Relaties Relaties

Relaties

Vriendschap man en vrouw

( ik heb begrepen dat je pas plaatjes mag plakken als je 25 topics hebt geopend, dus vandaar)

Ik vroeg mij af of een vriendschap tussen man en vrouw mogelijk is. We hebben nu een nieuw forum dus misschien is het denken wel veranderd. Je weet het niet.

En je mach gewaun taalvouten makun.



Ja, dat is mogelijk. Punt. Discussie gesloten. 

Ik heb een mannelijke vriend, ik ken hem al achttien jaar. We zijn altijd vrienden geweest, nooit meer. Ook niet in periodes dat we beide single waren. 

Inmiddels hebben we beiden een lange relatie (12+ jaar) en spelen onze kinderen met elkaar. Soms spreken we met z'n vieren af, met onze partners erbij. Dat gaat allemaal prima. Nooit enig gedoe om geweest (godzijdank). 

Ik ben bi, dus het zou voor mij heel moelijk zijn als ik geen vriendschap kon hebben met iemand van een geslacht, waar ik potentieel verliefd op kan worden. 

Iemand die dit niet snapt zou nooit mijn partner kunnen zijn, want dat zou vriendschap uitsluiten en mijn vrienden zijn erg belangrijk voor mij. 

Ik denk wel dat het kan maar bij mij is het nooit gelukt. Die mannen bleken dan toch verliefd op mij te zijn.

Ja, dat kan zeker. 

Ligt wel echt aan je eigen grenzen denk ik. Ik heb een paar mannelijke vrienden en daar zie ik écht niet meer in dan dat. En het zijn stuk voor stuk aardige, lieve (sommige zelfs heel aantrekkelijk en echt wel mijn type), maar het 'doet' me niks. Behalve dan dat ik ze zeer waardeer als goede gesprekspartner of juist als geinbeer.

Tussen mensen die het andere geslacht niet alleen maar als potentiële (seks)partner zien, is zo'n vrienschap prima mogelijk.

Ik geloof zeker dat het mogelijk is, maar ik heb er zelf geen. Ik ben wel bevriend met stellen, maar spreek niet 1 op 1 met de man af. De overige mannen met wie ik een vriendschap begon te ontwikkelen, gingen vroeg of laat toch (seksuele) toespelingen naar mij maken. Dat kan geen vriendschap worden, als de ene (stiekem) toch blijft hopen op seks of een relatie.

Het is bij mij nog nooit gelukt. Uiteindelijk wilden ze allemaal meer. Erg jammer, want zo ben ik een paar mooie vriendschappen verloren.

Zal ik alvast de opmerking

"maar ik ben bi, dus dan kan ik helemaal geen vrienden hebben. Als je geen vriendschap aan kunt gaan met het geslacht waar je op valt"

er in gooien?


Lollypopje schreef op 11-07-2021 om 09:02:

Zal ik alvast de opmerking

"maar ik ben bi, dus dan kan ik helemaal geen vrienden hebben. Als je geen vriendschap aan kunt gaan met het geslacht waar je op valt"

er in gooien?


Te laat. Julali was je voor

yetje schreef op 11-07-2021 om 09:08:

[..]

Te laat. Julali was je voor

Damn. Volgende keer eerst lezen als ik echt wakker ben

Overigens heeft een soortgelijke discussie op Viva mij ooit nieuwe vrienden opgeleverd

Het kan wel, maar kan ook problematisch worden als ze een vriendin/vrouw krijgen die jaloers is op de vriendschap. Met homovrienden is het tenminste lekker ongecompliceerd. 

Het is me tot nu toe alleen met homovrienden gelukt en dat vind ik wel jammer. In de andere gevallen wilde de man toch meer en dat heeft me helaas een paar vriendschappen gekost. 

Nu helpt het denk ik niet mee dat ik single ben. Bezette mannen hebben te maken met een partner die zich ongemakkelijk kan voelen door een single vrouw, terwijl ik absoluut geen enkele relatie wil verbreken. Dan zal ik nog eerder zelf het contact stopzetten. En tegelijkertijd denken single mannen dat ik uiteindelijk toch wel meer zal willen en dringen ze daar na verloop van tijd toch op aan.

Het is mogelijk, maar mij op lange termijn niet gelukt. Ik merk dat vriendschappen toch verschuiven of verwateren als één van de twee een relatie krijgt (die het er of niet mee eens is, of de aandacht verschuift). 

Orakel, je moet 65 posts hebben, geen 25 topics openen asjeblieft  .

Ik ken hier in mijn omgeving geen vriendschappen tussen mannen en vrouwen. Wel tussen stellen. 

Mannelijke vriendschappen is altijd lastig hier. Ze willen idd vaak meer. Maar op dit moment heb ik ook goed contact ( als in vriendinnen) met zijn vrouw, en dan werkt het wel goed. Gelukkig maar, want ik vind een man in de vriendenkring wel een aanvulling.

watertoren schreef op 11-07-2021 om 08:03:

Ik denk wel dat het kan maar bij mij is het nooit gelukt. Die mannen bleken dan toch verliefd op mij te zijn.

ik heb gemerkt dat die verliefdheid, of tijdelijke infatuation gewoon weer overwaait. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.