienden hebben. Als je geen vriendschap aan kunt gaan met het geslacht waar je op valt"

er in gooien?


doe dat. 

Ooit het commentaar: 'maar alleen hetero-mannen kunnen geen m-v vriendschap aan'  terug gekregen? 

Mevrouw75 schreef op 11-07-2021 om 09:37:

[..]

ik heb gemerkt dat die verliefdheid, of tijdelijke infatuation gewoon weer overwaait.

Dat misschien wel, maar de wens om een keer seks met je te hebben vaak niet. Mannen....   

Ik heb altijd mannelijke èn vrouwelijke vrienden gehad. In bepaalde periodes ongeveer 2/3e vrouwen, in andere periodes 2/3e mannen. 

Wat me wel opvalt, nu we allemaal een relatie/gezin hebben, is dat mijn mannelijke vrienden hun vrouwelijke partner eerder in onze vriendschap betrekken dan mijn vrouwelijke vrienden. Blijkbaar is het voor hun belangrijker dat het ook klikt tussen mij en hun partner? Ze wordt dan ineens 'spontaan' meegenomen als we hebben afgesproken. Want dat is gezellig Die klik is er meestal ook wel, maar dan ben je dus ook vrij snel bevriend met het stel - waarvan je er eentje waarschijnlijk niet zelf zou hebben uitgekozen. En dat is toch anders. Uiteindelijk krijg je dan zelfs, als je met je vriend 'Jan' belt, de vraag of je 'Jannet' ook nog even wil spreken. Nah. Neuh. Maar ik wil niet lullig zijn.

Mijn vriendinnen en ik hebben toch minder/niet de neiging om onze partners er in die mate bij te betrekken. We nemen ze niet spontaan mee als we samen hebben afgesproken en we vragen al helemaal niet als we even bellen of de ander onze partner ook nog aan de lijn wil 

Kan zeker wel, maar is volgens mij wel een stuk zeldzamer dan vriendschappen van hetzelfde geslacht. Absoluut belangrijk dan beiden geen bijbedoelingen hebben, en dat evt partners er ook geen probleem mee hebben. Hierdoor wordt het toch snel wat gecompliceerder dan bij vriendschappen tussen hetzelfde geslacht.

In mijn geval zijn vriendschappen met mannen snel verwaterd als er een partner in beeld kwam. Dit waren trouwens ook nooit super hechte vriendschappen. Nu heb ik eigenlijk alleen vriendschappen met mannen in de context van een vriendengroep of als vriendschap tussen stellen. 

Mevrouw75 schreef op 11-07-2021 om 09:41:

[..]

doe dat.

Ooit het commentaar: 'maar alleen hetero-mannen kunnen geen m-v vriendschap aan' terug gekregen?

ik zal het tegen mijn hetero mannenvrienden zeggen

Mevrouw75 schreef op 11-07-2021 om 09:37:

[..]

ik heb gemerkt dat die verliefdheid, of tijdelijke infatuation gewoon weer overwaait.

Mevrouw75 schreef op 11-07-2021 om 09:37:

[..]

ik heb gemerkt dat die verliefdheid, of tijdelijke infatuation gewoon weer overwaait.

De man met wie ik bevriend was is altijd vrijgezel gebleven. Sinds mijn man is overleden zoekt hij weer contact en denkt waarschijnlijk dat hij een kans maakt bij mij. Hij vraagt mij mee uit eten of stuurt een app als hij op een terras zit en vraagt dan of ik ook kom. Als ik hem tegen kom dan merk ik dat de verliefdheid echt nog niet over is maar ik voel niks voor hem op die manier en heb ik ook nooit gevoeld.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

11-07-2021 om 09:56

Jazeker is dat mogelijk. Ik heb 2 hele goeie vrienden van het mannelijk geslacht, al zo'n 15-20 jaar. Aan de andere kant is een andere vriendschap van 10 jaar ooit wel weer over gegaan doordat hij meer gevoelens kreeg en het lastig vond hoe daarmee te dealen.

yetje schreef op 11-07-2021 om 09:46:

Ik heb altijd mannelijke èn vrouwelijke vrienden gehad. In bepaalde periodes ongeveer 2/3e vrouwen, in andere periodes 2/3e mannen.

Wat me wel opvalt, nu we allemaal een relatie/gezin hebben, is dat mijn mannelijke vrienden hun vrouwelijke partner eerder in onze vriendschap betrekken dan mijn vrouwelijke vrienden. Blijkbaar is het voor hun belangrijker dat het ook klikt tussen mij en hun partner? Ze wordt dan ineens 'spontaan' meegenomen als we hebben afgesproken. Want dat is gezellig Die klik is er meestal ook wel, maar dan ben je dus ook vrij snel bevriend met het stel - waarvan je er eentje waarschijnlijk niet zelf zou hebben uitgekozen. En dat is toch anders. Uiteindelijk krijg je dan zelfs, als je met je vriend 'Jan' belt, de vraag of je 'Jannet' ook nog even wil spreken. Nah. Neuh. Maar ik wil niet lullig zijn.

Mijn vriendinnen en ik hebben toch minder/niet de neiging om onze partners er in die mate bij te betrekken. We nemen ze niet spontaan mee als we samen hebben afgesproken en we vragen al helemaal niet als we even bellen of de ander onze partner ook nog aan de lijn wil

Dit heb niet bij mijn mannelijke vriend. Ik vind zijn vrouw heel aardig, maar het is geen vriendin van me. Ik spreek meestal met hem 1 op 1 af en soms is zij er ook, maar vaak niet. Soms spreken we met twee stellen + kinderen af, maar dat komt minder vaak voor. Net zoals dat gaat bij mij vrouwelijke vrienden die een partner hebben. 

Ik ben al zo'n 25 jaar bevriend met mijn beste vriendin. Ongeveer een half leven dus. 
Het schijnt dus te kunnen. Beiden zijn we vrijgezel. 

Is zeker mogelijk, maar het heeft vaak teveel voeten in de aarde om uit te vogelen of het wel echt vriendschappelijk is, soms wil je graag enkel bevriend zijn met iemand van het andere geslacht, maar voel je soms toch een bepaalde spanning/aantrekkingskracht en dan vind ik het al geen vriendschap meer. Daarnaast ook een hoop mannen en vrouwen die een vriendschap veinsen met compleet andere intenties en daar kom je soms jaren later pas achter, daardoor sta ik er ook eerder wantrouwig tegenover.

Zie wel vaak dat een vriendschap tussen twee exen die niets meer van elkaar willen op seksueel en relationeel vlak dat daar een mooie pure vriendschap uit kan ontstaan. Of een vriendschap die je hebt opgedaan in je jeugd bijvoorbeeld.. 

Het zal vast en zeker kunnen maar mij is het nooit gelukt op een aantal homo vrienden na.

Als ik een vrouw leuk vind komen er altijd meer gevoelens bij dus een vriendschap met een vrouw blijft eigenlijk nooit een vriendschap. Ik ken wel mannen die bevriend zijn met vrouwen en waar er verder nooit iets gebeurt. 

AcidicShark11

AcidicShark11

11-07-2021 om 11:30

Ja hoor, ik heb al jaren een beste vriend en een paar 'gewone' vrienden. Zou met geen van hen het bed willen delen, en ik denk zij ook niet met mij.

Verschillende ervaringen mee. Met sommigen ging dat prima, want geen aantrekkingskracht. Met anderen ging dat in de weg staan en dan is het snel gedaan.

Lollypopje schreef op 11-07-2021 om 09:02:

Zal ik alvast de opmerking

"maar ik ben bi, dus dan kan ik helemaal geen vrienden hebben. Als je geen vriendschap aan kunt gaan met het geslacht waar je op valt"

er in gooien?


jij en julani bedankt, hoef ik het niet meer te doen. 

Heb nog wel een toevoeging; kan zelfs platonische vriendschappen hebben met mensen met wie ik het bed ook gedeeld heb. 

No problem. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.