Relaties Relaties

Relaties

Vriendin heeft trauma van 16 jaar oud

Maar maak het maar gauw uit . Das beter voor de vrouw !

Ik heb dit verhaal eerder gelezen, kan dat? Heb je het elders online geplaatst?

Nou, inderdaad. Het klinkt alsof het allemaal wel leuk is voor jou, zo lang zij gezellig is, en dan zorgt ze zo fijn voor jou. Maar enig begrip of empathie voor haar situatie is ver te zoeken, dus als zij jou nodig heeft gaat de deur dicht. Ik denk dat ze beter af is zonder jou. 

Leonard45 schreef op 14-04-2026 om 14:44:

En ik voel me daar ook schuldig om. Want ik wil ook een goede vriend zijn. Alleen ik merk dat ik dingen niet snap. Hoe kan het aankomende verlies van een oma die al 82 jaar oud is een trigger zijn voor het verdriet van een miskraam van 16 jaar terug? Ik begrijp het niet.

Het is beide verlies. Beide een overlijden. Maar wat je omschrijft is ook echt super heftig. Het klinkt alsof ze zelf echt nog wat te verwerken heeft. Zoals hierboven al gezegd, dat behoort niet volledig op jouw bord te liggen, daar is professionele hulp voor nodig.

Een liefdevolle relatie kan best positief bijdragen, maar is op zichzelf niet alles wat ze nodig heeft. 

Leonard45 schreef op 14-04-2026 om 17:47:

Als ik eerlijk mag zijn denk ik wel dat na zestien jaar het trauma en verdriet wat minder zouden moeten zijn?

Verdriet en trauma zijn verschillende dingen. Een trauma brengt verdriet mee maar verdriet leidt niet noodzakelijk tot een trauma. Vooral de manier waarop ze haar ongeboren kind is verloren lijkt mij zéér traumatisch te zijn.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.