Relaties Relaties

Relaties

Vriendinnen gezocht!

Oké, ik vind het best spannends om dit te schrijven… maar ik heb dus eigenlijk geen vriendinnen. Wel een paar (oud-)collega’s waar ik af en toe een drankje mee ga doen en twee zussen met wie ik ‘meidendingen’ kan doen. Maar geen echte vriendinnen. Mensen die me kennen snappen daar niks van - ik leg heel makkelijk contact, sta op een feestje of borrel binnen 5 minuten te kletsen met onbekenden - maar op een of andere manier leidt het nooit tot meer dan een praatje. Ook bij de sportschool en -club blijft het bij oppervlakkige contacten. En dat vind ik jammer!

Dus, de stoute schoenen maar aan bij deze: wie herkent zich hierin en heeft zin om eens samen een kop koffie te drinken of een wijntje te doen? Ik woon in Midden-Nederland, ben 40 jaar en ben gek op lezen, doe aan hardlopen, hou enorm van lekker borrelen en eten en ga graag een dagje de stad in om te winkelen of een museum te bezoeken. (Me gewoon privé een berichtje sturen in plaats van hieronder reageren mag uiteraard!) 

Stoer dat je het hier durft te vragen. Ik hoop voor je dat je reacties gaat krijgen. Aan die van mij heb je niet zoveel, want ik pas niet in het profiel.

Wat leuk dat je hier een oproep plaatst. Ik denk dat er veel meer mensen zijn die geen vriendinnen hebben en zo kun je elkaar leren kennen. Een vriendin heb ik ooit via Mijn Geheim leren kennen.
Ik pas niet in je doelgroep, ben te oud, loop niet hard, drink niet en woon in het zuiden,haha.
Bij het weekblad Vriendin hoort een site waar je ook een oproepje kunt plaatsen. Wie weet?

ik vind je ook Stoer en hoop ook dat je leuke vriendinnen er aan overhoudt!

Gek eigenlijk hè, dat hier een beetje een taboe op zit. Helemaal geen gekke vraag en er zijn waarschijnlijk veel meer mensen met dit 'probleem'! 
Ik pas meer in het profiel van Knutselkei, anders had ik je vast een bericht gestuurd!

dm gestuurd 

Nienke, daar is niks geks aan! Ik ben ook heel sociaal en durf en maak gemakkelijk praatjes met iedereen maar het blijft inderdaad erg oppervlakkig. Mijn kennissen kring is groot maar echt vriendschappen… ik had twee beste vriendinnen en ik heb nu juist de “pech” gehad dat ze beide geëmigreerd zijn.  

Soms denk ik ligt het aan mij? Maar wat definieert een vriendschap. Sommige zullen zelfs schoolpleincontacten als vriendinnen rekenen. Maar ik herken wat je schrijft, ik maak gemakkelijk en op elke plek contact. Ik ben overigens ook rond de 40 en woon in midden Nederland! Stuur me gerust een berichtje. 

-Nienke-

-Nienke-

26-07-2025 om 08:59 Topicstarter

Jullie zijn lief! Ik ben nu al blij dat ik het gewoon van me af heb geschreven.

-Nienke-

-Nienke-

26-07-2025 om 09:01 Topicstarter

Melon schreef op 26-07-2025 om 01:12:

Nienke, daar is niks geks aan! Ik ben ook heel sociaal en durf en maak gemakkelijk praatjes met iedereen maar het blijft inderdaad erg oppervlakkig. Mijn kennissen kring is groot maar echt vriendschappen… ik had twee beste vriendinnen en ik heb nu juist de “pech” gehad dat ze beide geëmigreerd zijn.

Soms denk ik ligt het aan mij? Maar wat definieert een vriendschap. Sommige zullen zelfs schoolpleincontacten als vriendinnen rekenen. Maar ik herken wat je schrijft, ik maak gemakkelijk en op elke plek contact. Ik ben overigens ook rond de 40 en woon in midden Nederland! Stuur me gerust een berichtje.

Ga ik doen, Melon! Je vraag (ligt het aan mij?) is herkenbaar - ook dat heb ik me de afgelopen jaren wel afgevraagd. Ik had op de middelbare school wel een flinke vriendinnenclub en het verwateren daarvan is wel deels aan mezelf te wijten (jong samen gaan wonen), maar daarna is het simpelweg nooit meer gelukt om een nieuwe kring op te bouwen (anders dan de genoemde kennissen). 

PB verstuurd ☺️

Ik herken  het wel hoor, eigenlijk pas sinds ik discord gebruik in een groep voor volwassenen, weer wat nieuwe vriendschappen opgebouwd, en ook vriendschappen waarvan je niet zou verwachten dat het een vriendschap zou worden (heel verschillend in leeftijd, of karakter bv)

Super stoer dat je dit nu doet, ik ben ook vrij jong gaan samen wonen, kindjes krijgen en trouwen waardoor iedereen om je heen in een andere levensfase zit.

Ik zou zeggen stuur me een dm maar zit eigenlijk te weinig hier online om echt iets op te bouwen, want we vallen kwa leeftijd wel in dezelfde categorie, maar als ik hier 1x per maand ben of lees is dat niet te doen

-Nienke-

-Nienke-

31-07-2025 om 13:25 Topicstarter

Overigens, ik heb echt een aantal hele leuke reacties in m’n mailbox ontvangen maar het is ook weer niet zo dat ‘ie overloopt - dus mocht je dit (later) lezen en je aangesproken voelen, aarzel niet om ook nog even te reageren! Wie weet kunnen we zelfs een keer een midden-Nederland-borrelmeet organiseren met Via-dames

-Nienke- schreef op 31-07-2025 om 13:25:

Overigens, ik heb echt een aantal hele leuke reacties in m’n mailbox ontvangen maar het is ook weer niet zo dat ‘ie overloopt - dus mocht je dit (later) lezen en je aangesproken voelen, aarzel niet om ook nog even te reageren! Wie weet kunnen we zelfs een keer een midden-Nederland-borrelmeet organiseren met Via-dames

Hi! We hebben al bericht. Echter kom je niet uit Midden-Nederland. Ik begrijp niet zo goed waarom je dat blijft benoemen, terwijl je uit Gelderland komt misschien wel handig om dat ook te benoemen. Maar buiten dat, i’m innn

Melon schreef op 04-08-2025 om 00:36:

[..]

Hi! We hebben al bericht. Echter kom je niet uit Midden-Nederland. Ik begrijp niet zo goed waarom je dat blijft benoemen, terwijl je uit Gelderland komt misschien wel handig om dat ook te benoemen. Maar buiten dat, i’m innn

Het middelpunt van Nederland ligt in de buurt van Putten, en dat is toch echt Gelderland. Het is dus maar net wat je Midden-Nederland noemt.

Dubbel 

Schemerlampje schreef op 04-08-2025 om 00:43:

[..]

Het middelpunt van Nederland ligt in de buurt van Putten, en dat is toch echt Gelderland. Het is dus maar net wat je Midden-Nederland noemt.

De uitspraak “-knip-  ligt in Midden-Nederland” is dus niet fout, maar het is enigszins subjectief. Als je geografisch denkt: ja. Als je bestuurlijk of cultureel denkt: dan ligt het aan je definitie van “Midden-Nederland”.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.